T.O.P. Racing Topic

Hallo TOP rijders,

Allereerst zal ik mezelf even voorstellen, ben George Spitteler en ben nu ongeveer 1,5 jaar actief in de Rc-race wereld. Momenteel ben ik Team rijder voor T.O.P. racing wat wordt gedistribueerd in nederland door Hang Loose Racing Products.

Omdat het aantal TOP rijders in Nederland nog niet erg groot is, dacht ik bij mezelf om een topic aan te maken om elkaar te helpen een betere setup te vinden, of nieuwe TOP producten te bespreken, eigenlijk alles wat met het merk TOP te maken heeft. Om op deze manier jullie (en de auto’s natuurlijk :P) beter te kunnen laten presteren.

Natuurlijk zal ik proberen om jullie te helpen met het vinden van een beter setup van je auto, mochten hier behoefte aan zijn.

Dus post alles in dit topic wat te maken heeft met:
• Setup
• Nieuwe TOP producten
• Feedback over de auto
• Track information (Baan specifieke setups)
• Problemen met de auto
• Vragen over je eigen setup
• Modificatie’s

In het kort, gewoon alles!

Om te beginnen heb ikzelf wat info geplaatst waar ikzelf veel info uit haal:

http://www.teamxray.com/teamxray/showfile.php?file_id=2525
Het X-ray setup-book, hierin staat alles om de mogelijkheden van je Rc-auto optimaal te benutten

T.O.P. Racing "Scythe" 1/10 EP Touring Car - R/C Tech Forums
Rc-tech, een Engelstalig forum waar een hoop over de TOP Scythe en ARP wordt besproken

**NEW T.O.P. Racing "Photon" 1/10 EP Touring Car ** - R/C Tech Forums
Rc-rech, Engelstalig forum over de nieuwe Photon

Offline Rollout Calculator
Een Off-line Roll-out calculator. Deze geeft een sheet met Roll-outs en kan ook de theoretische snelheid berekenen

Red RC - RC Car News
Internationale Rc-site waar alle nieuwe producten uit de RC-wereld worden gepromoot.

http://www.top-racing.jp/UploadFile/200796131840580.pdf
http://www.top-racing.jp/UploadFile/200666234710992.pdf
Blanco setup sheets voor de ARP

Ben erg benieuwd waar jullie je informatie vandaan halen...

Ik heb voor mezelf setup-sheets gemaakt voor de TOP en ook mijn eigen Roll-out sheet.
Mocht er intressen in zijn, stuur me een PB.

Hoop dat ik jullie kan helpen,

Mvg
George Spitteler
Team rijder T.O.P. Racing & Hang Loose Racing Products

Jammer dat de foto's onscherp zijn maar blijf er naar kijken.
Vind hem zeer mooi ontworpen.
Nu wil ik hem nog hebben.

Doe mijn Scythe niet weg. Die hou ik ook. ben er tevreden over en dan heb ik nog een 2de auto achter de hand.

Jammer dat de foto's onscherp zijn maar blijf er naar kijken.
Vind hem zeer mooi ontworpen.
Nu wil ik hem nog hebben.

Doe mijn Scythe niet weg. Die hou ik ook. ben er tevreden over en dan heb ik nog een 2de auto achter de hand.
je moet niet kijken maar kopen en zeer goed geprijst daar voor hoef je het niet telaten

reedyrace warmups 1ste in de stock met kwallie en finale plus nieuw baan record.
In de mod kwallie 4de en race 1ste.
De rijder kreeg de auto tijdens race weekend.

Hey george .
zeker leuk initiatief.
zal zelf ook zeker dit topic volgen.
kan zelf ook nog wel t een en ander leren lol.
mvg. marcel pinkster.
mede TOP rijder

Thnx voor de berichtjes!

Voor zover ik weet komt de nieuwe auto rond half Juni, in nederland...

Momenteel zit ik nog in India, maar binnenkort ben ik weer op het circuit te vinden (gelukkig) haha..

gr.

Thnx voor de berichtjes!

Voor zover ik weet komt de nieuwe auto rond half Juni, in nederland...

Momenteel zit ik nog in India, maar binnenkort ben ik weer op het circuit te vinden (gelukkig) haha..

gr.

Als je via Japan vliegt heb je hem sneller ):)(

Ik heb zo mijn twijfels over de voorkant van de auto,
erg laag uitgesneden bulkheads bij de stuur inrichting,
lijkt me niet zo stijf.

Maar de praktijk zal het uitwijzen

Hier kun je de handleiding vinden.

Much More Racing - Downloads | T.O.P. Racing Photon

Zie je beter hoe de auto er uit ziet.

Denk dat die stijfer is dan je zo denkt.
Door de mannier de bulkheads gemonteerd zit is de auto stijfer dan het lijkt.
De auto moet ook niet te stijf zijn. vooral niet voor rubber. Hou je geen grip meer over.

Kijken wat ze met de reedyrace dit weekend doen.

Als je via Japan vliegt heb je hem sneller ):)(

Ik heb zo mijn twijfels over de voorkant van de auto,
erg laag uitgesneden bulkheads bij de stuur inrichting,
lijkt me niet zo stijf.

Maar de praktijk zal het uitwijzen

Haha, heb jij dan wat Japans vlieg geld voor me?

Over de bulkheads: (naar mijn mening)
De "flex" in de lengte richting van het chassis wordt grotendeels bepaald door de afstand van de bulkhead gezien vanuit de "centerline". Bulkhead die ver van de centerline staan zullen de auto meer stijfheid geven.

De bulkhead voor en achter staan parallel achter (of voor) elkaar. Net van welke kan je het chassis bekijkt. Omdat de bulkhead weer met elkaar verbonden zijn, zou je een theoretische lijn kunnen tekenen, in de vorm van een 4kant, op je chassis.
Alle delen die binnen dit vierkant vallen, zullen (veel) minder deel uitmaken van de "flex" in je auto omdat de bulckheads daar al voor zorgen.

Daarnaast heb je nog "verticale flex" in je auto tijdens het rijden. Deze kracht wil je auto in de lengte richting zogenaamd dubbel vouwen. Om dit te voorkomen heb je een Upperdeck op je auto.

Deze Verticale kracht kan je weer het beste tegen werken door je Upperdeck zo lang als mogelijk te maken. De breedte geeft veel minder weerstand tegen verticale krachten. Daarom staan de bulkheads waaraan je upperdeck bevestigd zijn dichter bij de centerline van de auto, en is je upperdeck zo lang en dun. De krachten die de verticale flex tegen houden blijfen hetzelfde, en de onderdelen van de auto kunnen dichter bij je centerline gemonteerd worden.

De hoogte van je bulkhead heeft dus (vrij) weinig te maken met de flex in je auto. Bij de nieuwste auto zullen de bulkheads even hoog blijfen, anders passen de pully's van je diff/spool/one-way niet meer in je auto, of je moet kleinere pully's toepassen. Maar ook dit heeft weer nadelen.

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is, anders moet ik ff nadenken over een praktijk voorbeeld..

Gr.

De training van de reedyrace is bezig op het moment.
Goede nieuws is op het moment dat EJ Evans in de stock 13,5T lipo alle heads heeft gewonnen en dat met groots machtsvertoon doet.
Nog mooier is, is dat Josh Cyrul de ontwerper van de auto in de mod aan de leiding gaat en daar ook de snelste is.

Word morgen nog wat met de kwallies en de finales zondag.
De Photon gaat goed en de training is invite en mod samen en daar is de Photon de snelste.

Heb vanmiddag bericht gehad van de Importeur.

De nieuwe auto's zijn deze week verstuurd, en komen deze zaterdag aan in nederland. Afhankelijk van de Douane zullen de auto's op z'n vroegst zaterdag bij de Importeur liggen.

Had begrepen dat meer dan de helft van de auto's al verkocht is, en er nog 2 a 3 stuks te verkrijgen zijn.

Zodra de auto's er zijn laat ik het weten!

Mvg,
George

Ja de verkoop gaat hard van de Photon.

Is een mooie auto. Nu nog geld hebben voor de auto en dan koop ik er 1.

Back