Supershot??

Ik gebruik al twee jaar X-tension braided 100% Dynemalijn. Dikte 0.12 en een sterkte van 8kg. Koste 9 euro per 100 meter. Bevalt goed.

Frans,

Leukoflex is verkrijgbaar bij sommige Apothekers. Lang niet iedereen heeft het. Het is verkrijgbaar in rollen van 1 en 2,5cm breed. Mocht je problemen hebben om het te krijgen kan ik het denk ik hier wel voor je bestellen.

ff iets principieels:
Alles wat je verstelbaar maakt kan zich dus ook vèrstellen.......................................
Ik ga ervoor om het in één keer goed te maken!
Arno

zit wel wat in arno... toch ga ik stiekem misschien ff die met dat schroefje proberen. kan hem dan altijd nog vastlijmen... (andersom is moeilijker)

Ok zal eens bij de apotheker langs gaan.
Trouwens wisten jullie dat deze man heel veel leuke spulletjes heeft voor de modelbouwer.
Spuiten
Naalden
Maatbekertjes
Potjes
Flesjes
Spateltjes
Enz

En het leuke is, voor een vaak zeer lage prijs

Frans

Laatst bewerkt:
Leukoflex

Frans,

Idd een apotheker heeft vaak leuke spullen en idd niet duur...

Ik ben op zoek geweest naar leukoflex maar heb dat niet kunnen vinden :(.

Die supergee is heel mooi geworden binnenkort maar eens vliegen
dunkt me (moet het weer wel wat beter worden)

Cheers

B uit R

Hoi Sietse,

Let wel op dat het nitril handschoenen zijn.
Epoxy gaat namelijk door latex handschoenen heen.

Frans

Die fireline die jullie gebruiken is zelfs te leveren in een dikte van 0.06mm!!!
Heeft een trek kracht van +/- 3 kg!!!
En is superglad.
Leverbaar bij de betere hengelsport zaken.
(wout van leeuwen in vlaardingen.)
Denk er wel om dat deze lijn is behandeld met een zwart vettig goedje om de werp eigenschappen tijdens het vissen te verbeteren en is moeilijk uit balsa te krijgen.
Van te voren schoon maken met een beetje spiritus kan geen kwaad.
En werkt goed.
Beter even schoonmaken dan een smerige zwarte plek op een kaal balsa oppervlak.

O ja er is ook nog een crystal variant helder als nylon draad geen rek en dezelfde trekkracht.
En heeft ook geen zwart goedje erop zitten.
Deze is nog gladder dan de normale Fireline

Harry

Ik heb de apotheek laatst gevraagd om leukoflex, maar de namen van al die tapes schijnen veranderd te zijn. Men kon mij niet het juiste spul geven. Heeft iemand een idee hoe het nu heet? Of Sietse, als je wat vindt mag je wel een of 2 rolletjes meenemen naar Malden voor me. Ruilen voor 2 propellers?

lol, is goed. Zal binnenkort eens kijken. Philip zei dat hij een keer een rolletje bij de drogist hier had gekocht. zal wel wat kopen dan.
Hij zei trouwens ook dat het een vrij grove structuur heeft.... en dat klinkt weer minder... Heb nu op mijn miniDLG roertje toch maar scharniertape over de hele lengte gedaan. Incl 2 veertjes van 3mm weegt die 3gram

Of je koopt het on-line op: Drogisterij.net: Leukoflex 1121 Elastisch 1,25cm Leukoflex 1122 Elastisch 2.5cm
4299001.jpg

Kost € 2,39 voor de 1,25 cm versie en € 4,09 voor de 2,5 cm.

Laatst bewerkt:
Nog een paar kleine dingen en dan issie toch echt vliegklaar.
De werp blade vandaag gemaakt.
De stangen voor de aileron aansturing zijn ook klaar.

Vraagje, nu heb ik ergens op het forum een stukje gelezen over het verlengen van de ontvanger antenne met gelakt dun koperdraad.
Kan het niet meer vinden. (moet je beter zoeken, ja ja)
Hoe het precies moet ben ik kwijt, iets van verlengen tot het draadje 40 cm uit de achterzijde van de pook steekt?
Iemand met een beter geheugen of zoek capaciteiten?

Frans

Alex had het genoemd laatst idd. Had hem gelijk een PBtje gestuurd. Hij en Peter dacht ik vliegen nu met 70cm koperlakdraad (dun dus) achter de staart. Dus hele ontvangerantenne in de pook. vlak voor het einde een soldeerstukje (met krimpkous) en dan iets van 70cm er achteraan laten bungelen. Volgens Alex merk je het verschil echt behoorlijk! vooral bij ver en laag vliegen had hij nogal last van glitches. Dat is nu verleden tijd. Denk dus dat ik het ook wel een keer ga proberen :).

Arno,

Bedankt, tjonge mijn geheugen is toch nog niet zo slecht.:hammer:
Ga het zeker proberen.
Ik begrijp dat de Herrig truc ook werkt met een korte Jeti ontvanger

Frans

Arno,
Ik begrijp dat de Herrig truc ook werkt met een korte Jeti ontvanger

Vlgs. mij wel want er zijn al een aantal mensen die deze set-up toepassen.
Wat betreft de Jeti heb jij naar ik mag aannemen de hele link nog eens ff doorgelezen..................

Arno,

Zeker, toen ik het draadje weer doorbladerde herinnerde ik het weer.
Ik heb eigenlijk geen problemen gehad met de Jeti's.
Met mijn mini, daar zit een std Jeti in, heb ik heel soms wel eens een tikje.
De combinatie met een MPX 3010 zender lijkt dus aardig te kloppen.
Maar toch ga het draadje eens goed doorspitten.

Groet

Frans

Frans,

Ik gebruik de Jeti-MPX Evo combi naar alle tevredenheid in beide Aspi's. Ik heb daarbij de Jeti's MPD antenne gewoon verlengd met koperlakdraad en deze door de pook laten lopen tot aan het kielvlak. Daar steekt 50cm koperlakdraad uit de romp. Even met een plakbandje langs het kielvlak en hopla probleemloos vliegen en bij de worp weer een metertje extra :rolleyes:

Slechts 1 maal ging het fout. In Vlaardingen. Je kent dat veld wel denk ik. Staan er na een taak 3 vliegers met de zender aan nog wat na te praten. Tja, zij waren al lang geland natuurlijk :rolling: kom ik nog binnen zetten en vlieg vlak over hun heen. Althans dat was de bedoeling. Helaas ging 'ie toen de grond in.

mhh, ga het toch ook maar doen denk ik :). zat nog te twijfelen, maar nu niet meer. Gooi mijn MZK Sexta in het nieuwe rompje van Alex. en dan iets van 50cm lakdraad er achteraan dus.
Zag bij Supergee´s ook vaak dat ze de antenne afknippen en aan de stuurstang solderen... maarja, moet je wel metalen stuurstangetje hebben. Daarbij schijnt de 72mhz veel minder last te hebben van koolstof rompjes...
Interessant topic was het wel om door te lezen, thnx :)

Slechts 1 maal ging het fout. In Vlaardingen. Je kent dat veld wel denk ik. Staan er na een taak 3 vliegers met de zender aan nog wat na te praten. Tja, zij waren al lang geland natuurlijk :rolling: kom ik nog binnen zetten en vlieg vlak over hun heen. Althans dat was de bedoeling. Helaas ging 'ie toen de grond in.

En hier zat een Jeti in? Volgens mij kan Peter hier ook over meepraten.
Ik heb zelf ook geprobeerd met een Jeti te vliegen, maar ik had er alleen maar problemen mee.

Wat ik me nog afvraag bij die Herrig truc is waar jullie die verschillende antenne lengtes op gebasseerd hebben?! Ik lees 70cm, 50cm en nog meer exotische lengtes. Zijn deze lengtes niet kritisch? En wat doet dat stuk draad dat in de romp ligt? Gaat dat als een soort verkortingsspoel werken? Of is het juist extra ingangscapaciteit voor je ontvanger? Blijkbaar maakt het allemaal niet uit....

Wat ik me nog afvraag bij die Herrig truc is waar jullie die verschillende antenne lengtes op gebasseerd hebben?!

Jurgen,

Het enige wat belangrijk is, is dat je antenne niet korter mag zijn als de originele lengte. Dit heb ikzelf reeds meegemaakt in het verleden bij F3J kisten. De mensen van Multiplex waar ik toen regelmatig kontakt mee had moesten een en ander knarsetandend beamen. Puur theoretisch kan het namenlijk/eigenlijk niet maar de praktijk wijst in alle gevallen anders uit........

Arno

Back