'T crashes topic

In mijn ogen zijn die futuba en sanwa zenders echt pakken (en bedoel pakken) beter dan gelijk welke spektrum zender.

Maar ze zijn natuurlijk vrij prijzig. Voor de prijs van de sanwa en futuba koop je ook een RTR auto...

Ze zijn zeker prijzig, maar het verschil in kwaliteit is gewoon merkbaar.
En de schade aan de baja was ook zeer prijzig, kan je ook een leuke rtr van kopen.
Toen heb ik besloten liever een keer veel geld aan een goede zender uit te geven dan nog een aantal keer schade te rijden wat uiteindelijk duurder zou zijn als de dure zender.
Enige nadeel is dat de extra ontvangers erg duur waren.
Hieronder nog een fotootje van de ellende:

Dit was voor de crash een recht deel
PICT0002-11.jpg

Ik heb inderdaad ook een Spektrum DX3S gehad en ik vond het niets.
Ik heb nu een Futaba 2PM 2,4Ghz zender en die is veel fijner vind ik.
Het bereik van de Spektrum hield overigens ook te wensen over.
En wat Mike inderdaad al zegt, een paar keer crashen en je bent het geld ook kwijt.
Ik had bijvoorbeeld bijna mijn Marder in de sloot liggen terwijl hij ongeveer 20 meter van me af was.

Toen heb ik besloten liever een keer veel geld aan een goede zender uit te geven dan nog een aantal keer schade te rijden wat uiteindelijk duurder zou zijn als de dure zender.
Enige nadeel is dat de extra ontvangers erg duur waren.

Ik ben ook begonnen met een spektrum DX3S en opzich geen verkeerde zender.
Maar heb toen een ongebruikte sanwa M11X op de kop kunnen tikken (280€ met 2 ontvangers) en dat verschil was idd enorm.
Idd jammer voor de ontvangers, afhankelijk van het type (bestand tegen warmte ed) kosten ze tussen de 75€ en 85€ in Duitsland. Maar vind het het wel waard :).

als jij daar een mooi fototje van maakt zodat anderen het ook kunnen zien teld die ook!;)

Dat gaat helaas niet, het is de insert die stuk is terwijl de 'buitenband' nog goed is :).

Heb wel een andere foto van een crash:

6817393994_bca3c5830e.jpg

Ik was met mijn Durango DEX410R aan het rijden op het circuit in Kampenhout, kom het recht stuk opgedraaid en op ongeveer maximum snelheid valt de regelaar plots uit.
Geen rem, geen stuur en welgeteld 1 paal :rolleyes:.

Redelijk wat stukken, maar de kosten vielen goed mee.
- Hingpin over
- Alu hingpinholder gebarsten (winkelier claimde dat ge dat nooit kapot kreeg :D)
- Alu Shocktower krom (vervangen door carbon)
- ShockCap stuk
- Draagarm was vanbinnen zodanig beschadigd dat deze ook vervangen moest worden.

Regelaar was een Nosram Pearl ISTC Version 2 a 180€...
Heb van de fabrikant wel een nieuwe gekregen, maar nooit meer gebruikt.

Vandaag een meervoudige salto gemaakt met dit als resultaat
full

Hamer erbij en weer recht getikt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
was ik ook al bang voor maar gewoon nog recht. Rubbers(o-ringen) waren ook nog goed dus ik ben allang weer blij :).

Merkte wel bij het openschroeven van de shock dat deze dingen kapot waren gegaan: http://www.timezonehobbies.com/store/images/SRC79225.jpg
Dit komt omdat als ik de shock helemaal in druk dat de moeren boven op de pistons tegen die "shock-bladders" aan drukken. Vond zelf ook dat ze de "shock-bladders" wat stug waren, dus heb nu degene van de e-revo erin gezet, past perfect :D!

Het enigste wat je kan doen zijn de shocks rechter zetten, maar dan verandert het rijgedrag of er shock limiters opzetten.
Dan raakt de moer om de piston vast te zetten zo diep niet.

Je bedoelt zo'n systeem wat op de e-revo ook zit (blauwe o-ring)? Zoja, daar heb ik al voor gekeken alleen ik denk dat het niet zo veel nut heeft aangezien als de auto een 'bottom-out' maakt dan raakt de piston (moer) de 'bladder'(weet nog steeds niet hoe het heet in NL :oops: ;)) niet. De moer raakt alleen de 'bladder' wanneer ik de schokdemper handmatig in druk.

Dat heeft zeker nut als het niet teveel scheelt. Je kan je shock gewoon niet zover indrukken dan.

Het kan zelfs zijn dat als je de auto plat op de tafel drukt dat de moer de bladder niet raakt (ook geen idee hoe het heet in het nederlands :)), maar tijdens het rijden kan je auto dieper zakken door putten in het parcours of scheef te landen (zijwaarts gekanteld). Dan is het mss wel mogelijk dat je moer de bladder raakt.

Bladders zijn voor mietjes! :) Je kan er een emulsiedemper van maken door je bladders eruit te snijden en alleen de buitenste rand van je bladder te gebruiken om je shock olie-dicht te houden. Je moet dan alleen je demper op een iets andere manier vullen dan anders :)

Oh...wat foto's van mijn crashes:

imag0050jw.jpg

foto0498m.jpg

Hmmm, ik heb net een gebroken diff cup weg gegooid.
Helaas geen foto's van gemaakt.
Maar dat krijg je met 1717 powerrrr :)

Back