'T crashes topic

Mij leek het leuk om een schade topic te openen.Waar je kan laten zien als je schade hebt gereden .Wat de schade is.En hoe erg de schade is.En waarom je denkt waardoor de crash is gekomen .Met wat bv foto's of een filmpje.

Schade betekend hobbyen :thumbsup:

Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Bij deze de aftrap :p

Gister met het rechter voorwiel tegen een een houten paaltje op
+-100meter afstand.Reed ongeveer 40 a 50 km/h. Er was plek genoeg langs het paaltje maar ja.....haha

Door de kou merk je goed dat het plastic van de auto erg hard word en snel breekt.Zelfs een rpm draagarm afgebroken.
Dit maak je niet snel mee...:(

Ook als je op +-100meter afstand rijd reageert de stock zender van traxxas de tqlink net goed.Ook niet met nieuwe batt.Maar goed dit is natuurlijk geen excuse voor de crashe want dat heb je zelf in de hand ;)

Dat word weer hobbyen.Maar goed dat ik nog wel een rustler/bandit aan onderdeeltjes heb liggen.Dan kan ik meteen aan de slag. :cool:

Foto's

img0460lh.jpg

hier de afgescheurde rpm draagarm
img0458ds.jpg

Het chassis wat afgescheurt is:
img0457yf.jpg

En nog een mooie van de achterkant
img0459jc.jpg

Ik heb geluk dat de electronica nog heel is.(servo regelaar motor ontv en fans)
Ook de mecanica is verder nog goed (diff en de steering)

Verder R.I.P. mijn bandit en bedankt voor je fun!!:p

Kan niet wachten tot mijn nieuwe klaar is.....

gr

auw.jpg

Tijdens het rijden op de electrobaan vliegt er een HPI Baja 5b van de bigscale baan uit de bocht en torpedeert mijn stampede vol in de flank.

en nog helemaal geen filmpjes??

oke de eerste:

en de schade:

Een beetje overmoedig aan het rijden, het moest daar ook een keer fout gaan.
Schade viel mee, binnen het uur weer rijdend (1 auto in reserve onderdelen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, had je dit topic maar net 2 weken eerder geopend haha, toen was mn Bullet nog 'gehandicapt' maar dat is nu opgelost door wat onderdeeltjes te vervangen.. :)

Leuk topic trouwens!

Ik crash gelukkig niet zo veel, maar hier nog een filmpje van mij van een flinke tijd geleden toen ik vol tegen mijn camera op reed. Auto had geen schade, camera deed het nog na de crash maar gaf in de loop der tijd steeds vaker een lensfout... Na een maand of 2 was het einde verhaal, kapotte camera.

vandaag was m`n erevo /16 vxl ofroad wat aan het scheuren op 2S met de high speed piniongear. Schijnbaar was mijn rear diff. het daar niet mee eens. Hij is deels gestript. Nou ja gestript, er zijn wat tandjes zonder top waardoor als ik hard op trek hij 1 keer tikt. Nu nog geen probleem maar ik ben bang dat als ik hem niet vervang er meer gaat meeslijten. Iemand hier ervaring mee? Kan ik er gewoon mee doorrijden totdat hij het echt niet meer doet en dan gewoon dit setje kopen? Of moet ik er nu meteen mee stoppen?

Ik straks even een foto posten.

Maurice

Ik crash gelukkig niet zo veel, maar hier nog een filmpje van mij van een flinke tijd geleden toen ik vol tegen mijn camera op reed. Auto had geen schade, camera deed het nog na de crash maar gaf in de loop der tijd steeds vaker een lensfout... Na een maand of 2 was het einde verhaal, kapotte camera.

Woehoew :rolling::rolling::rolling::rolling: Mooie beelden man:D

Alleen jammer van je camera.:(

Haha bedankt, het was trouwens een supercamera hoor! Niet zo gek dat hij dat niet overleeft. Heb hem ruim 4 jaar kunnen gebruiken zonder defecten, en voor het ongelukje met mijn autootje is hij wel vaker van ruim anderhalve meter naar beneden gedonderd... Alleen recht tegen de lens aan vond hij niet zo fijn, in principe doet hij het nog steeds alleen moet ik dan de lens handmatig naar buiten trekken (Heb hem open geschroeft en kwam erachter dat de as die door een tandwieltje steekt gebroken was). Maargoed, toch een nieuwere op de kop weten te tikken voor €35,- Zelfde type ''Casio Exilim'' alleen dan een betere, ben nu aan het kijken voor de slowmotion versie, de EX-FC100
Lijkt me een hele leuke camera, zeker om wat mooie crashes mee te filmen;)

@ Maurice

Mijn broer heeft daar ook last van gehad, je kan er in principe mee doorrijden. Het slippen van de tandwielen zal alleen wel erger worden, je kan het slippen ''tijdelijk'' verhelpen door een shimringetje tussen de diff en het diffhuis te plaatsen. Hierdoor kan hij niet meer zo gemakkelijk verschuiven waardoor hij gaat slippen. Het is overigens een bekend probleem bij de traxxas 1/16's , ik heb gehoord dat als je nieuwe bulkheads besteld en een nieuw diff + dat tandwiel die daar tegen aan zit, je er voortaan geen last meer van zult hebben. Ik betwijfel het, dus ik zou voortaan voorzichtig doen met jumps etc. Probeer bij het landen geen gas te geven, gewoon gas los als je gaat landen... Hierdoor krijgt je diff vreselijke klappen waardoor er speling op komt en hij dus kan gaan slippen. Succes ermee!

wahahahaha jah deze telt ook natuurlijk.Alleen voor het topic was het beter dat ze elkaar wel raakte haha :D

Dat scheelde idd niet veel haha

Haha bedankt, het was trouwens een supercamera hoor! Niet zo gek dat hij dat niet overleeft. Heb hem ruim 4 jaar kunnen gebruiken zonder defecten, en voor het ongelukje met mijn autootje is hij wel vaker van ruim anderhalve meter naar beneden gedonderd... Alleen recht tegen de lens aan vond hij niet zo fijn, in principe doet hij het nog steeds alleen moet ik dan de lens handmatig naar buiten trekken (Heb hem open geschroeft en kwam erachter dat de as die door een tandwieltje steekt gebroken was). Maargoed, toch een nieuwere op de kop weten te tikken voor €35,- Zelfde type ''Casio Exilim'' alleen dan een betere, ben nu aan het kijken voor de slowmotion versie, de EX-FC100
Lijkt me een hele leuke camera, zeker om wat mooie crashes mee te filmen;)

@ Maurice

Mijn broer heeft daar ook last van gehad, je kan er in principe mee doorrijden. Het slippen van de tandwielen zal alleen wel erger worden, je kan het slippen ''tijdelijk'' verhelpen door een shimringetje tussen de diff en het diffhuis te plaatsen. Hierdoor kan hij niet meer zo gemakkelijk verschuiven waardoor hij gaat slippen. Het is overigens een bekend probleem bij de traxxas 1/16's , ik heb gehoord dat als je nieuwe bulkheads besteld en een nieuw diff + dat tandwiel die daar tegen aan zit, je er voortaan geen last meer van zult hebben. Ik betwijfel het, dus ik zou voortaan voorzichtig doen met jumps etc. Probeer bij het landen geen gas te geven, gewoon gas los als je gaat landen... Hierdoor krijgt je diff vreselijke klappen waardoor er speling op komt en hij dus kan gaan slippen. Succes ermee!

Oke is goed, ga ik eens even kijken of ik ergens wat kan vinden, bedankt voor de moeite

in 1m22 2x tegen je been rijden en daarachter een paaltje. dat noem ik nu eens controle over de auto hebben.

en nog helemaal geen filmpjes??

oke de eerste:

en de schade:

Een beetje overmoedig aan het rijden, het moest daar ook een keer fout gaan.
Schade viel mee, binnen het uur weer rijdend (1 auto in reserve onderdelen)

Goed, heb ik er nog eentje van een paar jaar geleden.
Met de baja aan een wedstrijd meegedaan en plotseling ging de auto ervandoor zonder meer te reageren op wat ik doe.
Baja klapt met 3/4 gas een hek in met de onderstaande gevolgen, bij elkaar een paar honderd euro schade.
Wat het voor mij extra zuur maakte was dat ik niet zo lang daarvoor al het alu rood had laten anodiseren.
Meteen na de crash overgestapt op een andere zender/ontvanger omdat ik al een paar keer eerder kleine storingen had gehad.

PICT0004-9.jpg
PICT0003-9.jpg

dat is zuur:(, welke zender/ontvanger had je er dan in zitten. Niet dat nog meer mensen met een zelfde zender hun auto kapot rijden.

Back