Swift 2 bouwen en vliegen

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door steven1987, 21 nov 2007.

  1. jorentju

    jorentju

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    moorsele
    nee we hebben eest geprobeerd met een zagi profiel en de vorm van een
    swift 2 maar met het swift profiel vloog ie beter en dat sneller gaan heeft te maken met het gewicht in het begin
    wogen ze meer maar nu met wat aanpassingen is het gewicht bijna gelijk:D.
     
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    meer? wat is er gebruikt? ik heb ook schuim van de gamma en dat weegt bijna de helft van epp!
     
  3. jorentju

    jorentju

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    moorsele
    swift 2

    hoe bedoel je dan?

    hier wat foto's van de swift II waar nu aan bezig ben:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. jorentju

    jorentju

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    moorsele
    swift 2

    ja zap aan het ene deel en de Accelerator aan het andere deel samen voegen
    dan komen er dampen uit zeker niet in ademen dan even wachten dan is het vast dit gaat ook zeer snel zo:D
     
  5. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    Ik heb de 1800 kV motor van RCTechnics en een APC 7x4 gemonteerd met een 3s 1000maH lipo.(zoals de configuratie hierboven in bericht 95) De Swift trekt met veel moeite een looping en vertical unlimmited is er helemaal niet bij.

    Dat moet toch kunnen met deze configuratie??

    Heeft iemand een tip voor mij??
     
  6. jorentju

    jorentju

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    moorsele
    swift II

    misschien het zwaarte punt je moet eens op een hoogte van 50 m moter uit dan vol up geven en dan kijken wat hij doet en als hij plat naar beneden komt is het ok maar als hij onmiddellijk staalt dan moet je eens wat lood aan de neus hangen 5 à 10 gram.
     
  7. colindevos1

    colindevos1

    Lid geworden:
    27 nov 2009
    Berichten:
    292
    Locatie:
    hoogvliet
    vertikaal omhoog gaan heeft niks met het zwaartepunt te maken hoor. maar lijkt mij inderdaat wel dat dit zou moeten kunnen. kijk is hoeveel ampere hij trekt.
     
  8. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    Met de stroomtang om 1 accudraad meet ik 3 A.
     
  9. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ik zie het al dat is ander schuim dan ik gebruik ik gebruik gewoon tempex.
    ik heb ook een zagi van het zelfde soort schuim alleen is hij geheel ingedekt met glasvezel! dit geeft een superstijfe vleugel!
    ik vlieg hem dan op een cam speed 6x6 met een hobbyking 40 amp inrunner een herrie maakt dat ding! ;)

    vroeger vloog ik mijn zagi op zo'n setup als cor123 met een rc-technics 20amp regelaar.

    mijn 1.20 zagi kon daar goed mee vliegen en steeg alleen in een lichte hoek op maar maakte wel snelheid.

    waarschijnlijk moet je eens kijken of je goed contact hebt bij je stroomdraden tussen de regelaar en motor.

    ik vloog de zagi op een apc speed400 electric 6x4 en dat ging heel goed

    met die motor die ik nu heb heb ik het probleem dat hij stoort op mijn 35mhz zender (futaba) maar in juni word dat een dx-7 8)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. jorentju

    jorentju

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    moorsele
    swift II

    ik gebruik een gewone isolatie plaat dat ze gebruiken in de bouw om huizen te isoleren.
    ik ken er nog met dat probleem 2.4 GHz is de oplossing
     
  11. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    Onjuiste meting!

    In elke fase naar de motor meet ik 9,3 A. Dit komt beter overéén met de datasheet van de fabrikant, nml. 8-11 A.

    Kan ik met een andere maat propellor bij deze 1800 kV motor meer snelheid en acceleratie bereiken? (er zit nu een 7x4 APC op)
     
  12. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Probeer een 6x4 of een 5x5 prop. Met die 5x5 wel oppassen en voorzichtig proberen.

    Mvg Jesse
     
  13. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    via de fase meten is wel heel apart... Gewoon tussen accu en regelaar meten, betrouwbaardere meetresultaten krijg je dan. Heb je de stroomtang wel op gelijkstroom gezet?
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2011
  14. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ik heb hem gedraaid op een 8x4.7 6x4 6x6 4.7x4.7

    de 8x4.7 die maakte alleen een funjet geluid maar het zag er grappig uit op de zagi :)

    alles vloog op 3s 8)
     
  15. MeX101

    MeX101 Guest

    Ik wil toch even reageren over de lijm soorten, ik heb een Swift Maxi en 2 Swifts II met UHU Por gelijmd en dit zit echt serieus vast! Als je beide kanten goed insmeert zodat er een dunne film opzit en deze 10min laat drogen en dan tegen elkaar aandrukt krijg je dit echt niet meer los. Maar normale CA lijm met accelerator werkt ook dit heb ik bij de MS Composite Unique Maxi gedaan omdat de motor mount met UHU Por denk ik niet goed blijft zitten. Maar mijn voorkeur bij de Swifts is zeker UHU Por ook zonder tape op de vleugel laat de lijm niet los (we vliegen sowieso zonder tape op de Swift's II)



    Dit setje zit erin dat voor een ander model bedoelt was... Het vliegt echt leuk best snel en gaat verticaal omhoog, vliegtijden van +15min op een 1000mah 3s

    motor
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : AX 1806N 2500kv Brushless Micro Motor (19g)

    prop
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 4.5x4.5E Precision propeller

    prop adapter
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Shaft adapter to suit 3.0mm motor shaft (collet)

    Een 30a regelaar had ik ook nog liggen maar een super simpele 18a of 15a gaat ook zeker lukken
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 18-20A ESC

    lipo
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 3S 20C Lipo Pack

    en een zakje 3.5mm stekkers voor de motor en lipo
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : PolyMax 3.5mm Gold Connectors 10 PAIRS (20PC)

    en een tube UHU Por :hammer:
     
  16. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ik gebruik uhu por ook heel veel een geweldige lijm vind ik het en ook is de prijs niet heel hoog :)
    het grootste voordeel vind ik dat het flexibel blijft dus dat het ook wat klappen kan verduren ;)
     
  17. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    De Swift II krijg ik niet naar mijn zin voor wat de snelheid betreft. Inmiddels heb ik een 1450 kV, 1800 kV en een 2600 kV (2208 serie van RCtechnics) motor er op gehad maar trek met moeite een looping en vertikaal zit er zeker niet in. Moet er misschien een zwaardere motor in?

    Kan iemand mij een advies geven voor een sterke, snelle en soepele configuratie voor de Swift II?
     
  18. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    een swift is niet voor snelheid voor snelheid moet je echt voor iets anders gaan omdat het profiel het gewoon niet kan
    wel kun je er een veel grotere motor op gaan zetten maar veel sneller word hij er echt niet van :(

    ook is het nadeel van een grotere motor dat de accu sneller leeg gaat en doe je er dan een grotere accu in dan vliegt hij niet meer goed
    probeer met wat tape het model gestroomlijnder te maken daar word hij wel sneller/efficiënter van en als je een grotere prop er op zet dan is het probleem van de loopings en het stijgen ook weg.

    ik hoop dat je er wat aan hebt

    groeten robert
     
  19. jorentju

    jorentju

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    moorsele
    wat is het gewicht van je swift zonder accu?

    ik vlieg hem met een 1450 kv moter van rc technieks
     
  20. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    Bedankt voor je reactie!!

    Welke prop en accu gebruik jij?

    Gaat jouw Swift met deze motor wel verticaal?

    Ik gebruik een 3s 1000 mAh.

    Gewicht moet ik even wegen, maar er zit verder niets op of aan.
     

Deel Deze Pagina