T.I.D. tug en Thames Lighter

De bodem en het dek zijn verlijmd en in de juiste vorm gemaakt/geschuurd.........

P2071459.JPG
 
Omdat de zijkanten nog open waren een uitneembare vlonder gemaakt. Was wat makkelijker zo :)
B.t.w...........wat een heerlijk stuk gereedschap die lintzaag........... :worship:

P2071460.JPG
 
De flanken verlijmd en afgewerkt. Alle naden zijn mooi aangesloten en dicht. Er hoeft niet geplamuurd te worden in ieder geval ;)

P2091461.JPG
 
De Thames Lighter is klaar voor de G4-behandeling...............;)

Nu nog iets zwaars verzinnen als lading...........De Tid moet er straks wel aan sleuren en trekken natuurlijk :D

P2101463.JPG
 

Wat bakstenen misschien? Mijn blikken baggerbak "lustte" er 14 en woog dan ongeveer 60 kg. Zou het ruim tussen de spanten wel dicht maken. Heb je haar sneller weer schoon en is er wat rest drijfvermogen. Leuk ding Gr. Klaas.
 
ik sloop sigarenkistjes buiten in een emmer laten staan schroot creatie door de natuur .
wat blokken metaal eronder of lood en een mooie lading.
en anders de 7 Provinciën erop 62 kilo.:D
 
Dank voor de "zwaar creatieve" :D ideeën m.b.t. de eventuele lading voor de Lighter, Klaas en Erwin .
Ik dacht aan een wat schonere lading :rolleyes: en dan de 7 Provinciën schaal 1 op 10...............dus 6.2 kilo. Ik zat te denken aan pvc afvoerbuis van 40 mm. Dan kan ik 11 stukken kwijt van 50 cm en deze vullen met (zilver) zand. Maar goed, eerst maar weer eens met de Tid verder volgende week :bye:
 
Laatst bewerkt:
De Lighter de kleur van de "grijze vloot" gegeven. De lak hecht perfect op de G4 dus kan ik de zelfde volgorde aanhouden voor de Tid...........:)

P2181465.JPG
 
Aan de stuurboordzijde begonnen met de opstaande rand. Ik ben een slechte kapitein :eek: want ik zou op dit moment de benaming ervan niet weten :weetnie: Maar goed, hij is mooi pas op de stootrand en toen ik hem als sjabloon gebruikte voor bakboordzijde, hoefde ik er nauwelijks iets aan te veranderen ;) Het zwarte lijntje is geen kier....... maar de potloodstreep :D

P2201467.JPG
 
Noem het maar de verschansing of boeiing Dunsz en de rand die er bovenop komt heet potdeksel. Maar je hoeft nog niet te varen, dus is het nog niet nodig je kapitein te noemen. Momenteel hoor je nog tot het werfpersoneel en kun je daarbij alle kanten op. Timmerman, bankwerker, ijzerwerker etc. Allemaal vaklui, die hun beste beentje voorzetten. Dat de verschansing aan beide kanten goed aan ligt laat zien dat je schip mooi symmetrisch is. Wordt een mooie combinatie om mee te varen en te manoeuvreren. Succes verder. Gr. Klaas.
 
Laatst bewerkt:
Even de klemmetjes weg denken :D dan lijkt het al heel wat met die verschansingen (bedankt Klaas :thumbsup:)
Nu eerst de opstaande randen voor de opbouw pas maken en de details op het dek lijmen voor dat ik de verschansingen definitief lijm.

P2211468.JPG
 
Back
Top