Swift II EPP reproductie bouwproject

De swift blijft een parkflyer he, ik vind de snelheid wel redelijk. Ik had een 2e swift, met een veel dikkere motor, en die ging ook een stuk harder. Echter is de ruimte voor de accu zo klein, dat je geen grote accu mee kunt nemen in de lucht en je met zon dikke motor na een krappe 4 minuten uitgevlogen bent (1050 mah accutje)

Ik vind dit motortje ideaal, zeker voor een beginner. Gewoon lekker rustig rondvliegen, maar genoeg om goed te stijgen(zeker met een lichtere uitvoering van het toestel)

@Jan, je hebt helemaal gelijk, dit is zeker geen snelheidsmonster. Maar voor de combat een heel leuk kistje. Je kunt er wat meer power op zetten, maar een snelheidsmonster zal dit nooit worden, dan moet je uitwijken naar andere kistjes.

Leuk filmpje! Heb je snel gemonteerd. ;)

Het combatten is inderdaad het leukst. Misschien moeten we dat de volgende keer op video weten te zetten. En dan het liefst nog met een mid-air vastgelegd. ;) De prijs/funfactor is ongekend bij zo'n Swift. Voor nog geen 100 euro incl. 2 accu's kun je lekker los gaan op het veld. Limbo en paaltjesvliegen is natuurlijk ook lachen, want veel kan er niet kapot. :)

Maar een snelheidsmonster is het zeker niet. Gewoon lekker rondvliegen. Het verschil tussen halfgas en volgas is in snelheid praktisch niks, alleen het lawaai neemt toe. ;) 100km/h ga je er zeker niet mee halen. No way. Maar daar is hij inderdaad niet voor bedoeld. Dan kun je beter kijken naar een Multiplex Funjet met snelle binnenloper o.i.d.

Laatst bewerkt:
Indoor is de mini-swift best een snelheidsmonstertje.. de zaal wordt dan snel (te) klein..

daarnet nog eens met de snelle swift gevlogen met een betere accu, een turnigy 3S1300 20C. Deze had geen enkel probleem met de hoge stromen. Waar de rhino op 21A bleef haken, zorgde de Turnigy accu voor een hoop meer "geweld", die trok 29A!!

Snelheden waren echt een stuk hoger dan met de Rhino accu. Ik weet zeker dat we de 100 km/h makkelijkehebben gehaald op momenten, weet wel bijna zeker dat ie sneller ging we moeten nog eens filmen!

Ik ga er echter wel een andere prop opzetten, een 5*3 oid. Het toestel heb ik aan iemand verkocht die net begonnen is met de hobby, en die hoge snelheden zijn helemaal niet handig voor hem. Met een 5*3 is de stroom lager, de trekkracht wat minder en de snelheid hopelijk ook afgenomen, iets wat voor de beginnende vlieger beter is naar mijn idee

Maar wat is de lol van 100 km/u met een Swift? Ontgaat mij even. Het toestel is totaal niet geoptimaliseerd op snelheid. Als je voor speed gaat, kom dan eens pylon racen, zie ook de pylon race rubriek. Dan ga je met een standaard Quickie al 180 km/u en elektro zelfs nog sneller...

ik heb eens vluchtig dit draadje doorlezen, mijn zagi 1m10 vliegt nu ook,nu zou ik graag eens zo een swift proberen omdat deze kleiner is, en ik deze mss kan meedoen op zomerkamp.

ik heb al verschillende setups bekeken, en heb nu dit in het winkelmandje liggen. wat denken jullie hiervan? en kan ik hier nog een zelfgesneden epp swift op de kop tikken??

servokes(mg's)
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec $4.99

motorke:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : FC 28-12 Brushless Outrunner 1534kv $5.95

prop:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 7x6E Precision propeller $1.64

esc:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Basic 25A v3.1 Speed Controller $10.39

lipo(2stuks)
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1300mAh 3S 25C Lipo Pack $9.99

hoelang zou ik hiermee kunnen vliegen??

en zou deze ontvanger voldoende zijn??
HobbyKing Online R/C Hobby Store : X8 R4 4Ch 2.4GHz Receiver $22.95

heb deze namelijk nog liggen op "overschot"

Chris, wil je vooral een snelle swift, of een swift met extreem lange vliegtijden?

Wil je extreem lang vliegen, neem dan deze motor:HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2730 Brushless Motor 1500kv $9.20

met een 7*3,5" GWS prop zit je op +-7A stroom. Met een 8*4 ga je richting de 12A

Neem dus een 12A regelaar, dan kan je beide props uitproberen

koop dan deze motormount erbij -->

met de aangegeven accu kun je dan met gemak 20 minuten vliegen. Als het windstil weer is, dan kan ik met diezelfde accu én motor ook 20 minuten vliegen, met mijn verlichting aan!

o, had niet gelezen dat je dit nog had liggen.

In principe kan je het denk ik wel gebruiken hoor, motortje mag alleen wel wat lichter, goed zwaartepunt wordt namelijk wel tricky met een zwaardere regelaar en motor.

is dit niet wat "heel licht" ik wil er ook graag mee combatten, dus iets sneller kan geen kwaad ook denk ik, er mag gerust wat snelheid in...
motortje heb ik niet liggen, enkel de ontvanger heb ik nog liggen...

Het is precies genoeg om lekker rond te vliegen, met de 70*35 gaat het toestelletje nét niet verticaal. Neem wel in gedachten dat ik er nog 25-30 gram aan verlichting op heb zitten en je op de regelaar ook nog makkelijk 10 gram kan besparen (heb er nu zelf een 18A opzitten)

wil je ziekelijk veel power neem dan de volgende motor:

2600KV HiModel Outrunner Brushless Motors W/ Prop adapter Type A2208/8 | HiModel
met een 6*4 prop zat ik al op 30A stroom! Neem dus ook een accu die dat aankan, een 1500 mAh 20/25C accu lijkt mij ideaal (ook vanwege het hogere gewicht vd motor aan de achterkant, heb je wat meer massa aan de voorkant)

met als regelaar :HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 30amp Speed Controller $15.40

de ontvanger die je aangeeft is prima, ik vlieg vaak hoog genoeg dat het nog maar een klein stipje is. Ik gebruik dan de verlichting om enig idee van richting te behouden, bereik is dus meer dan genoeg!

Laatst bewerkt:
Hoi Chris & Fabian,

ik heb een Swift met zo'n 2600 Kv Himodel, gaat als de brandweer :)
Ik kan met de 3S/1300 Lipo ongeveer 8 min vliegen. Dat is natuurlijk niet de hele tijd volgas, maar vlieg er lekker mee door.

Filmpje:

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
heb die motor ook gehad op een swift, is inderdaad lekker doorraggen, maar je moet idd niet continue volgas vliegen, dan is de pret zo voorbij:)

Hoi Chris

Die setup die jij poste is helemaal goed, ik heb de zelfde en met continu volgas red je 10 minuten.

Die ontvanger werk super die heb ik ook en het bereik is oneindig lijkt het wel.

Groet skippie

Hoi,

ik dacht dat ik volgas (statisch) rond de 26A zat, zal nog eens precies nameten.

Let wel, statisch ... betekent dat je in de lucht nog wat minder verbruikt. Daar komt bij dat het in de praktijk nooit voorkomt dat je lange tijd achter elkaar volgas vliegt :)

Ik vlieg gemiddeld zo'n 8 minuten end at vind ik acceptabel. Ik heb nu 2 Lipootjes (3S/1300mAh) die ik altijd met 2C laadt, ik heb er net twee bijbesteld dus dan kan ik maar door vliegen als ik zou willen.

Oh ja, mocht je bij HobbyCity bestellen, neem dan ook zo'n mooi speedpropje 6 x 4. Ik heb 'm nog niet gemeten, maar het schijnt dat die nog zuiniger is m.a.w. minder ampere's trekt :)

Grtz,
Menno

Back