Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

:(

vond je die van mij ECHT te log?
evt met rudder mee sturen?....

kan 20 minuten vliegen op 1 accu, ruim, met half gas

Vervelend vloog ie niet, maar je moest er wel flink vaart in blijven houden.
Minder gewicht = minder wingload = langzamer kunnen vliegen = minder stall gevaar bij landing.
Zo simpel is et. ;)

heb je dat ding van mij niet zien landen op de club ofzo?..............

maar goed, jouw nemo ;)

mijne heeft zich iig bewezen! En meer gewicht is over het algemeen ook stabieler he.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb hem binnen zien komen, de daalsnelheid was behoorlijk.
Als je 10 meter hoog binnen komt zweven haal je de andere kant van et veld niet volgens mij.
Ik heb er zelf ook al mee gevlogen nu, en met het gas eraf is hij best loom vind ik hoor.
Hij vliegt wel aardig zo, maar daar mag best 100 gram vanaf met alleen maar voordelen.

Tsjah, sorry pieter, maar ik sluit me aan bij Sven. Je kon goed zien dat door de snelheid de landing wat ruw was. Omdat een EPP kistje veel kan hebben was er niets aan de hand, maar een houtbouwkistje had het minder leuk gevonden.

Voor mij is de fun er vaak al gauw af als een kist te zwaar is. Daar zul je in het begin nog niet veel van merken, maar zoals ik al eerder zei, zorg dat je kist er direct klaar voor is, en jij daarna. Zo heb je veel langer schik van dezelfde kist:) Ik zie sven ook niet zo 1 2 3 een andere kist bouwen, dus lijkt me Sven zijn idee beter dan ooit.

Lichter is de way to go.

ow btw, stabieler als de kist zwaarder is dacht ik ook altijd, alleen is dit voor mij totaal ontkracht toen ik mijn Diu van 220 gram met windkracht 5 op de helling vloog:)

moet ik die van mij nog eens op de schaal gooien ?

die vloog toch lekker? ( behalve dat zijn vleugels natuurlijke vleugel bewegingen gingen maken dan :-)

Nemo

Zoals ie zondag vloog :
571.4 gram incl 2200 3s incl camera Exl fpv zender exl osd

Zonder lipo
406.9 gram exl 2200 3s incl camera exl FPV zender Exl osd

Nou, pak die 571gram en doe er eens 50 gram bij voor vTX, osd en wat carbon. Dan is het nogsteeds maar 620 gram vlieg klaar. En die van frank vloog echt als een beest. Dat is nogal een verschil met die 920 van jou pieter. Hoe kan dat nou? Dan zit er bij jou ergens zomaar 300 gram extra aan. Vergeet ik nu iets of..? Ik snap niet waar dat gewicht gebleven is? Remy? Leg het eens uit? :lol:

die neus is niet licht hoor..... er zit ook een soort tape op, van stof zeg maar, en dat spul weegt ook serieus door.

Verder zou ik het ook niet weten.

Dan kun jij met je easy setup x 2 iig aan de gang.... nu nog wachten tot het in stock is zeker? :(

(overigens heb ik mijn roerinstellingen errug rustig staan, omdat ik wilde dat hij zo rustig mogelijk vloog ;) )

en evt voor IETS meer geld bij een andere shop ook niet? :(

Was er al duidelijkheid over je voedingsbordje van je FS? :P

Die winkel heeft inderdaad veel mooi goedkoop spul. Maar helaas ook daar alle bruikbare motoren out of stock. Er zijn wel een paar inrunners, maar daar is de montage niet echt geweldig van vind ik. Je moet dan een of ander plastic vierkant buisje zien te vinden om de motor in te klemmen, en bij pieter was dat ook al een beetje gebroken zag ik. Liefst heb ik stickmount.

en evt voor IETS meer geld bij een andere shop ook niet? :(

Was er al duidelijkheid over je voedingsbordje van je FS? :P
Iets duurder mag best, als et maar goed werkt.

En Gregory gaat een bordje mee sturen naar eStore Rotterdam. ;)
Dus dat komt al deze kant op, eventjes Leo laten weten.
Solderen hoeft trouwens niet, is allemaal JST stekkers (de witte balans variant).
Hij stuurt me ook nog info over hoe je zon bril open moet krijgen,
want dat is ook nog een hele toer blijkbaar.

wat een service, super.

maar ook een iets duurder motortje wat bruikbaar is, is niet in stock dus? :(

voor inrunners kun je ook een motor mount op stickmount maken trouwens he ;)
die hebben als het goed is 2 schroefgaatjes in de voorkant (net als je HK autotje)

HobbyKing Online R/C Hobby Store : AX 2308N 1800kv Brushless Micro Motor

Deze motor is er volop.

Alleen gok ik dat die niet genoeg gaat zijn met zn tweeen?
Hij is iets minder KV en ook wel weer iets zwaarder aan 44gr.
Thrust is ook maar 326gr per stuk en ze zuipen nog harder ook.
Eigenlijk een B keuze versie van de motor die ik al heb.
En dan is die 12A regelaar natuurlijk ook weer niet op voorraad.
Misschien kan ik maar beter gewoon nog een easy setup bestellen en afwachten?

Al die inrunners lijken behoorlijk stroom hongerig voor wat ze presteren..
Daarmee kom ik toch weer op die loodzware KDA dingen uit, 60 gram en 10A..

Laatst bewerkt:
pff, nee, dan ben je beter af met je easy setup.

Dan zit er inderdaad niets anders op dan wachten :(
staat er een eta bij?

binnen 14 tot 21 dagen. En hij staat al een week op BK. Misschien langer, eerder heb ik niet gekeken. Ik bestel het setje gewoon maar en ik zie dan wel. ;)

Ik moet trouwens eerst nog even kijken of die andere de klap zonder schade heeft overleefd. De as kan namelijk krom zijn. Dat heb ik nog niet gecheckt. Zoja dan bestel ik er gewoon 2, voor die 6 dollar is et lekker boeiend. :P

gewoon gelijk 2 bestellen, heb je die je nu hebt evt als reserve, en zitten er 2 nieuwe op je nemotje :)

Back