T.I.D. tug en Thames Lighter

Dunsz, Zou de reddingboeien voorzien van echte touwtjes. Even op 4 plaatsen hechten met CA lijm en dan een smal strookje leukoplast om de gelijmde plek. Zo gepiept en net echt. Ziet er op de boeien na allemaal leuk uit. Gr. Klaas.

Bedankt voor de (simpele) tip Klaas :worship: Misschien ga ik die boeien toch maar wel opleuken ......;)
 
Een tijdje rustig geweest aan deze kant ;) De laatste maanden meer bezig geweest en gereden met de klassieke motoren. Niet dat er helemaal niets aan de hobby is gedaan, maar de avonden worden nu weer wat langer en ik ga weer langzaam opstarten . Intussen m'n (nog hele mooie) MPX 3010 omgebouwd naar 2.4 Ghz.

P1011382.JPG
 
De stoom verdeelschijf van de V-4 iets aangepast. De getekende manier was ik niet tevreden over en heb nu gebruik gemaakt van een druk lager - en veer uit een differentieel van een 1 10 elektro race auto. H.e.e.a. is nu heel goed af te stellen en door het druklager mis ik nu de wrijving van de veer en is er ook geen enorme servo nodig :D

P1011384.JPG
 
Daar ga je heel veel plezier van hebben Dunsz. Ben sinds 3 jaar in het bezit van een soortgenootje. Zou hem niet meer kunnen missen. Waar je wel tegenaan loopt, vind ik, zijn de hulpmiddelen die je eigenlijk toch nodig hebt. Heb inmiddels een pracht van een verdeeltafel, een zware 100mm vice ( bankschroef) en een iets lichtere die ook kan kantelen. Ook heb ik de frees voorzien van digitale aflezing net als mijn draaibank. Daarnaast natuurlijk onmisbare dingen zoals verschillende frezen, spantangen enz. Ieder keer vind ik weer wat anders wat erg gemakkelijk is. Maar ondertussen meer uitgegeven aan hulpmiddelen dan aan de machine zelf;)
 
Daar ga je heel veel plezier van hebben Dunsz. Ben sinds 3 jaar in het bezit van een soortgenootje. Zou hem niet meer kunnen missen. Waar je wel tegenaan loopt, vind ik, zijn de hulpmiddelen die je eigenlijk toch nodig hebt. Heb inmiddels een pracht van een verdeeltafel, een zware 100mm vice ( bankschroef) en een iets lichtere die ook kan kantelen. Ook heb ik de frees voorzien van digitale aflezing net als mijn draaibank. Daarnaast natuurlijk onmisbare dingen zoals verschillende frezen, spantangen enz. Ieder keer vind ik weer wat anders wat erg gemakkelijk is. Maar ondertussen meer uitgegeven aan hulpmiddelen dan aan de machine zelf;)

Hoi Sjoerd. Deze keuze kwam mede door de MK2 opname . Hier heb ik het e.e.a. van inclusief de complete sets
ER 25 en ER 16 spantangen. Tevens was hij in de aanbieding voor 300,- euri's minder :yes:;)
De digitale uitlezingen staan op het verlanglijstje........... maar los dit momenteel op met analoge klokken.
Verder heb ik nog een hoop hulpstukken van de Emco 5.kolom.........een stukje kleiner maar daar kan ik me
voorlopig goed mee redden.
 
OK dat is mooi. Kwam zelf van een Proxxon, uit mijn hoofd een MBF36 of zoiets. Daar kon ik dus niets van gebruiken. In ieder geval veel plezier van je aanwinst.
 
Vanavond kwam de vriendelijke pakjes meneer een pakketje brengen verstuurd van uit Hong Kong :yes:
De DRO = binnen..................
Moest nog wel 39.06 euro BTW en 13,- euro administratie kosten in leveren bij de pakjes meneer, maar dat viel me dus reuze mee :beer:
 
Hey Dunsz hadden ze dat niet bij Aliexpres dan heb je dat niet, ook geen verzendkosten over het algemeen als je de juiste leverancier kiest.
Mooie machine by the way!!!!:koud:
 
Hey Dunsz hadden ze dat niet bij Aliexpres dan heb je dat niet, ook geen verzendkosten over het algemeen als je de juiste leverancier kiest.
Mooie machine by the way!!!!:koud:

Hoi Erwin
Het is idd gewoon via Aliexpres gegaan en zonder verzendkosten. Het was de BTW en hiervan de verwerkingskosten door DHL.
Misschien een steekproef of zo..............ondanks dat, was ik toch 180,- goedkoper uit :yes:
 
Het kleine spul van dichtbij. De brander met aansluiting, een servo om het gas direct af te kunnen sluiten bij een calamiteit, een gasdruk regelaar die werkt door de stoomdruk en rechts onder een rc stoomkraan (af gekeken bij de stoomtreinen (tjes) ;) De werking is met een ventiel en is zo licht in de bediening....... dat hij met de kleinste servo kan worden aangedreven :kwijl:

PC281414.JPG
 
Wil je daar meer info over plaatsen?
merk en type.
tekening of schets.
slag tussen dicht en geheel open.

Maar natuurlijk Harm ;) Ik heb hem niet zelf gemaakt (nog niet :D).................................

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...p.html&usg=AFQjCNHzR4W5NbRC_mmobNUkLrgTEKZJKg

Het betreft een gekocht exemplaar in Duitsland bij "Herrmann Echtdampf" . De werking/afsluiting is het binnenwerk van een auto ventiel,
het gedeelte wat je uit het ventiel schroeft (dus zeer compact) en de spindel heeft een normale grove schroefdraad. Met 90 graden draaien is hij geheel geopend. Herrmann garandeerd een 100 % afdichting en het loopt/draait super licht.
 
Laatst bewerkt:
Een beginnetje gemaakt met de opbouw van het (kale) keteltje. De meeste appendages had ik liggen en vond het zonde van het geld om een compleet keteltje aan te schaffen. Begonnen met het peilglas en een verloopje gedraaid voor de bovenste aansluiting en de onderste verjongd van M6 x 0.75 naar M5 x 0.5.

PC291415.JPG
 
Laatst bewerkt:
Back
Top