T.I.D. tug en Thames Lighter

De rc gasafsluiter z'n plekkie gegeven aan de gastank. De gasleiding tussen de kraan en de afsluiter is van speciaal (viton) rubber en kan werken tussen 20- en 200+ graden en kan kortstondig 300+ hebben en grote druk weerstaan. Scheelt een hoop gepiel met koper leidinkjes ;)

P1201448.JPG
P1201449.JPG

De rc gasafsluiter z'n plekkie gegeven aan de gastank. De gasleiding tussen de kraan en de afsluiter is van speciaal (viton) rubber en kan werken tussen 20- en 200+ graden en kan kortstondig 300+ hebben en grote druk weerstaan. Scheelt een hoop gepiel met koper leidinkjes ;)

Bekijk bijlage 231964 Bekijk bijlage 231965

Ziet er ook heel netjes uit maar hoe bevestig je de tank in het model?
Is dat met die 2 wartel-achtige moeren die ik aan de onderzijde zie?

Dank je Bert. De bevestiging zit idd in die 6-kantjes. Ik heb die blinde busjes er in hard gesoldeerd en in die busjes is M3 schroefdraad getapt. Als ik de definitieve plaats weet boor ik 2 gaatjes vlak achter het keteltje in de aluminium bodem waar alles op komt te staan ;)

Dank je wel Erwin. Zo'n expert ben ik ook niet hoor. Op internet/modelbouwforum/youtube etc. is heel veel moois hierover te ontdekken.
Ik heb "de ballen verstand" van electronica en als ik dan bij "forummers" zie wat die allemaal voor moois maken met de diverse schakelingen en wat je daarmee kan :worship::kwijl:

Jouw Furie zou met wat aanpassingen in de bovenbouw een perfecte kandidaat kunnen zijn voor stoomaandrijving :D

Dat is helemaal waar de afmetingen zijn er naar en het dek onder de opbouw word compleet vernieuwd : maar ik heb er absoluut geen enkele ervaring mee , het is een kostelijk grapje volgens mij , en ik heb nog het een en ander staan helaas.
Ga lekker verder ik kijk lekker met je mee !!! :koud:

Omdat ik nog geen lattenbuiger had en in de nabije toekomst wel wil hebben voor een ander project kan ik het boutje zelf nu makkelijk ombouwen naar lattenbuiger ;)

P2021453.JPG

Om te voorkomen dat de schroefdraadjes vast gaan zitten deze een beetje ingesmeerd met keramisch vet. Blijft soepel en los
tot 1200 graden :D

Ik had even zin in wat recht-toe-recht-aan gefreubel :D Een beginnetje gemaakt met de sleep (Thames Lighter). Die maak ik nu eerst af en kan hierop - of mee h.e.e.a. aan verf en spuitwerk op oefenen en kijken of de lak die ik heb voldoende blijft zitten op de G4 waarmee hij eerst wordt behandeld voordat ik het bootje ga kleuren.

P2041455.JPG

Back