SuperGee II DLG gekocht, now what??

japie, dat ziet er al behoorlijk goed uit! :)

zalig toch he als je vanop die geringe hoogte een belletje mee weet te pikken!
vooral omdat je met eigen spierkracht je toestel op hoogte afzet!

de eerste dagen zal je spierpijnen voelen.

het is een kwestie van altijd de arm gestrekt houden, en steeds je arm op schouderhoogte houden.
als die 2 dingen in een worp zitten, dan gaat het heel vaak goed!

uiteindelijk zijn we ooit allemaal ergens begonnen... ook de mannen die nu 50-60+ meters gooien...

24 augustus is de internationale F3K wedstrijd in Herentals... ondanks het "internationaal" is, blijft het een gezellig potje vliegen! altijd welkom dus!
je leert het meeste bij op een wedstrijd met een ervaren piloot naast je.

ik breng de mensen graag dingen bij tijdens wedstrijden , dus je vind altijd een coach in me als je wil.

het is verder nog fantastisch weer deze week, dus tegen dat de week om is ben je gewoon enorm verslaafd aan het DLG gebeuren! ;)

Dank voor alle reacties en tips! Als het lukt kom ik 24aug zeker kijken! En de zender los.. Ja had tijdens het slingeren al eens zoiets gedacht, maar ben inderdaad bang dat dat fout gaat. We gaan het maar eens proberen!

Als je de zender los in de hand hebt kun je deze als 'tegenwicht' gebruiken als je slingert, vooral als je straks meer snelheid gaat maken en harder gooit. Zelf merk ik dat zonder zender gooien (bv andermans kist) dat ik toch wat uit balans ben.

In ieder geval zou ik de flaps voor landen instellen, ik heb ze zelf op gas (meer gas, meer flaps) en kan echt niet meer zonder. Vooral als je een bepaalde tijd moet vliegen (zeg een minuut) wil je als je dit vol hebt zo snel mogelijk op de grond of in de hand liggen..

zelf heb ik de zender WEL steeds aan het lint...
gewoon wanneer je thermiek zweeft ben je al snel 10-20-30minuten boven, en dan gaat een zender wat wegen.
als ie aan het lint hangt heb je toch wat gewicht opgevangen.

ik draai even vlot rond als mensen die de zender los hebben.
het is maar wat je aanleert.

Of gewoon na het gooien alsnog aan je nek hangen. Ik houd de zender altijd vrij laag vast en vind het erg vervelend deze steeds voor de buik te hebben (je staat de hele tijd met je armen gebogen zo) maar dat is natuurlijk heul persoonlijk.

Overigens ga ik - als ik lang ga zweven of bijvoorbeeld met de MPX easyglider - altijd heerlijk languit op de motorkap van mijn auto liggen. Blikje drinken ernaast en hooguit zorgen dat je niet ergens in een wolk verdwijnt als je even een slokje neemt :D

Vanaf 30 november zal ik het stokje van Japie.G overnemen en de Supergee II in de lucht proberen te houden.
Ik kan me helemaal aansluiten bij de topic titel:
"Now what?"

@Berrie:
Ik hoop dat je dit leest en je me als bouwer wat info kunt geven.

Allereerst mijn zender:
Mijn DX6i is niet echt bedoeld voor DLG maar ik kan een startstand instellen, flaps op throttle mixen en hoogte op flaps mixen.
Is dit voorlopig voldoende om de supergee te laten vliegen?
Het is mijn eerste full size DLG en ik ben nog aan het verkennen of ik het fysiek aankan. (heb wat beperkingen)
Als het lukt en bevalt, ga ik me oriënteren op een andere zender

De accu's:
Hoe kan ik de conditie van de accu's bepalen?
Er zitten een paar 1s 240mAh lipo's parallel in maar ik heb geen idee hoe oud ze zijn. Hoe lang zou ik er mee kunnen vliegen? is het verstandig om ze uit voorzorg te vervangen?

Accu's laden:
De accu's kunnen dmv een switchjack geladen worden. Ik zou ze graag op het veld kunnen laden met een 3s Lipo en mijn Lipo lader maar is er geen simpelere oplossing?

Deukjes:
full

Op de voorlijst zitten wat deukjes. Zijn die te repareren?
Waar kan ik info vinden over het repareren van gebaggte vleugels in het algemeen? 9daar ga ik ongetwijfeld mee te maken krijgen)

Als ik de supergee ga halen, rijd ik meteen door naar de meeting op Terlet,
Ik hoop daar advies en hulp te krijgen.

Mocht iemand nog andere tips of aanwijzingen hebben, ben daar dankbaar voor. Alle input is welkom.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg 35min (op 45min is het heeelemaal leeg) met een pakketje van 2x1s 160mah dus met een NIEUW pakketje van 240 mag je een klein uurtje tellen

Vanaf 30 november zal ik het stokje van Japie.G overnemen en de Supergee II in de lucht proberen te houden.
Ik kan me helemaal aansluiten bij de topic titel:
"Now what?"

Je bent de derde eigenaar. (ik vindt dat we het bij moeten houden ;) )

@Berrie:
Ik hoop dat je dit leest en je me als bouwer wat info kunt geven.

Ik lees mee.

Allereerst mijn zender:
Mijn DX6i is niet echt bedoeld voor DLG maar ik kan een startstand instellen, flaps op throttle mixen en hoogte op flaps mixen.
Is dit voorlopig voldoende om de supergee te laten vliegen?
Het is mijn eerste full size DLG en ik ben nog aan het verkennen of ik het fysiek aankan. (heb wat beperkingen)
Als het lukt en bevalt, ga ik me oriënteren op een andere zender

Startstand is wel prettig/noodzakelijk. Dus dat zit goed. Als je nu de flaps op throttle zo programmeert dat de uiterste standen + midden overeen komen met speed-cruise-thermal kan je er mee vliegen. Zonder enige vorm van vliegfases is het niet leuk.

De accu's:
Hoe kan ik de conditie van de accu's bepalen?
Er zitten een paar 1s 240mAh lipo's parallel in maar ik heb geen idee hoe oud ze zijn. Hoe lang zou ik er mee kunnen vliegen? is het verstandig om ze uit voorzorg te vervangen?

Misschien dat ze een jaar of 3 oud zijn. Als een ontlaad en laad cycly doet met capaciteitsmeting, zou je op zo'n 700-800mAh uit moeten komen.

Accu's laden:
De accu's kunnen dmv een switchjack geladen worden. Ik zou ze graag op het veld kunnen laden met een 3s Lipo en mijn Lipo lader maar is er geen simpelere oplossing?

Dit IS de makkelijkste oplossing!! Een balancer is niet nodig, want de celletjes staan parallel. (4x hyperion 240mAh is er in gefrommeld.)

Deukjes:
full

Op de voorlijst zitten wat deukjes. Zijn die te repareren?

Met stoom kun je heel goed uit deuken!! Verdwijnen de deukjes niet, dan kun je zo'n leading edge deuk wel opvullen met microballoons. Maar vlieg er eerst maar eens mee.

Waar kan ik info vinden over het repareren van gebaggte vleugels in het algemeen? 9daar ga ik ongetwijfeld mee te maken krijgen)

Op RCgroups is tonnen aan informatie te vinden:
Hand Launch - RC Groups

Laatst bewerkt door een moderator:
Hihi! Dit kistje gaat straks veel mensen hun eerste DLG ervaringen geven :)

Mij heeft het virus niet 100% aangestoken. Ik vind het gaver om te zien dan om zelf te doen :p En helaas, door beperkter budget moeten er keuzes worden gemaakt. Ik zal van 't weekend even een ontlaad en laad cyclus doen, en de resultaten hier posten.

Als je twijfelt aan de accu, gewoon vervangen. Voor de prijs daarvan kan je niet riskeren dat je de kist crasht. Als je een keer vliegt wil je niet meer stoppen namelijk.

Tot op terlet.

Helaas gaat de Supergee II weer de verkoop in.
Hij staat in het tekoop gedeelte bij de vliegtuigen.

Tijdens de laatste meeting op Terlet heeft hij een lichte mid-air gehad met een Mimi en is er speling op het stabilo ontstaan.
Waarschijnlijk op te lossen met een drupje epoxy.
2znrgqb.jpg

en dat is ie !!Terug op het nest in montfoort / utrecht. Secondelijm is nu de eigenaar. en Huey heeft er gister nog mee gezwiept.....volgens hem is deze dlg een openbaring tov van zn (helaas vrijdag overleden) bart bird dlg....maar hijs vast niet zo goed als mijn Ballo dlg...hahaha..de spirit zit erin !

Yiha !

Laatst bewerkt:
Back