Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Ik heb er gisteren weer een paar naar de $#%@^ gevlogen, wat een elende dingen...tandwielen kapot naar een paar vluchtjes. Ik hoef ze niet...en ik ga niet eens over de 100 km/uur. Misschien kan je ze gebruiken voor een indoor model maar voor FPV sterk af te raden.

Hier gebeurde het:

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vliegend scheermes:

1106__420x315_microbee23.jpg

Span van 50cm, gaat sneller dan me lief is, rolrate alleen te tellen met slomotion cam. ;) Stuitert regelmatig zoals het een combatwing betaamd, de HXT500 hebben nog geen kik gegeven. Helaas geen filmpje, want van de 3 man die et geprobeerd heeft, is et nog niemand gelukt om hem langer dan 3 seconden in beeld te houden. :lol:

Raar dat we zulke verschillende ervaringen hebben.
Zijn die van jou ook van hobbyking?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb ook nog nooit problemen gehad. Alleen wat jitter na veel crashes op een indoor.

Ben er nu mee bezig. Bij een klein uitslag. zeg 160 graden klopt het midden gewoon. Alleen hij loopt inderdaad aan 1 kan eerder tegen het nokje aan. Bij mij op 120%
Haal met een gelijke links rechts beweging dus nog net geen 180 graden maar hij komt zeker een stuk verder dan origineel.

[edit]

Je kan het nokje iets smaller maken aan de kant waar hij tegen vast loopt dan haal je weer een paar graden extra.

Heb hem nu iets met trim naar het midden gezet omdat ik het heveltje dan 1 tandje verder heb gezet.
Nu trim -18, 145% 135% en haal daarmee 85 graden links en rechts dus 170.

Alleen hij blijft af en toe wat zoeken voor de 0 stand. Is dacht ik geen nieuwe servo dus kan daar aan liggen.

[/edit]

[edit2]

Je zou ook het hele palletje weg kunnen halen. Definitief maar dan kan er wat belasting op de potmeter komen.
Of weghalen en op een andere plaats een klein schroefje door de behuizing draaien en zo het palletje op een iets andere plaats zetten. Want met de hand kan hij aan 1 kant wel verder.
Voor vol 180 moet denk ik toch de weerstand omhoog. Had maar 1 die op 2.6k zat anders had ik die geprobeerd. Nu zit er ook 2.2k in.

[/edit]

Laatst bewerkt:
Het heeft even geduurd ivm ziekenhuis/vakantie/griep, maar....

Ja dat is schrikken, ik weet het. ;)
Alles is aangesloten, op et eerste gezicht helemaal werkend zowel model als station.
Vanavond de finishing touches bij Pieter.

Word spoedig vervolgd. :yes::yes::yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
wahahah naaaaaajjjjjsssss

vanavond de boel nalopen, je bril voorzien van de glazen op sterkte, en dan testen! (ook gelijk vanavond als het goed is :P )

EDIT: moet het natuurlijk wel droog zijn vanavond, want nu is het hier maar nat.....

Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag ben ik eventjes bezig geweest alle electronika netjes af te werken, een deel daarvan was de voeding "boom" omdat ik ook een 5v camera heb.

easy-027.jpg

Van links naar rechts zijn daar de stekker voor Remzibi voeding, lipo balans stekker die ik gebruik als voeding, Video in\out connector voor remzibi, ferrietkern, Elco filter, 5v stepdown, camera aftakking, en uiteindelijk de zender voeding. Het afgekrimpte draadje is ongebruikte audio.

Eenmaal alles aangesloten zag daar de easy het eerste levenslicht. ;)

easy-028.jpg

De vrijdag daar op ben ik naar Pieter geweest, die voor mij even vakkundig een chinese bril aan stukken gezaagd heeft voor op maat gemaakte fatshark diopters. (Bedankt Pieter! Goed gedaan jochie!).

easy-029.jpg

Daarna hebben we samen mijn Easy klaar gekregen voor de eerste vlucht, met een vernuftig stukje vakwerk dat Pieter bedacht heeft met tiewraps om de camera stevig en veilig op een servo heveltje te monteren.

easy-030.jpg

Maar dan komt het... Vandaag was dus de maiden, helaas niet zo rooskleurig als die van kameraad Pieter. :(

Bij het rangetesten, uitbalanceren en invliegen ging het al mis. Hij was net helemaal uitgetrimd en ik begon net van het ding te genieten tot er plots een grote lompe piper cub zijn propeller in mijn flank parkeerde..

easy-031.jpg

De schade: Compleet aan puin geslagen neus, vleugel met verloren stukjes, gestripte panservo en een niet meer terug gevonden accu...

*ZUCHT* :cry:

Maar ik kom wel gewoon kijken op de meeting, alleen is et met mijn vliegtuig nu al weer afgelopen nog voor ik in mijn videobril heb kunnen kijken. Ik heb nog een Nemo, maar die krijg ik nooit meer optijd aangekleed voor de meeting. :(

Laatst bewerkt:
Ik heb ook op de club gevlogen, en we hebben alle 2 alleen op zicht gevlogen en bij elkaar gekeken (zoals gepland) Dus gewoon vliegen moet kunnen, sven en de piper waren ook de ENIGE in de lucht op dat moment.

Sven kon er totaal niets aan doen, de piper zat al een tijdje sven te volgen, en het lijkt erop dat hij op een gegeven moment niet helemaal door had dat hij harder als sven vloog, en sven op dat moment dus inhaalde, en hem raakte met zijn prop (die heeft de lipo weggeslingerd).
Het was in mijn ogen een totaal onnodige mid-air... als de piper gewoon afstand had gehouden (want die vloog achter sven aan).

maar goed... de aparatuur van sven werkte wel, al was hij niet 100% tevreden over de cam (en daar komt dus een nieuwe voor).

Nu gaat hij zijn nemo net zo opbouwen als de mijne (want die doet het perfect) en dan gaan we weer opnieuw beginnen....

Balen Sven,

Heb je alles zo goed voor elkaar gebeurt er dit... :-(

Als je komend weekend komt en mijn video setje doet het goed een rondje met mijn bril ? En je had nog een ander aanbod ook, dus het moet allemaal wel goed komen :-)
( Heb opeens veel last van motor storing en moet aan de knutsel )

Sven zal zijn eigen bril iig mee nemen neem ik aan (omdat er diopters op sterkte in zitten) of de diopters even overschuiven :)

Ik wees hem er gisteren ook al op dat hij aanbod had van een aantal fpv vliegers om zelfs met hun spul te vliegen, en ik weet zeker dat hij dat ook gaat doen :)

@Sven, je hebt toevallig niet 2 motortjes die genoeg power leveren met wat props die je nog hebt liggen voor op de nemo?

Of wil je toch echt dezelfde setup als wat ik heb?

Laatst bewerkt:
Sven heb je geen fietsbellekes meer ligge? :p

is miss ook een opl

daar zat ik dus ook aan te denken... stickmount eraan, die lijm je zo in de vleugel.
Carbon box voor de vleugel heb ik nog, carbon lat heb ik ook nog.
Regelaars, servo's etc had sven nog wel dacht ik, accu vast ook nog wel :)

en anders .... toch maar je twinstar FPV maken? Die is toch practisch al af? Hebben we op 1 of 2 avondjes wel vliegklaar hoor sven!!!

Laatst bewerkt:
Ik zie het probleem niet, al je apparatuur is nog in orde...
Desnoods haal je vanmiddag nog een easystar en pleur je daar alles in.
Beetje modelbouwer krijgt dat toch wel in 1 avondje voor elkaar?

Of ga je nu weer eindeloos op onderdelen wachten?
Ik snap niet hoe je al dat wachten leuk kunt vinden.

- hij gaat geen easystar kopen, want hij heeft die nemo gekocht

- die nemo ging in elkaar na de easy die nu kapot is gevlogen

- voor die nemo heeft hij nog geen hardware in huis

- hij gaat geen dure onderdelen bestellen (in nl) omdat hij dat moet van anderen, dus hij besteld in HK, en die onderdelen zijn deze week ECHT niet binnen.

tis niet gauw goed ook he? :P
ik hem afgelopen week op geholpen een fpv kist klaar te krijgen, die gaat door een ander schijn schuld kapot, en nog wordt er "gejaagd" op sven?

Als iemand op zo'n domme manier mijn kist zou slopen zou ik 'm (bij wijze van spreken) aan z'n haren mee slepen naar de plaatselijke modelbouw winkel om tenminste de materiële schade te vergoeden. Om het nog maar niet over de uren te hebben die je nodig hebt om het te bouwen/testen.
Daar kwam het idee van de easystar vandaan (die lijkt mij namelijk compatible met alle apparatuur van de easy). Natuurlijk kan je van zo iemand ook gewoon het geld vragen om bijvoorbeeld nemo onderdelen te kopen (waarom waren die eigenlijk nog niet onderweg?).

mja ok, maar een mid-air is gewoon eigen risico bij ons op de club (zelf ook al gehad)

dus op die manier zat het helaas niet gaan :(
had wel mooi geweest als het wel kon natuurlijk.

maar goed, misschien heeft sven nog 2 fietsbellen liggen die we op onze scoot hadden, 2 daarvan zijn zeker sterk genoeg voor de nemo, en zuipen volgas dacht ik 12 amps per stuk ofzo, en vol gas heb je niet nodig.

het is dat ik geen vliegtuig heb wat hij kan gebruiken, of een setup die hij kan gebruiken....

Laatst bewerkt:
Mid-air is bij ons ook eigen risico inderdaad.

Als iemand over je kist heen loopt als ie gewoon op de grond ligt zou hem erop aan kunnen spreken. Maar zo in de lucht...

Blijft het feit dat als je niet weet wat je doet en achter iemand aanvliegt en hem raakt, dat knap stom is.
Helemaal als je weet dat het een FPV kist is met extra apparatuur...

Back