Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Zo, ik dacht ik kom ook eens kijken, vliegt Sven al? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ej Pieter,

BEdankt voor je aanbod, alleen ben ik eens benieuwd naar andermans ervaringen, en hem vervolgens dán pas aan te schaffen:).

@ Sander, Sven in de lucht? Lees maar eens terug. Het is nu net rustig;)

sven, idd bij martin, die had er nog 1 te koop.

Remy, geen probleem joh :P ik weet toevallig dat het ding niet openlijk te koop staat, dus komt goed!

Nope, heb alleen wat beschadigingen weg gesneden van de oude prop die daar een paar keer doorheen gegaan is. ;)

Nog even wat fototjes dumpen. ;)

easy-016.jpg

-
easy-017.jpg

-
easy-018.jpg

-
easy-019.jpg

-
easy-020.jpg

Krijgen die stuurstangen naar hoogte en richting nog ondersteuning (ala shock)? Want dit is wel erg lang voor een 4mm stang (gokje).

Overigens wel zeer proper bezig moet ik zeggen !

Mvg,

4mm? Nee nog erger, 2mm aluminium. ;)
En yup als je goed kijkt zie je 2 hulsjes halverwege, die moeten nog geplakt worden. Ze zijn zelfs twee keer zo lang geweest, de servos zitten normaal voor het zwaartepunt. Zo komt het beter uit met de ontvanger, en is het niet zon troep op de toch al drukke romp. De grotere accu en de FPV apparatuur compenseerd het verhuizen van 10 gram prima. :p

ziet er goed uit sven!!!!

Goed bezig dus.

Ga je eerst vliegen met extra gewicht, om te kijken of hij je fpv gear mee krijgt? of gelijk met fpv gear erop?

Ik wil het liefst van ieder onderdeel een blokje lood knippen en op zijn plek plakken met een stukje dubbelzijdige tape, maar toen herinnerde ik me dat ik niet zoveel lood heb. :oops: Verder dan 30 gram kom ik niet, dus moet nog maar even kijken of ik nog wat kan vinden ergens. :p

Gaat niet lukken, heb totaal geen tijd gehad om te hobbyen door de carnavals drukte (goeie 2000 medailles en bekers voor optochten in heel Brabant). :(

Wel ga ik vanmiddag nog even naar Pieter toe om de zaak wat verder af te bouwen. De videobril krijgt iig prescriptie glazen, en met een beetje geluk is de easy straks af.

Zo, héhé, we zijn eindelijk weer een stapje verder. ;)
Lekker op mijn gemakje de hele zondag gefröbeld aan mijn Easy, mijn eerste doel was om alle vitale bediening aan de draai te krijgen. Daarom dus even alle draden pas gemaakt en door middel van incisies in de romp verborgen. Als alles klaar is ga ik de incisies even nalopen met lijm zodat de romp niet teveel verzwakt raakt. Maar het resultaat is al vrij aardig, het is niet meer zon onoverzichtelijke rommelboel als toen ik begon.

easy-021.jpg

-
easy-022.jpg

-
easy-023.jpg

-
easy-024.jpg

-
easy-025.jpg

-
easy-026.jpg

De motormount zit nu met 3 flinke nylon pennen verzonken (ja met epoxy sander. ;)), de staartservos zitten nu verlijmd op de juiste plaats, de staart linkage geleiders zitten nu ook op hun plek gelijmd, en alle draden verzonken en waar nodig alvast ingelijmd. Op de laatste foto zie je halverwege de staart de ontvanger antennes, deze zijn van de assan ontvanger met lange draden zodat ze echt een flink eind van de videozender vandaan zitten. Haaks, een recht omlaag en een opzij. Hopelijk is dit goed zo?

De balans stekker hangt in de foto al in et compartiment waar de filter en de 5 volt regelaar zich gaan nestelen. In dit gat heeft de ontvanger gezeten toen ik hem nog "gewoon" vloog, dus die kan ik net zo goed benutten. ;)

Alleen ben ik een klein beetje bang dat het stabilovlak wat te zwak is. Er zit een behoorlijke flubber in als ik volgas geef. Dus misschien dat daar nog een latje in moet ofzo.

Laatst bewerkt:
Misschien eerst eens ermee gaan vliegen voordat je d'r een kunststukje van maakt? Ik detecteer een (zeer) hoge mate van drempelvrees ....

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Misschien eerst eens ermee gaan vliegen voordat je d'r een kunststukje van maakt? Ik detecteer een (zeer) hoge mate van drempelvrees ....

Niet opnieuw Sander, Deze opmerking is al 100 keer gemaakt ... Het is nou gewoon zo ... Laat het daarbij, het gaat toch niet veranderen :D

@Sven: Heb je nagedacht dat je antenne draadjes door de lucht weerstand beiden naar achteren zouden kunnen gaan ? want dan ben je je 90 graden kwijt ..

Mvg,
Matanza

ziet er goed uit kerel!!!!!!

ben benieuwd hoe hij vliegt met deze setup, aangezien het toch eigenlijk een beetje een indoor ding is ;P

Back