Swift II EPP reproductie bouwproject

Mini Pylon? Dat kan ook. ;-) En limbo. Eigenlijk best een veelzijdig model. ;)

De wingtips zijn 5mm. Maar je mag ook 1mm triplex nemen bijvoorbeeld. Of 6mm depron. Maakt niet heel erg veel uit, als het maar een beetje licht is.

ik snij ze denk ik gewoon van hetzelfde spul, staat de kleur tenminste een beetje leuk:p

trouwens, wat me opviel aan dit spul is dat het heel veel licht doorlaat, en als je er een witte ledstrip naar binnen richt krijg je volgens mij een soort "glow in de dark" kleur. moet ik eens gaan proberen

Inmiddels is mijn Swift ook klaar. 335 gram, te danken aan een lading tape en balsa elevons. ;-)

Zal vanavond even foto's plaatsen.

En hierbij de foto's van mijn Swift. :)

swift_23.jpg

swift_24.jpg

swift_25.jpg

Yep, anders lag het zwaartepunt te ver naar achteren. De 1000mAh 3s Zippy - 15c accu weegt 109 gram. Had ook ailevons van depron of EPP moeten nemen, had wel wat gescheeld denk ik. 10 gram extra op de achterlijst is gelijk 40 gram op de neus. ;)

Oké,

Mijn andere swift heeft de regelaar op de motormount zitten, mijn accu weegt ongeveer hetzelfde. De ontvanger zit tussen regelaar en accu in.

Toch apart dat jij dan alles zover naar voren moet doen, of zou dat echt door de elevons komen?

Hoi,

lijkt me wel Fabian :)

Het zwaartepunt ligt redelijk voorlijk, de ailerons zitten helemaal achteraan.
Hoe verder naar achter, hoe groter de afstand naar het zwaartepunt wordt, dus de arm wordt groter waardoor je gewicht achter het zwaartepunt zwaarder telt ...

Kijk maar even in onderstaande schemaatjes, dan wordt het je wel wat duidelijker ...

zwaartepuntcn2.jpg

zwaarteputberekeninggj9.jpg

Grtz,
Menno

Haha, ja Jorrit, had je maar depron moeten gebruiken. Scheelt inderdaad echt veel: 335gr - 276gr = 59 gram verschil. En OK, ik ben met je eens dat gewicht lekker doorbeukt bij combat, maar moet je me natuurlijk dan eerst wel bij kunnen houden om me te raken:p LOL

Ik bedenk me net dat dit de eerste keer moet zijn dat ik een bouwproject eerder afrond dan jou. Heugelijk feit: Jorrit word ook een dagje ouder ;)
Zie uit naar de eerste confrontatie bij op het MVA battlefield...
Peet

Ik heb winglets erbij gesneden van ongeveer 7 mm dik. Om het een beetje gestroomlijnt te houden heb ik de randjes een beetje rond gemaakt.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was lekker bezig en heb er gelijk maar 2 gemaakt, voor als ik een keer crash, of misschien wil ik ze wel gaan verkopen, ik heb nog een enorme hoeveelheid schuim staan. Ik schat dat ik er nog zo'n 30 kan maken.

Maarten

Hmm.. ik krijg ineens het idee dat ik een nogal sullige fout heb gemaakt:(
Wat is de spanwijdte van de swift II? Ik had toen wat rondgezocht en vond ergens 56 cm. Vervolgens heb ik een plaatje vergroot en daar mallen van gemaakt. Maar ik was op zoek naar waar het zwaartepunt moet komen en toen vond ik "18 cm vanaf de punt." Maar dat kan helemaal niet, in het midden is de vleugel maar 15.5 cm breed. Nu lees ik ergens 810mm span, klopt dat wel? naja, het is tenminste een lekker handig formaatje om mee te nemen op de fiets...:mrgreen:

Edit: Iemand een sugestie waar het CG moet komen? want dat weet ik dus nog steeds niet

Laatst bewerkt:
Back