Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Zo lijkt het wel de water uitvoering met ski's eronder :-)

Lijmlucht slaap je goed op, ben je uitgerust voor de maiden morgen !!! :-)

Hopelijk wel, als ik et morgen nog maar allemaal af krijg,
en die tril motoren het niet te gek begaaien. ;)

Wat moet er nog gedaan worden:
- Antennes op hun plek.
- Accu moet beter vast.
- Balans stekker moet worden verlengd (want voed FPV systeem).
- Propellers moeten gebalanceerd.
- Recorder moet nog bij geschroeft worden op station.
- Remzibi nog even goed controleren op instellingen.

Antennes, propellers, stekker, remzibi en recorder zijn allen minutenwerk, maar met de accu ga ik denk ik nog gedonder krijgen.. Als ik daar klitteband tussen doe, gaat het klepje denk ik niet meer dicht. Misschien kan ik nog iets doen met een lipo "band" voor helicopters die ik nog ergens heb liggen.

Ook is er nog et probleem dat ik maar 1 accu heb die erin past. De andere twee 1500 packs zijn langer en platter, die krijg ik er niet fatsoenlijk in. Dus of ik moet morgen op de club een keer kunnen laden, of ik moet et doen met 1 accutje. Als het zaakje et goed doet bestel ik wel meteen 2 extra packs bij, maar daar heb ik morgen niets aan.

, maar met de accu ga ik denk ik nog gedonder krijgen.. Als ik daar klitteband tussen doe, gaat het klepje denk ik niet meer dicht. Misschien kan ik nog iets doen met een lipo "band" voor helicopters die ik nog ergens heb liggen.

ELS1258.0.jpg

Het bakje is echt NET niet diep genoeg om er nog klitteband in te doen.
Voor banden/stieken moet ik gaatjes gaan maken in de romp,
en klemmen + schuim is vaak schade na een paar keer gebruiken
Ik vind de vleugel stieken eigenlijk al niet zo fijn, maar gelukkig zitten er span plaatjes op.

Misschien dat ik morgen nog even met de dremel + slijp blokje erin kruip,
kijken of ik misschien niet NET die 2 millimeter extra eruit kan peuteren voor klitteband.
Dan kan ik gewoon lekker het orignele batterij bakje blijven gebruiken,
want het zwaartepunt komt echt prachtig uit op die manier.

Het bakje is echt NET niet diep genoeg om er nog klitteband in te doen.
Voor banden/stieken moet ik gaatjes gaan maken in de romp,

Dan dremel je het bakje tocht gewoon wat dieper?
Ik snap je probleem met gaten in de romp voor elastieken ook niet.

De "bodem" van et bakje is opzich al niet zo dik, dus ik weet niet of ik daar nog genoeg uit kan halen. Als et tedun wordt, komt de hele bodem er namelijk met klitteband en al uit zetten, en dat is nou ook weer niet zo lekker.

En elastieken snijden nogal makkelijk in schuim vind ik.
Als je dat niet met allerlij plastic plaatjes en toestanden bewapend gaat et er dwars doorheen.

Nee dus...

Ik geef et op. Ik ben er helemaal KLAAR MEE.
Waarom? Ik sluit het klote ding net weer even aan om te testen of alles nog goed werkt,
ineens geen beeld meer en een muffig luchtje uit mijn volt regelaar..
Lekker typisch ook weer, het is met gewoon niet gegund.
Heb ik me daar de hele zaterdag voor uit lopen sloven?
Waar ben ik aan begonnen.. Ik wordt er schijt ziek van..

Laatst bewerkt:
5v regelaartje stuk????

neem wat stekkers mee naar t veld, wat soldeertin dan zetten we mijn regelbare voedinkje wel ff in?

of via de bec voeden?

Laat maar, ik heb et even gehad met FPV..
Steeds als ik et probeer, gaat er iets in de zeik op et laatste moment..

Correctie.
Pieter geniet inmiddels van 2 nieuwe parttime banen als mentalcoach en elektronica snelservice, project wordt als alles lukt waarschijnlijk toch doorgezet. ;)

Leer eens met tegenslagen omgaan?
Bij mij is nu al twee keer NET voor de belangrijke dag zonder reden alles in de soep gedraaid!

Eerst vliegen ze mijn model aan snot net voor een meeting (die min of meer rond mijn maiden gepland was). En nu, net voor een prachtige zondag met perfect maiden weer en na een hele dag aan een model te hebben gewerkt, vliegt er weer een onderdeel uit waar ik geen vervanger voor heb liggen, dus sta ik er weer mooi op na een hoop bombarie gemaakt te hebben dat et vandaag dan eindelijk zou gaan gebeuren.. Al twee keer is mijn humeur met FPV van gelukzalig naar een dieptepunt gekelderd.

Natuurlijk gaat er wel eens wat stuk, maar ik kom zelfs niet eens van de grond al ik een poging doe,
mag ik daar dan niet een beetje over mopperen?

Bedankt voor je begrip/medeleven, daar hebben we een goeie aan! :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Sven,

Kom op, even doorbijten nu, gisteren schreef je nog dat je solderen leuk vond, nou dan, dit is je kans!

Je hebt toch nog wel ergens een 5V BEC liggen? Je hebt zoveel onderdelen bij elkaar gesprokkeld dat dat toch geen probleem moet zijn?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

een bec moet idd ook kunnen. maar ik heb nog n instelbare voeding liggen, die kan er effe in.

straks op de club ff solderem :)

Wat voor voltregelaar is dat dan en waar is die voor nodig?
Je had toch de HK-cam, die heeft 12V voeding?
Remzibi OSD heb je ook niet direct nodig, hoe meer er op zit hoe eerder iets defect kan gaan.

Maar het wordt al opgelost dus gelukkig! :thumbsup:

is er 1 van bevrc voor fpv gebruik. zijn cam is n sony op 5v... daar had hij n voedinkje voor die nu dood is.

is er 1 van bevrc voor fpv gebruik. zijn cam is n sony op 5v... daar had hij n voedinkje voor die nu dood is.

Daarom riep ik al, UBEC ertussen en je bent klaar, is ook VEEELLL betrouwbaarder, is de soldeerbout al opgewarmd?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Back