Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Alsof ik nog niet genoeg zenuwen heb dan. :lol:
Ik heb net de balans stekker met filter gesoldeerd, morgen even de camera op de pan servo fabriceren en eens kijken wat er nu allemaal aan die remzibi gehangen moet worden. Helaas hangt het solderen van bijna alle servo draden af van waar en hoe de ontvanger erin gaat dus dat moet allemaal nog even wachten tot het binnenkomt. De vleugel heeft zijn servos inmiddels al wel, die is al klaar.

Ik moet bij de ESC wel een kleine 20 a 30cm accu draad verlengen, moet ik daar nog wat aan doen of is dat gewoon wel goed zo? Ik heb de discussie al eens eerder gehad, maar helaas is die doodgelopen met een hoop welles/nietes gemopper dus weet ik et nog niet zeker. ;) Het is een 12A turnigy plush regelaar als dat wat uitmaakt.

Alsof ik nog niet genoeg zenuwen heb dan. :lol:
Ik heb net de balans stekker met filter gesoldeerd, morgen even de camera op de pan servo fabriceren en eens kijken wat er nu allemaal aan die remzibi gehangen moet worden. Helaas hangt het solderen van bijna alle servo draden af van waar en hoe de ontvanger erin gaat dus dat moet allemaal nog even wachten tot het binnenkomt. De vleugel heeft zijn servos inmiddels al wel, die is al klaar.

Ik moet bij de ESC wel een kleine 20 a 30cm accu draad verlengen, moet ik daar nog wat aan doen of is dat gewoon wel goed zo? Ik heb de discussie al eens eerder gehad, maar helaas is die doodgelopen met een hoop welles/nietes gemopper dus weet ik et nog niet zeker. ;) Het is een 12A turnigy plush regelaar als dat wat uitmaakt.

Jij durft !
Zometeen wordt dit draadje ook gesloten :-)
Heb bij de Nemo ook 2x een 20 cm er tussen geplakt en hij vliegt heerlijk ! ESC's vertelde mij dat ze het prettig vonden.
Dus wat mij betreft een GO Sven.

Fhew, dan hoeft ik gelukkig niet terug om condensators te gaan halen. :yes:

Ik hoeft er ook geen haast achter te zetten, dit weekend is er een storm waarschuwing. :(

Sven, als je over een maand nog geen FPV maiden hebt gemaakt dan kom ik naar roozendaal en laat ik je met mijn fpv spul vliegen. Hoef je nergens bang voor te zijn al vlieg je de zaak in de prak. Goed idee?

MVG. Robert.

Ahahah, ja stormweer kan ik ook niks aan doen he. ;)
En dat chinees nieuwjaar helpt ook niet echt.

Voor de cameramount ga ik een plaatje van 0.5mm aluminium in een hoek buigen en met 2 kleine schroefjes op een heveltje schroeven denk ik. Dat enkele servo pan/tilt mechaniekje sprak me ook erg aan (opzij is automatisch omlaag), maar ik maak et me nog even niet te moeilijk. ;) Ik moet alleen ook nog even de cameradraden nakijken/vervangen want als ik daarmee schud doet hij soms een beetje raar.

Ik zal vanmiddag nog eens even met mijn recorder een video feed opnemen van de camera, dan weten jullie hoe et eruit ziet in een echte FPV situatie. ;) Want mooi beeld van een peperdure 1080p camera opnemen is niet moeilijk natuurlijk. :roll:

th_nervous1.gif
Nee nou wordt ie lekker!
Misschien dan toch maar de Assan ontvanger erin, dat moet goed gaan zolang er niet iemand ineens een 2.4Ghz zender aan zet die net op mijn band zit. Et enige nadeel van Assan is namelijk dattie niet frequency hopt. Hij pakt een schone band bij et aanzetten en daar blijft ie bij. De reviews zeiden dat iemand er 7 kilometer mee haalde, dus hooguit 2 kilometer moet geen probleem zijn met FPV toch? Heb eigenlijk geen idee wat een "typische" afstand is voor zon klein modelletje. Hoever zitten jullie meestal met de nemo enzo? ;)

En we hebben hier gelukkig ook geen bevroren keutels en/of koude sloten. :lol:

6 maart zou wel treurig zijn, dan ben ik namelijk opweg naar vlaams limburg voor een weekje centerparcs. ;)

Met de Nemo was het niet meer dan wat funnen binnen een straal van 800 meter, met een hoogte van 200 meter.
( al heb ik er 2,2km mee gevlogen)

Frank haha:mrgreen:

(alleen bedoel je wel 6 maart?)

Sven wat dacht je ervan?

Niet over de afstand inzitten Sven. Iemand met een soortgelijke setup als jou vliegt er al 9 kilometer mee.

Probleem is alleen dat je niet achter bomen of gebouwen moet gaan vliegen maar ook niet hoger dan 300 meter. Vooral niet boven bebouwing komen. Metalen hekken/masten of schuren bij weg blijven.

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij missen jullie een vitale opmerking. ;) Op 6 Maart ben ik met vakantie!
Pak, als jullie et echt menen, 20 of 27 Maart, dan trakteer ik wel wat lekkers want 23 Maart ben ik namelijk jarig. ;)

Laatst bewerkt:
Stel voor dat we beide data aanhouden.
Dan hebben we fallback optie als het weer tegen mocht zitten op de 20e.

Iemand ?

Appelgebak of Rozendaalse Bollen Sven ?? Oranjebitter om het even bij de Nemo te houden...

Back