weet je wat het is , het is gewoon dom dat er over de swastika wordt gezanikt.
het heeft zelfs voordelen dat dit symbool af en toe op het netvlies komt , dat helpt ons herinneren aan de verschrikkelijke gebeurtenissen die zich hebben afgespeeld in die tijd .
wat dat betreft is het gewoon een medium welke door mensen gebruikt kan worden om ophef te maken , maar diezelfde mensen kunnen hier ook anders mee omgaan en inzien dat een hystorisch schaalmodel gewoon voorzien kan zijn van een swastika, zonder dat de piloot het eens is om mensen in treinen te stoppen en te deporteren naar auswitch .
ik walg bijvoorbeeld van dit symbool als er weer zo`n stelletje hersenloze imbecielen een begraafplaats op gaan en daar de grafzerken van deze symbolen voorzien met een spuitbus oid.
het is een symbool wat is " misbruikt " door de toenmalige gestoorden die meegedaan hebben aan deze gruweldaden .
ik ben zelf gefascineerd geweest van deze gebeurtenissen in de 2de wereldoorlog en heb er veel over gelezen en documentaires over gezien , deze fascinatie kwam niet voort uit het feit dat de daden van de duitsers mij fascineerde , maar dat 1 enkel iemand in de vorm van adolf hitler het voor elkaar kreeg om zoveel mensen te mobiliseren om mee te doen aan een misdaad van deze magnitude.
laten we nou eens eerst bij het zien van dit symbool stilstaan om in te schatten waarom dit symbool is toegepast , alvorens we dit meteen in een hokje plaatsen en in dit geval de schaalvlieger als negatief persoon te bestempelen.
er zijn genoeg mensen die dit symbool uitbeelden op schaalmodellen van schepen/tanks/vliegtuigen/treinen enz die absoluut onder geen beding staan achter de tragedie welke zich voltrokken heeft in de 2de wereld oorlog .
leven en laten leven zou ik zeggen ......
mvg