T.O.P. Racing Topic

Hey Ronald,

Ik heb mijn Photon voor het eerst geprobeert op Lelystad met de standaard setup(uit de bouwbeschrijving),heb allen de camberlinks zo lang mogelijk gemaakt en rij met 400 cps olie rondom en RP27 banden(oude) en had geen last van onderstuur.
Had voor een zilveren stabi en achter de koperkleurige.
Misschien heb je hier wat aan?
Anders eens samen wat afspreken kunnen we van gedachte wisselen ivm afstelling.

mvg Roy

Hallo,

Ik rij op dit moment met LRP 30x. Heb helaas niet veel grip.
Ik heb ook Sweeps 32r geprobeerd, maar dat is helemaal een drama.

Of ik nou in Heemstede rij of Lelystad. Veel grip heb ik niet. De auto staat dan op de standaard setting.

Ik heb veel last van onderstuur. Hij wil dan bij flauwe bochten alleen maar recht door.

Ik las toevallig via via dit topic.
Ik wist niet dat hij er was.
Ik rij namenlijk ook sinds enkele maanden een Top Photon.
Dus ja ja, er is er weer 1 bij in Nederland.

Ik zal me eerst maar effe voorstellen.
Mijn naam is Ronald Landman en woon in Zeewolde. Net als Peter van den Berk.
Via hem ben ik namenlijk aan het Top virus gekomen.
Rij sinds 1,5 jaar electro.
Heb hiervoor een Kyosho TF- 5 Stallion Shin gehad. ( ex auto van Stefan Jansen)
Fijne auto maar was erg onderhoudgevoelig en erg duur in onderhoud.
Ik rij vaak in Lelystad ( ja ja, ik weet het die ......... dotjes).
Verder rij ik samen met peter zo nu en dan in Heemstede en een enkele keer in Apeldoorn.
Waarschijnlijk heb ik al een aantal van jullie toen in Apeldoorn gezien.

Ik hoop dan ook veel ervaring van jullie op te doen via deze topic.

P.s. Heeft 1 van jullie een set up sheet van Lelystad en Heemstede toevallig? Dan
hoef ik niet meer het wiel uit te vinden. Wel net zo makkelijk hi hi.

Gr, Ronald
je moet mij ook niet proberen tevolgen

Hallo,

Ik rij op dit moment met LRP 30x. Heb helaas niet veel grip.
Ik heb ook Sweeps 32r geprobeerd, maar dat is helemaal een drama.

Of ik nou in Heemstede rij of Lelystad. Veel grip heb ik niet. De auto staat dan op de standaard setting.

Ik heb veel last van onderstuur. Hij wil dan bij flauwe bochten alleen maar recht door.

Ronald,

Kom woensdag anders even naar Apeldoorn (als het weer een beetje meezit dan:-). Met een half uurtje heb ik de auto wel rijdend zoals je wilt hoor!!

Ik zou sowieso naar LRP VTEC27, VTEC30 of CS27 overstappen; de 30X- en Sweep-banden hebben meer camber nodig dan de andere banden (2.0 graden voor 30X tov 1.5 graden voor andere banden)

groet,

Eric

Paar vragen over de Set up van de Top photon:

- Met welke motor rijden jullie? Zit zelf aan een 5.5T 6000kV te denken? Kan de auto de snelheid van deze motor goed verplaatsen naar het asfalt?

- Tevens zoek ik voor deze TOP een geschikte servo? Ik ben geneigd naar een Savox servo, heeft er iemand een tip welke goed is?

Wil met deze auto gaan rijden bij de club in Rucphen '' Baanbrekers'', verder wil ik gaan rijden met Lipo 2 Cellen 20C 5000mA.

Iemand een indicatie van de topsnelheid als ik de Top met deze elektronica uitvoer?

Alvast bedankt!!

Een Savox servo doet het goed in de top geen probleem.
Wat de snelheid betreft is afhankelijk van wat je wilt rijden stock of modified.
Met de 5.5 turns motor rijd hij erg hard maar met de lipo's die je noemde is wel te rijden alleen met de 5.5t motor kan je beter lipo's met een hogere c waarde nemen ik rij zelf met 6200 mah 60c lipo's en die gaan perfect in de stock met een 13.5t motor.

Groeten

John

Hi John,

Thnx voor je snelle reply!
Dan ga ik binnenkort mijn Savox servo bestellen, met hoeveel kg rijdt jij?

Ik wil waarschijnlijk in een modified klasse gaan racen, wat voor lipo raad je me aan?

Groet

Zijn er nog actieve Top rijders te vinden? Het is een beetje stil rondom dit merk?
Zal er graag weer wat leven in brengen!

Tim

Misschien is dit topic wel beter om te gebruiken :-)

Wanneer ik deze heb zal ik dit topic voorzien van tip's en set-up's en dergelijke voor de Photon EX

Groet Robert

Hi Robert,

Ik zit ook al weken te kijken wanneer er nu eindelijk weer info komt over de Photon EX.
Nog bij BDR nog bij TOP JP nieuwe info.

Gaat BDR dan nu ook onderdelen leveren voor de Photon ?

Andre

De foto's van de voltooide auto zijn als volgt:

img1484239643.jpeg

img1484239644.jpeg

img1484239645.jpeg

img1484239646.jpeg

img1484239648.jpeg

img1484239649.jpeg

img1484239650.jpeg

img1484239651.jpeg

img1484239652.jpeg

BD-Racing gaat inderdaad de onderdelen leveren. Ook hij zit te wachten op kit's en onderdelen.

Groet Robert

Ik ben heel benieuwd naar de EX, de auto ziet er goed uit, ook het geardiff wekt iets meer vertrouwen dan het huidige......kan niet wachten tot ik mijn kit binnen heb.

Tijd om weer wat leven in dit TOP-topic te brengen :-)

Ik ben alleen bang dat ik toch aan de voorkant de "oude" accubevestiging ga gebruiken, tapen lijkt me niet zo lekker met dat scherpe carbon en de klittebandbevestiging bevalt mij ernstig goed!!

img1484239646.jpeg

Levert BDR ook onderdelen voor de huidige Top Photon?
En is dit een Nederlandse leverancier? Ik zoek namelijk nog wel wat spares voor mijn Photon!

Heel veel onderdelen van de Photon kunnen overgezet worden op de EX. Maar BD-Racing zal alle onderdelen kunnen leveren, vermits dit leverbaar is bij de fabriek natuurlijk.

BD Racing mag dan wel in België zitten, hij levert ook aan Nederland.

Groet Robert

hoi,

zelf heb ik pas een TOP rebel 10 gekocht.
zijn er hier nog mensen die hiermee rijden?
heeft iemand set-up tips voor deze wagen.

groeten

Back