Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

mja, was behoorlijk balen... .ach, nieuwe is al onderweg :)

maar op de club is het nix hoor... veel storing op 2.4
In een boeren veld vlieg ik zo zonder ook maar 1 tik storing 600 meter weg lekker rond crossen, en op de club is het na 250 meter al over.
Overigens zei iemand op de club vandaag dat in die hoek HEEL veel storing is, ook op 2.4 rc... dus veel ruimte heb je dan al niet meer, want 1 andere hoek heb je een boerderij (met een boer die al snel boos is).

Ach, we weten een mooi veldje, dus komt goed.

Ja, die weten we ook te vinden, heb daar al 1 keer heerlijk kunnen vliegen, dus dat komt goed :D

Nu even wachten op sven zijn nieuwe video zender!!

Nou, et volgende probleem wat op de steeds groter wordende nemo hoop kan..

De motoren zuipen veel meer en leveren veel minder dan de diverse reviews doen geloven. Zelfs mijn eigen metingen van de easy met exact dezelfde setup lopen spaak met wat de nemo nu presteert. Bij volgas zuipt het kreng namelijk 10 ampère per motor! Dat komt neer op bijna het dubbele van wat de easy me toen gaf (5.2A). Dat verklaard dus ook waarom na 5 minuten vliegen mijn accu al tot 20% gezakt was.. Ook haal ik de 1:1 thrust:gewicht lange na niet, wat vreemd is, want mijn easy van 300 gram lukte dat ruimschoots. Misschien komt het omdat de nemo gewoon hartstikke vadsig is, ik weet et niet.. Ik denk dat ik (voor nu!) de handdoek maar even in de ring gooi met de nemo..

MAAR.. deze jongen staat al in de startblokken:
LL4_09.jpg

Vorig weekend gebouwd, compleet met nieuw ontworpen Multiwii contoller en gedempte camera gimbal.
Ik wacht enkel nog op propellers en dan kan deze rakker de lucht in.

Ik trek maar gewoon de stoute schoenen aan en ga het hiermee proberen denk ik,
want ik wil nu ook wel eens plezier gaan beleven aan FPV in plaats van alleen maar ellende op te lossen.

goeie beslissing denk ik!

gewoon FPV quad gaan vliegen!!!

Daarmee kun je ook achter mijn nemotje aan hoor :P hahhahaa

Als ik zie wat die pool er allemaal mee uitspookt,
moet die nemo van jou nog op gaan passen. ;)

Als deze quad met zijn accelerometertjes NOG fijner vliegt als mijn tricopter met zijn oude zelf gesoldeerde Kkuk bordje, gaat dit wel lukken denk ik. Hij is ook best stevig gebouwd met dikke G10 poten, dus een beetje lomp zijn met de eerste paar landingen mag denk ik best wel. Ik ben benieuwd hoe het voelt om met een quad FPV te vliegen, maar we gaan et zien.

Ik heb de oude vleugel van mijn eerste scooter nog, dus et zou kunnen.

Met de camera bovenop zijn rug zie je denk ik niet zoveel, maar Remy met zijn alula komt aardig weg met de cam in de voorlijst van een van de vleugels. Misschien is dat nog een optie? De rug kan ik iig wel opensnijden en er dan een plaatje van dat glasvezel op lijmen met gaten voor wat tieripjes en draad doorvoer ofzo.

Misschien eens een middagje afspreken om die vleugel een goede lap beurt te geven?
Dan heb ik al 2 kansen om de lucht in te komen. ;)

moet kunnen idd, dat hebben we zo klaar, incl cam in de vleugel! (moet je alleen effe wachten op je nieuwe video zender vrees ik, of deze open maken en nakijken)

Sven, dom dom dom..

Jij hebt nog geen meter FPV gevlogen en wil het gaan proberen met een quad? geloof mij nou maar, ik heb inmiddels vele quads gehad, maar dat is lang niet zo makkelijk als een vliegtuigje vliegen. Het is gewoon niet te vergelijken! Quad komt neer, asjes krom, props kapot...Jou kennende ga je dan weer maanden wachten op een nieuw motortje omdat ze hier in NL 2 euro duurder zijn.

Waarom laat je jezelf zo makkelijk uit het veld slaan man? Wat boeit het nou dat je motortjes 10A per stuk zuipen? Wat boeit het nu dat het niet verticaal gaat? wat denk je nou..

Je Nemo is af, vliegt als een veertje, ga-daar-dan-mee-FPV-vliegen! De nemo heeft zich al enorm vaak bewezen.

vergeet die quad, echt geloof me. Als ik zie dat jij al van slag bent van een spanningsregelaartje die kapot is, dan komt het met die quad al helemaal niet goed.

Forget it Sven..Vlieg die Nemo FPV of of....of ..man k word gek hier.

naja, wat het boeit dat ze zoveel amps trekken??? Dat hij dan maar mega kort kan vliegen!

Ben je verplicht de hele tijd vol gas te vliegen dan? Of is ongelimiteerd vertikaal een must voor FPV? Wat is er mis met gewoon op 1/4 throttle eens rustig rondom het veld te vliegen en eerst eens te wennen aan het FPV perspectief, dat lijkt mij nu véél belangrijker dan allerhande andere zaken.

Als je denkt dat je gelijk kan knallen met een dikke FunJet zoals ik dat doe dan ben ik bang dat je aardig teleurgesteld gaat worden, daar moet je toch echt wel aardig wat uren FPV voor gevlogen hebben. En geloof me, zo'n FunJet ligt meteen in tig stukken als 't misgaat, ik heb de video van de laatste FPV meeting als bewijs en da's een risico wat je moet accepteren, anders kan je d'r beter niet aan beginnen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

1/4e dan blijft de nemo van sven niet in de lucht, hij heeft minimaal 50% nodig, en dan blijft hij in de bochten niet lekker hangen, dan moet hij meer gas geven.
Met een beetje throttle management kan hij nog GEEN 10 minuten in de lucht blijven, en dan moet hij het al niet te gek maken...... (dacht bijna 8 minuten)

IK cruise de hele tijd 1/4e tot 1/2e rond, gaat prima met mijn setup (ook in de bochten) :D (jaja, heeft remy goed gedaan ;) )
mijne gaat dan van 40 tot 60 km/h afhankelijk van de wind, en hangt heerlijk stabiel in de lucht (bij de eerder genoemde gasstanden, vol gas gaat hij harder dan me lief is :P )

Ik weet iig wel dat ik eerst een grond test van een kilometer wil doen voor ik met mijn nemo ga FPV vliegen.

Zo kom je nooit aan het fpv vliegen denk ik :p

Er is een mooie gouden stuur regel: KISS
En die leidt doorgaans tot succes :D

Ik koos voor KISS en heb nu alweer een hoop fpv vluchten gemaakt.
Mijn bereik is niet denderend, toch goed genoeg voor heel veel plezier.
Mijn vliegtuig is niet fancy, en de setup ook niet. Toch goed genoeg voor heel veel fpv plezier.

Nu lees is quadcopter, en van Remy heb ik gezien dat die niet aan het KISS principe voldoen. Ik vlieg ook heli en als een quadcopter maar een beetje op heli vliegen lijkt (en je kan geen heli vliegen) ben je alweer een tijd en geld verder voordat je zonder FPV zoiets schadeloos vliegt.

SVEN KISS!

Ik ben fpv kiss gaan vliegen omdat Remy mij dat aanrade. Haalbaar en overzichtelijk en vliegbaar. Een wijsman neemt dingen van wijzere mannen aan. Immers eigenwijs zijn is prima en dan moet je die wijsheid wel in huis hebben :D

Ik wil niet vervelend doen, maar ik heb in een ander topic mijn Nemo setup tot in detail beschreven, als Sven deze had gebouwd dan was hij nu niet aan 't zeuren, maar goed, Sven is eigenwijs en wil graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, tsja, dan is het toch echt eigen schuld, dikke ...

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

neuh, die km over de grond is ook overdreven... ik haal 700 meter, rc is de beperkende factor :P maar heb ook al lol gehad (alleen niet op het clubveld)

@sander: geloof dat hij die nemo's te zwaar vond, wilde iig dubbel motor (mijn nemo vind hij ook te zwaar)

neuh, die km over de grond is ook overdreven... ik haal 700 meter, rc is de beperkende factor :P maar heb ook al lol gehad (alleen niet op het clubveld)

@sander: geloof dat hij die nemo's te zwaar vond, wilde iig dubbel motor (mijn nemo vind hij ook te zwaar)

Zijn Nemo weegt 640 gram, de mijne met 2200/3S en FPV setup 680 gram, om die 40 gram zou ik me niet druk gaan maken, toch? Ik vlieg 8 minuten vol gas, of dik een kwartier als ik gewoon normaal rustig vlieg.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

dat verschil valt zeker mee!!!! Mijne weegt bijna 1kg :P

en half gas rondcuizen op 15 minuten tijd is prima! :D

Back