Afgelopen donderdag ben ik eventjes bezig geweest alle electronika netjes af te werken, een deel daarvan was de voeding "boom" omdat ik ook een 5v camera heb.
Van links naar rechts zijn daar de stekker voor Remzibi voeding, lipo balans stekker die ik gebruik als voeding, Video in\out connector voor remzibi, ferrietkern, Elco filter, 5v stepdown, camera aftakking, en uiteindelijk de zender voeding. Het afgekrimpte draadje is ongebruikte audio.
Eenmaal alles aangesloten zag daar de easy het eerste levenslicht.
De vrijdag daar op ben ik naar Pieter geweest, die voor mij even vakkundig een chinese bril aan stukken gezaagd heeft voor op maat gemaakte fatshark diopters. (Bedankt Pieter! Goed gedaan jochie!).
Daarna hebben we samen mijn Easy klaar gekregen voor de eerste vlucht, met een vernuftig stukje vakwerk dat Pieter bedacht heeft met tiewraps om de camera stevig en veilig op een servo heveltje te monteren.
Maar dan komt het... Vandaag was dus de maiden, helaas niet zo rooskleurig als die van kameraad Pieter.
Bij het rangetesten, uitbalanceren en invliegen ging het al mis. Hij was net helemaal uitgetrimd en ik begon net van het ding te genieten tot er
plots een grote lompe piper cub zijn propeller in mijn flank parkeerde..
De schade: Compleet aan puin geslagen neus, vleugel met verloren stukjes, gestripte panservo en een niet meer terug gevonden accu...
*ZUCHT* :cry:
Maar ik kom wel gewoon kijken op de meeting, alleen is et met mijn vliegtuig nu al weer afgelopen nog voor ik in mijn videobril heb kunnen kijken. Ik heb nog een Nemo, maar die krijg ik nooit meer optijd aangekleed voor de meeting.