Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

inderdaad sven, en nogmaals, die nemo's hebben we niet om UUUUREN achterelkaar te vliegen, maar voor fun op niet te grote afstand ;)

dan is even landen, accu wisselen en weer de lucht in niet zo erg :D (en landen op fpv zicht is nog gaaf ook ;) )

Ik heb de 2.4G versie van fatshark
Soms vind ik dat ding ook wel warm worden op mijn neus.
En stinken doet hij ook wel eens.
Soms heb ik 1 scherm in spiegelbeeld staan.
Na een minuut trekt hij weer gelijk.
Sorry maar voor dat geld had het wel iets beter kunnen zijn toch?

Verder heb ik er al een dik jaar plezier van.

met de base geen last van iig, wordt ook niet super warm.
input voltage is 6-12v, en gaat prima op 3s :)

Misschien heb je een maandag ochtend modelletje?

ben benieuwd hoe snel sven zijn dikkehaaj er weer klaar voor is :)

Sven, je ideëen kunnen niet beter. De Nemo ( ondanks dat die van pieter prima vliegt!) lekker licht houden..Geloof me. ALhoewel je toch nog niet teveel zult funnen in het begin, is het wel lekker als je Nemo er klaar voor is, wanneer jij er ook klaar voor bent.

Leuk je eens ontmoet te hebben:). Het is dat je geen kistje bij had, anders had ik je persoonlijk een schop onder je kont gegeven;) ( zoals ik dat bij Pieter deed:mrgreen:) gaan met de banaan, en voordat je het weet hang je in de lucht!

Na even echt gevlogen te hebben met een FPV kist heb ik er nog veel meer zin in gekregen. ;) Het vliegt veel ontspannender dan ik gedacht had, hij komt echt niet als een baksteen uit de lucht zetten als je even niet stuurt. Ik was alleen wel vaak bang dat de snelheid er teveel uit kwam, want behalve het metertje van de OSD is dat vrijwel niet in te schatten.

Ik vond het ook moeilijk om laag te blijven. Voor ik het wist hing ik op 350 meter hoog over het randje te loeren. Dalen wilde de twinstar nauwelijks, ook al had ik de neus zover omlaag dat ik de lucht niet meer zag. Ik hoorde mensen roepen over thermiek, maar zo extreem pakt die je kist toch niet op?

Het was iig een knikkende knieën ervaring die ik al sinds mijn eerste vliegtuig niet meer meegemaakt heb. Echt een heel nieuwe wereld.

En inderdaad Remy, ik had echt een heel ander iemand verwacht. Je hield ook op de meeting van doorzetten in plaats van erover praten, maar toch op een heel andere toon dan ik hier veronderstelde. Het forum verzuurd het een en ander lijkt wel. ;)

Pieter zijn nemo weegt trouwens vliegklaar 960 gram. Zonder accu (200g), regelaars (2x22g) en motors (2x60g) zou zijn nemo dus ruim geschat rond de 600 gram wegen (VEEL! 8O). Doe ik daar dan mijn dubbele easy setup bij met accu (125g), regelaars (2x13g), en motoren (2x37g), dan zou de nemo rond de 825 gram vliegklaar zijn. Denken jullie dat dat nog goed gaat vliegen met 700 gram thrust? Het lijkt mij een beetje aan de krappe kant. :(

Laatst bewerkt:
@remy: die "schop onder zijn hol" gaat niet meer nodig zijn, zodra zijn nemo klaar is gaat die gelijk de lucht in :D hahahahah

en sven, 825 gram met 700 gram thrust moet wel kunnen, alleen houdt het niet over....

Maar ik laat hier anderen nog even hun licht over werpen, want zoveel verstand heb ik er niet van.
Ik DACHT dat 1:1 alleen nodig was als je ongelimiteerd vertikaal wil, ik moet wel zeggen dat mijn nemo dat toch aardig doet, maar die verbruikt ook meer amps, je moet dus keuzes maken...... ;)

btw sven, bij die 600 zit bij mij wel een 800mw video zender bij (jij ging met 300mw toch? ding is 4x zo klein man), die verbouwde neus met hout telt ook nog wel een beetje mee. Dus in die video zender en dat hout zit nog wel wat verschil in, in jouw voordeel.

Laatst bewerkt:
Dat scheelt bij elkaar misschien 20 gram. :p Mij lijkt het krap aan, trek kracht 125 gram onder het vlieg gewicht. Maar met de enkele motor ging mijn easy toch ook best vlot. En die zat met zijn 375 gram ook boven zijn 350 gram thrust. Maar lang niet zoveel als de nemo.

Ik ga denk ik wel iets verzinnen waardoor de camera geheel vrij hangt op de neus van de nemo. Ik heb al een idee met een U koppeling en een soort van thrustvector systeempje. Desnoods van aluminium draad een lichtgewicht "referentie" kooitje buigen zodat ik weet wat recht vooruit is. Hierdoor zou ik vrij om me heen kunnen kijken, zonder het model op zijn kant te moeten leggen. Het is maar een idee, ik zie wel. ;)

Sven, die verf op Pieter zijn nemo was vrij dikke verf. Ook de neus is inderdaad een verbouwing opzich. Denk hierbij aan lijm, het vrij dikke multiplex en zo door.
bespaar ook op jou accu. Dan maar wat meer accu's meenemen, dat maakt niet uit.
En idd, de videozender scheeld weer.

Ik merk echt dat als je op iedere gram let, je uit eindelijk een erg lichte kist voor je hebt liggen! Al zijn het per component maar een paar grammen.

Hoeveel schat je dat er aan toegenomen gewicht op de neus zit remy? Ik vermoed stiekum toch aardig wat hoor.......

Maar hoeveel thrust moet je hebben dan?
zou hetgeen sven nu aangeeft niet genoeg zijn?

Ik ben zoizo een fan van op maat gemaakte draden, dus als ik dat allemaal een beetje getrimd houd gaat er weer 5 gram uit. Dat was bij Pieter een behoorlijke knoop van binnen volgens mij. En ik had inderdaad een 300mW op mijn easy zitten. Dit was ENKEL OM TE TESTEN. ;) Dat wil niet zeggen dat de kleinere ook een betere keuze is. Ik weet nu nog totaal niet wat 300mW zal doen. Dit heb ik enkel gedaan omdat bij Pieter zijn RC besturing eerder uitviel dan zijn beeld. Daarom dacht ik dat zijn RC misschien verzuipt door zijn zware videozender, en dat het met een 300mW zender misschien wat beter in balans gaat zitten (bijde 1km bereik over de grond bijvoorbeeld).

Ook denk ik eraan om de gehele neus gewoon weg te laten, en enkel op dat stokje een scharnierplaatje te monteren met een as elleboogje van een oude lego technics doos. ;) Dan met 2 verzonken servos het zaakje aansturen. Dan heeft de camera een zeer vrije beweging op 2 assen, zelfs omlaag waar je bij pieter de neus ziet. Wel nog 2 aandacht puntjes, namelijk crash bestendigheid, en referentie punt. Dat wil ik oplossen door een aluminium U vormpje te buigen en een eindje in de romp te prikken. In het simpelste geval is het gewoon een staaldraadje dat onder de camera uit steekt. Maar het lijkt me iig fijn om vrij zicht te hebben naar beneden. Dan kun je horizontaal blijven vliegen en toch lekker omlaag loeren. ;)

Laatst bewerkt:
Trouwens, over die doorgebrande fat shark brillen:
De base edition zijn volgensmij 2 versies van, die van mij ziet er iig anders uit (geen schakelaar bovenkant en andere letters voorkant).
Het is zo opvallend dat er 2 kapot zijn sinds de meeting, kan het niet zo zijn dat de aansluitkabels voor deze 2 versies anders zijn, en dat er misschien 2 kabels zijn verwisseld?

de ene die kapot was, had alleen rare kleuren. Op die kabelboom heeft mijn bril ook gezeten.

Op sven zijn kabelboom heeft mijn bril ook al gezeten.....

mijn bril leeft nog steeds ;P

Als de spanningsstabilisator toch te heet word zou ik een 2 cellen lipo er op aansluiten .
Dat scheelt in de bril een hoop warmte .

Ik zit eraan te denken om toch eens ergens een 7v regelaartje te gaan zoeken, en dat inline op mijn bril te zetten. Het gezeik dat zon bril zomaar KAN ploffen door 3 cellen lipo zint me voor geen meter. Stel dat dat gebeurd als ik net met mijn nieuwe nemo in de lucht zit. En dan is de moed toch echt verdwenen hoor. :lol:

tot nu toe heb ik een paar uur film gekeken op me fatshark op 3s, zonder problemen. Denk niet dat het je nog een keer zal gebeuren Sven.
Heb er vertrouwen in !

tot nu toe heb ik een paar uur film gekeken op me fatshark op 3s, zonder problemen. Denk niet dat het je nog een keer zal gebeuren Sven.
Heb er vertrouwen in !

Jep, hier hetzelfde, al aardig wat tijd de fatshark aangesloten gehad op een 3s lipo.
Maar goed, er kunnen altijd productie foutjes in zitten he sven, dus dat je net een bordje had van mindere kwaliteit.
Als je op internet leest hoeveel er wel niet gewoon op 3s lipo het spul gebruiken....
(en trouwens, bij de meeting ook iedereen!!)
Fatshark zelf zegt ook dat de base versie een EIGEN ingebouwde 8v regulator heeft, en er 2-3s prima op kan.
Dus die van jou was gewoon een foutje, vandaar dat je ook onder garantie zonder problemen een nieuw voedingsbordje (waar die regulator op zit) krijgt toegestuurd....
als je de regulator niet vertrouwd, kun je net zo goed geen enkele adapter (voeding) meer vertrouwen lijkt mij.

Op rc groups is er ook een heel draadje over, de Aviator Edition kan niet tegen 3s, de base wel (is er ook gewoon voor gemaakt)

Maar als je ECHT zeker wil zijn, en anders twijfelt: gewoon effe 2s lipotje op je grondstation erbij :)

Weet je nu al wat je gaat doen met de setup trouwens?

Laatst bewerkt:
Vanwaar moeilijk doen, en niet gewoon een 2cell lipotje? Scheeld je misschien een hoop gezeik.

Dan heb ik NOG een accu om rekening mee te houden. ;)
Liever alles via 1 hoofd bron, met een volt regelaartje.

Welke setup wordt moeilijk, de easy setup is weer eens niet op voorraad bij hobbyking.
En alles wat er een beetje op lijkt is natuurlijk ook al op.

Back