Svitzer London 1:50

je hebt ook nog een vaarregellaar nodig.
gr willem

Als hij zun 2 hoofd motoren op 1 regelaar wilt hebben mag hij er dus 2 aanschaffen ivm met zijn boegschroef....

Dus niet 1 maar 2 regelaar minimaal.. ;)

Maar als het dus torque motoren zijn mag je best welk een zware regelaar plaatsen, en ze werken het best op 12v.,

Grtz Vincent

ha ja vincent ik was de boegschroef vergeten ja. maar hij heb al een pb gehad van mij wat hij nodig heb.

gr willem

Niet perse noodzakelijk, je kunt tenslotte ook gewoon een ompoolschakeling gebruiken.
Oke, niet de meest elegante oplossing, maar dat is twee motoren op één regelaar ook niet. :cool:

Klopt idd, is niet de mooiste oplossing ,
Maar hangt eraf hoe hoog je je lat legt,
Wil je gewoon lekker varen is het geen noodzaak om 2 regelaars op 2 motoren te plaatsen, wil een goed manoeuvreerbare boot hebben dan weer wel,,.
Hangt ook van de boot zelf af,. werkschepen wel maar een jacht weer niet,

Maar Adam, hoe ver ben je al met je Smit Kamara ??

Mvg Vincent,

Laatst bewerkt:
Ik zou idd ook voor 3 regelaars gaan 1 voor de boegschroef en 2 voor de hoofdmotoren
het kost wel meer geld maar ik denk persoonlijk dat je dat er wel uithaalt aan plezier met varen. je kan je boot een stuk beter manouvreren dan.

gr
Koos

Grrr, vandaag op pad voor de Bugsier 3 en wat denk je: model uitverkocht en pas halverwege volgende maand leverbaar.

Kl.....ten, dat wordt of wachten of toch uitwijken naar een andere sleper.....

Zou een zeeland van billing boats geen alternatief voor je zijn??

Mvg Vincent

mensen,bedankt voor de reacties.
ik denk dat ik maar voor 3 regelaars ga inderdaad.
ben even kijken waar ik ze ga kopen,misschien online bij conrad.nl of quartelmodelbouw

iemand nog een tip welke type voor de hoofdmotoren op een van deze sites ?
en welke voor de bschroef ?

Thnx a lott

Bryan

GRAUPNER Speed Profi 40R regelaar

heb ik net besteld !! lijken me wel mooie regelaars. en voor de boegschroef eentje van 19 euro vaarregelaar van robbe.

koos ,lees pas net je bericht,ik nu net de graupner speed profi 40R regelaar besteld. zijn deze niet geschikt dan voor mn 2x 700 BB torque ??

Hoi Bryan,

Je kan hier wel mee uit de voeten, alleen het nadeel van auto regelaar is dat hij niet traploos in reverse kan, zeg maar zachtjes achteruit, het is dan alles of niets. Voor een boegschroef maakt dat eigenlijk niets uit.

Alleen bij je hoofdmotoren kan het soms lastig zijn om precies te manoeuvreren.

Mocht je twijfelen kan je altijd Quartel een mailtje sturen en vragen of ze de bestelling kunnen veranderen, meestal zijn ze niet zo heel erg moeilijk daar.

Maar geen zorgen je kan hier ook meevaren hoor!

Gr.
Koos

koos ,

heb ze gelijk even gemaild. wat dom, hoop dat ze nog reageren voordat ze verzenden. ik neem dan toch eits duurdere waarmee je wel langzaam kan varen. leverd quartel snel ?

bryan

Hoi Bryan,

Je kan hier wel mee uit de voeten, alleen het nadeel van auto regelaar is dat hij niet traploos in reverse kan, zeg maar zachtjes achteruit, het is dan alles of niets. Voor een boegschroef maakt dat eigenlijk niets uit.

Alleen bij je hoofdmotoren kan het soms lastig zijn om precies te manoeuvreren.

Mocht je twijfelen kan je altijd Quartel een mailtje sturen en vragen of ze de bestelling kunnen veranderen, meestal zijn ze niet zo heel erg moeilijk daar.

Maar geen zorgen je kan hier ook meevaren hoor!

Gr.
Koos

Dat klopt niet bij deze 40r, de r staat voor full range reverse,.

De 40r kan 40 amp aan en de 30r maar 30 amp

Alleen de 30r is spat waterdicht, maar als het goed is krijg je bijna tot geen water in je model, als dat wel zo is dan moet je er snel wat aan doen want servo's en ontvangers zijn ook niet bepaald waterdicht....

Mvg Vincent.

FF een stukje info,.

So you're about to get started in modelling, and arelooking for a simple, reasonably priced speedcontroller with reverse mode which can also copewith the high currents and capacities available fromtoday's rechargeable batteries?Then the GRAUPNER SPEED PROFI 40R is exactlyright for you. This controller is suitable for brushedmotors with 12 winds or more, and offers fine speedcontrol over the range forward, brake and reverse.The controller automatically adjusts itself to suit yourradio control system when switched on, and thereforerequires no programming of any kind.
- Automatically sets itself up to suit your transmitter
- High pulse frequency
- Forward, ABS brake, reverse
- Delay interval for reverse running
- Overheating guard

Back