Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Mja voor het geld kun je inderdaad beter gewoon een beetje voorraad inkopen. ;)
Heb ik voor mijn hexacopter project ook gewoon gedaan, 1 setje meer.
Ik zal maar gewoon even bestellen, gelijk even zoeken naar passend propellertje.
Die GWS dingen gaan zingen als een ziekte bij 2000kv. dus moet er APC op gezet worden.
Denk alleen dat ik net mijn reserve aan steven afgegeven heb. :lol:

ach, tegen de tijd dat die spullen binnen zijn, kun je je nemo al een eindje af hebben natuurlijk, en je bril hopelijk ook :)

Even een schadepostje.
De propeller heeft iets geraakt van mijn achtervolger want er is een hap uit.
De gemodificeerde pan servo is gaar, tandjes zijn aan puin.

Motor heeft het helemaal overleefd.

Ik heb wel weer een idee opgedaan. Iedere nemo eigenaar weet dat de staartvlakken van droge kroepoek zijn. Nu het volgende. Mijn easy staart is van EPP en nog heel, heeft al een carbon spar, en is makkelijk te verwijderen. Hij is ook nog iets groter dan die van de nemo dus ik kan de orignele staart er zo als sjabloon op leggen. Voordeel zou zijn dat hij lekker stevig is, en ik kan dan de gehele nemo makkelijk een kleurtje geven. Voor het gewicht maakt het ook niet veel uit denk ik. Depron met tape weegt volgens mij even veel.

Laatst bewerkt:
Nog maar even een update.
Motor en regelaar staan nog steeds op backorder. :mad:
Heb wel gelijk even een hobbyking cam erbij gekocht want die van mij is waskrijt vergeleken met wat ik op de meeting gezien heb.

Gregory van fatshark doet moeilijk, hij wil dat ik de bril nu toch maar opstuur, want Leo van eStore heeft geen zin om het voeding bordje van fatshark naar mij door te sluizen omdat ik de bril niet bij hem gekocht heb. En blijkbaar hebben we in Nederland ook een EMS service waarmee ik mijn gerookte videobril voor slechts 10,50 euro naar hem op kan sturen. Naar mijn weten kost dit gewoon 24,30 euro met de TNTpost "wereld" pakketservice, maar dat moest ik maar even aan het postkantoor vragen van hem.. (weet iemand of dit klopt??). Hij zou de bril wel gratis weer terug sturen na reparatie. Maar wat de douane dan weer gaat doen weet ik niet.. (kan weer een bak geld kosten..).

Kortom ik wordt er een beetje moe van, al dat gez.. ..
Hopelijk gaat het dit seizoen nog lukken. :cry:

ohja, een van mijn grondstation antennes is door een ongelukje ook nog eens gebroken.. *zucht*

sven, kun je niet vragen of hij het naar iemand anders stuurt die ook die brillen verkoopt? Zal wel neit zeker? :(

en waarom dan niet tegen een kleine vergoeding direct naar jou laten sturen?

Schiet wel lekker op zo, wel een KLEIN beetje flauw en kinderachtig van LEO, en ja, dat vind ik echt.... we moeten elkaar toch een beetje helpen, of niet??????

Hij wilde het eerst met een bestelling van leo mee laten komen, maar daarop issie terug gekrabbeld.. Of hij het gewoon nieteens gevraagd heeft, of dat leo het gewoon echt geweigerd heeft weet ik natuurlijk niet.

Ik zou niet weten naar wie ik het anders kan laten sturen.

En waarom niet direct naar mij, geen flauw idee..

Gewoon nog een keer vragen direct naar jou, en dan de verzendkosten maar betalen ofzo.

Overigens geef je in je vorige post wel aan dat leo geen zin had het door te sturen omdat je de bril daar niet gekocht hebt, is dat wel of niet waar? want anders beter even die opmerking verwijderen (en ik die van mij ook :P )

Ik denk dat hij bang is dat ik die bril verder sloop en ik het dan bij hem kom verhalen..

En tsja, als het niet waar is dan heeft Leo een appeltje te schillen met Gregory, niet met mij.

Mwah, gregory zei zelf dat het simpel te vervangen is... dus dan gewoon op jouw risico laten opsturen... want anders ging je toch een nieuwe kopen gaf je al aan, dus dan kun je het gewoon proberen, zo ook aangeven richting gregory.

gewoon nog eens zo uitleggen is iig het proberen waard lijkt me.

Eventussen door met iemand een kleine disucssie gehad en de fatshark werkt waarschijnlijk intern op 5 volt.
die van mij word ook best wel warm/heet.
Als ik ipv 12 ( 3s) eens 7 (2s) ga aanbieden hoeft ie veel minder vermogen weg te dissiperen en zal ie niet zo warm/heet worden.

nu even kijken of mijn ontvangert ook 2S prettig vind.. dan sloop ik gewoon 1 S van mijn pack af....

Ik zal het gregory nog eens vragen, dan weten we het zo. ;)

Als dat ding daadwerkelijk "ziek" wordt van 3 cellen en liever 5 a 7v heeft,
dan regel ik gewoon even een 7v spanning regulator met een krimpkous en een heatsinkje.
Kleine moeite, je behoud 1 accu voor je grond station, en et behoed je van gebakken haai. :roll:

Ik zal het gregory nog eens vragen, dan weten we het zo. ;)

Als dat ding daadwerkelijk "ziek" wordt van 3 cellen en liever 5 a 7v heeft,
dan regel ik gewoon even een 7v spanning regulator met een krimpkous en een heatsinkje.
Kleine moeite, je behoud 1 accu voor je grond station, en et behoed je van gebakken haai. :roll:
Doe mij dan ook zo'n dingetje :P

Mijn ontvangert wordt ook best wel warm/heet vandaar dat ik dacht om van 2s naar 3s te gaan.

Effin , zal het eens gaan proberen.. wordt vervolgt..

Ben benieuw wat het antwoordt van de dikke Haai is...

Sven,

Sander Sassen is goed bekend met de fatshark brillen, en ook hoe je ze los moet maken. Als je hem even benadert via mail ( voor zijn email even op immersionrc.com zoeken) en hem even vraagd hoe dat werkt, weet ik zeker dat hij je wel verder helpt.
( ow, en wil je dat hij doorwerkt doe hem een belofte dat als hij je helpt, jij beloofd dat je over 3 weken de lucht in gaat;)).

Is het niet gewoon een klein 7805 spannings regulatortje die op het voedingsboardje zit? Deze zijn prima om te solderen, ik heb er regelmatig een vervangen. Ook zijn deze regulators veel te vinden in andere gesloopte elektronica.

Haal de bril eerst even los, en zoek even uit of dat je wat vind. Plaat ook hier even een fototje, of leg hem even onder de scanner. Die bril los krijgen heb je schijnbaar zo gedaan, er is aene trucje voor en een stel nagels:)

defect!

N
Gregory van fatshark doet moeilijk, hij wil dat ik de bril nu toch maar opstuur, want Leo van eStore heeft geen zin om het voeding bordje van fatshark naar mij door te sluizen omdat ik de bril niet bij hem gekocht heb. En blijkbaar hebben we in Nederland ook een EMS service waarmee ik mijn gerookte videobril voor slechts 10,50 euro naar hem op kan sturen. Naar mijn weten kost dit gewoon 24,30 euro met de TNTpost "wereld" pakketservice, maar dat moest ik maar even aan het postkantoor vragen van hem.. (weet iemand of dit klopt??). Hij zou de bril wel gratis weer terug sturen na reparatie. Maar wat de douane dan weer gaat doen weet ik niet.. (kan weer een bak geld kosten..).

Kortom ik wordt er een beetje moe van, al dat gez.. ..
Hopelijk gaat het dit seizoen nog lukken. :cry:
*zucht*

Sven,

Ik weet niet waar je het over hebt dat ik geen zin heb om iets door te sluizen. Heb je mij dit horen zeggen?! beetje vervelend als je dit zo brengt. Het enige dat ik te horen heb gekregen van Fatshark is dat er een klant was met een probleem en als hij een print opstuurde ik deze dan zou versturen, waarmee ik totaal geen probleem heb.

Je moet natuurlijk wel begrijpen dat als je ergens in het buitenland je producten koopt om een paar euro uit te sparen, je ook bij dit bedrijf terug moet gaan als er problemen zijn en er niet vanuit gaan dit door een ander even word opgelost als service.

Wij verstrekken hier prima service aan de eigen klanten, die betalen graag iets meer voor goede service. Dit is dan ook een stukje markt bescherming. Het is wel een onmogelijke taak om 100% te scoren want er is altijd wel eens iets.. maar dat is hier niet van toepassing..

Beetje vervelend om dat zo allemaal terug te lezen. De relatie tussen mij en Fatshark is prima en als Gregory een andere keuze maakt dan ligt het niet aan mij. Als hij iets met de volgende bestelling mee zou laten komen dan was dat prima. Het is nu toch ook gewoon opgelost?!

vreemd om te lezen dat iedereen zijn eigen mening en opvattingen heeft en hellaas er enorm naast zitten.. Jammer...

mocht je een headset open willen maken dan heb ik dar nog een hele goede manual van hoe dat te doen en eventueel zelfs de schermen te vervangen (hopelijk niet nodig)

Laatst bewerkt:
Leo, hier was ik dus al bang voor, maar sven heeft dus van gregory te lezen gekregen wat sven meld, dat jij het dus niet door wilde sturen. Daarom mijn vraag ook een paar posts terug.

Dat is de informatie die sven krijgt, en geeft....

Toch sven? In ieder geval, zo komt het over, gezien jouw antwoord op mijn vraag.

als sven dus alleen maar meld, wat hij ook maar te lezen krijgt, kan hij er niets aan doen dat het niet klopt.

DUS sven, gregory mailen, dat Leo dus WEL wil helpen, opgelost, klaar :P

Back