Swift II EPP reproductie bouwproject

hebben ze die himodel bij hc??
zijn het die tgs sport propjes die je bedoeld?

ja ofwel de 1500 ofwel de 2600kv versie dan he:)

Hoi,

nee, die motortjes komen van himodel.com waar ik ook de regelaar vandaan heb :) Verzendkosten bij Himodel zijn erg laag, ze hebben trouwens ook die speedpropjes ...

Propje staat ergens een paar posts terug, komt wel bij HC vandaan.
Lipootjes komen ook van HC.

Ik zou voor die 2600 gaan, dan is ie echt snel en fun !

EDIT: post 97 staat de hele setup vermeld.

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
ik heb echter geen ervaring met daar te bestellen, clublid heeft er wel servos vandaan en 50euro douane, bij hc heb ik al 50bestellingen en geen douane gehad... ik bekijk het nog eens

ik kan van iemand een vrij nieuwe originele swift kopen voor 50euro incl motor esc en servokes zonder verzending.
nu een setup van hc + een epp gesneden van hier komt +- op dezelfde prijs uit. maar worden deze nog gesneden??
groeten Chris

stuur even een PB'tje naar Jorrit, die snijdt ze namelijk:)

Origineel is wel een stuk makkelijker met stuurstangen en de montage van de ailerons, Dat is bij de namaak swift even wat meer werk;)

Ik heb niks gezegd. ;)

Je zou bij een Swift indirect verwachten met een iets hoger KV beter uit te komen. Maar de specificaties spreken voor zich.

Dat ligt aan je denkfout voor wat betreft je propkeuze. In dit geval zou je om te profiteren van de verschillen juist níet een grotere prop moeten nemen. Grotere diameter, betekent niet dat je ook sneller zult gaan en voor het gewicht is het allemaal niet nodig.

Die Swift's vliegen met gemak op 6x4 props met 1200-1400kv motortjes hoor. :-)

Dit slechts ter info, mochten meer mensen nadenken over hun setups. :cool:

stuur even een PB'tje naar Jorrit, die snijdt ze namelijk:)

Origineel is wel een stuk makkelijker met stuurstangen en de montage van de ailerons, Dat is bij de namaak swift even wat meer werk;)

Maakt niet veel uit, want bij de originele Swift 2 wil je denk ik ook de boel wat verstevigen. Uiteindelijk is het bewegende en vouwende deel het zwakst aan de hele Swift, zeker wanneer je wat sneller rond cruised. :cool:

Wat tape op strategische plaatsen doen wonderen.

worden deze swiftjes nog gemaakt? of kan iemand mij helpen aan een tekening van de tip en root profiel? (eventueel ook een adresje waar je aann epp kunt geraken in Belgie ofzo?.

groeten Chris

Bij ons in de club kwam er een tijdje geleden door Snauwaertje de eerste swifts de club binnen gevlogen !;)
Ik snij en vlieg al een tijdje met zagi's dus vond ik die swiftjes ook wel tof , maar rond de 40 euri voe wat epp..!!?? Ok.. ze zijn zogezegd onbreekbaar... ik heb er al veel zien aan hun einde komen . Ik heb er ZElf één vermoord met mijn Yak .:cool::p
Met een gesneuvelde als donor ben ik begonnen deze na te maken . Ik snij ze uit bouw isolatieplaten (van die geele) en met de bedoeling dat ze hun set up van hun kapotte swift kunnen overzetten . Er vliegen er nu al een paar rond van die kopies bij ons waaronder die van mij die al vele vluchtjes en botsingen doorgemaakt heeft . Voordeel van dat materiaal is wanneer er een buil of een gat in is plak ik er een nieuw stuk in wat bijschuren en hop weer weg voor een eindje . Ze worden wel met glasvezel tape en andere tape beplakt, voor de sterkte en ook afwerking . Intussen heb een tekening gemaakt van het motorsteuntje en Bart freesd ze uit met zijn zelfbouw cnc tafeltje .
Bij mij zit er een motortje op van Rctechnics een 2900kv outrunner met een 1050 lipo, nu de snelste zwift inde club.:rolleyes: Ik heb ze ZWIFT benoemd , ha .
Gewicht ligt rond d 400 gr maar met wat gaten te maken zou ik ze lichter kunnen maken maar ik vind dat ze beter vliegen als er wat meer wind is .
Morgen probeer ik wat foto's te plaatsen.

Hupla hierzie de fotokes !
full
E
full

full

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal maak ik deze enkel voor clubgenoten , maar als ik nie iedere week één moet snijden kan je wel eentje bestellen bij mij .
Aangezien het moeiljk zou zijn om een volledige op te sturen zou ik mij beperken tot het snijden van de twee helften ! Eigenlijk klaar om te plakken .8)
Prijs, 15 euro zonder verzending .

die van jouw weegt 400 gram vliegklaar, klopt dat? Dit valt namelijk nog aardig mee, heb er zelf eens eentje gebouwd (originele) daar 2 carbonliggers in gebouwd en nog wat verstevigingen en die kwam uit op 440 gram vliegklaar.

Snijsetje is dan inclusief het CNC motormountje neem ik aan dan, de sfg's zouden ook wel handig zijn (heb zelf niet van dat materiaal om ze te maken, depron vind ik te breekbaar ervoor:)

denk er zowieso nog even over na, maar wilde gewoon eens weten wat het kost (eventueel projectje voor op de club, nachtvliegen is heerlijk met deze kistjes:))

Ik heb de mijne zwift nog eens gewogen en ik kwam op 430 gr vliegklaar, maar er zitten nog wat zwaare elementen op . Er hangt wat lood op de neus +een te grote regelaar (had ik liggen ) en wat extra lijm en tape van herstellingen !:rolleyes:
Ik heb nadien een nieuw tip profiel gemaakt waardoor er geen lood meer nodig is . Mijn Zwifts zijn wel superstijf waardoor geen carbon nodig is tegenover de swifts .
De wingtips zijn erbij maar de motormount nie maar kan aan een zacht prijsje (goedkoper dan originele) meegeleverd worden .

zwift

Bij ons in de club kwam er een tijdje geleden door Snauwaertje de eerste swifts de club binnen gevlogen !;)
Ik snij en vlieg al een tijdje met zagi's dus vond ik die swiftjes ook wel tof , maar rond de 40 euri voe wat epp..!!?? Ok.. ze zijn zogezegd onbreekbaar... ik heb er al veel zien aan hun einde komen . Ik heb er ZElf één vermoord met mijn Yak .:cool::p
Met een gesneuvelde als donor ben ik begonnen deze na te maken . Ik snij ze uit bouw isolatieplaten (van die geele) en met de bedoeling dat ze hun set up van hun kapotte swift kunnen overzetten . Er vliegen er nu al een paar rond van die kopies bij ons waaronder die van mij die al vele vluchtjes en botsingen doorgemaakt heeft . Voordeel van dat materiaal is wanneer er een buil of een gat in is plak ik er een nieuw stuk in wat bijschuren en hop weer weg voor een eindje . Ze worden wel met glasvezel tape en andere tape beplakt, voor de sterkte en ook afwerking . Intussen heb een tekening gemaakt van het motorsteuntje en Bart freesd ze uit met zijn zelfbouw cnc tafeltje .
Bij mij zit er een motortje op van Rctechnics een 2900kv outrunner met een 1050 lipo, nu de snelste zwift inde club.:rolleyes: Ik heb ze ZWIFT benoemd , ha .
Gewicht ligt rond d 400 gr maar met wat gaten te maken zou ik ze lichter kunnen maken maar ik vind dat ze beter vliegen als er wat meer wind is .
Morgen probeer ik wat foto's te plaatsen.

en wiens swift heb je weer mogen in stukken snijden:D
maar in de plaats heb ik een nieuwe zwift

en wiens swift heb je weer mogen in stukken snijden:D
maar in de plaats heb ik een nieuwe zwift

jaja en daarachter zat hij achter mijne swift te jagen :p
maarja, mijn zwift nu ook klaar en kheb wa aangepast,zoals je zei he steloe :p8)
en bij swift al paar stukken af door snauwaertj :p maar weer herstelt...

de zwifts zijn de moeite waard :D

grtz

Heb dit forum eens even doorgelezen een ook een swift 2 besteld,
Heb de volgende setup thuis liggen:

[FONT=&quot]1 x 2212/06 Brushless Outrunner 2200KV (2212/06) = €17,50
1 x 33A FLY Brushless ESC (FLY33A) = €24,95
1x 11.v 1300 mah 20[/FONT]C
1x prop 7x5

Kan dit wel qua verhoudingen van stroomverbruik en overbelasting?

Back