Vanochten ben ik begonnen aan een depron zelfbouw mini swift.
De tekening heb ik zelf gemaakt door een plaatje van een swift over te trekken en op te slaan als PDF. Deze tekening op 150% uitgeprint om een span van 54 cm te krijgen.
Toen ben ik begonnen met het bouwen van de swift.
Ik heb de bodemplaat van 6 mm grijs depron gemaakt. Ik heb een soort ''kline fogleman'' profiel gebruikt door er een stuk 3 mm depron op de voorlijst op te plakken. Voorlijst is rondgeschuurd.
Plannen! LET OP BIJ HET SCHALEN!!! 100% is niet 54 cm span. Dit moet nog aangepast worden.
http://www.robertnoordhuizen.nl/Swift/Swifti.pdf
Ik heb mijn ouder shockflyer setup er in gezet
19 grams motortje van UH met 6x5 prop
10 A regelaar
360MaH lipo's
2 hxt servo's
Het waaide vandaag echt enorm hard (windkracht 3-4, dw windzak stond strak, maar moest hem toch even uitproberen.
Ondertussen (2e vlucht) zijn er foto's gemaakt.
Opgooien
Hij is verassend goed bestuurbaar! Dit was de 2e echte vlucht, eerst op een veldje in de buurt gevlogen en getrimd. Zou zelfs als het windstiller zou zijn op een trapveldje kunnen vliegen!
Ik heb dus in erg korte tijd, een goed vliegend vliegtuig kunnen bouwen!
Igor
De tekening heb ik zelf gemaakt door een plaatje van een swift over te trekken en op te slaan als PDF. Deze tekening op 150% uitgeprint om een span van 54 cm te krijgen.
Toen ben ik begonnen met het bouwen van de swift.
Ik heb de bodemplaat van 6 mm grijs depron gemaakt. Ik heb een soort ''kline fogleman'' profiel gebruikt door er een stuk 3 mm depron op de voorlijst op te plakken. Voorlijst is rondgeschuurd.
Plannen! LET OP BIJ HET SCHALEN!!! 100% is niet 54 cm span. Dit moet nog aangepast worden.
http://www.robertnoordhuizen.nl/Swift/Swifti.pdf
Ik heb mijn ouder shockflyer setup er in gezet
19 grams motortje van UH met 6x5 prop
10 A regelaar
360MaH lipo's
2 hxt servo's
Het waaide vandaag echt enorm hard (windkracht 3-4, dw windzak stond strak, maar moest hem toch even uitproberen.
Ondertussen (2e vlucht) zijn er foto's gemaakt.

Opgooien

Hij is verassend goed bestuurbaar! Dit was de 2e echte vlucht, eerst op een veldje in de buurt gevlogen en getrimd. Zou zelfs als het windstiller zou zijn op een trapveldje kunnen vliegen!

Ik heb dus in erg korte tijd, een goed vliegend vliegtuig kunnen bouwen!
Igor
Laatst bewerkt: