T-rex 500

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door rotorfreak, 2 jan 2008.

  1. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ik heb de mijne ingevlogen!!

    Het bouwen:
    Ik heb mijn T-rex 500 in ongeveer 4,5 uur gebouwd. Eigenlijk zegt dat al genoeg.
    De bouwdoos is eigenlijk bijna perfect, alles is netjes genummerd en onderdelen passen perfect. De handleiding is erg duidelijk, echt een kind kan de was doen.
    De doos die ik gebouwd heb is de GF versie zonder bladen, deze koste 399 euro incl motor/regelaar bij 4rc.nl

    Het vliegen:
    Mijn T-rex 500 die afgesteld is zoals in het boekje beschreven (alle lengtes vd linkjes kloppen perfect!!) vloog eigenlijk direct goed. Hij voelt aan als de 600 alleen dan wat sneller op de cyclics enzo, ook is hij wel een tikje gevoeliger voor wind.. maar niet veel.
    Alhoewel hij niet zo groot is heeft hij dus meer weg van de 600 qua vliegen dan de 450. Dat vind ik op zich een erg positief punt!!

    Zoals ik hem nu vloog met de 15t pinion en de FP3200 5s1p heeft hij overigens echt behoorlijk veel vermogen, voor mijn gevoel eerder meer als minder dan de 600 op 6s. Nu heb ik er nog maar 4 vluchtjes mee gemaakt, dus dat "gevoel" kan nog wijzigen.

    Wat foto's van de eerste 2 vluchtjes afgelopen zaterdag:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De FlightPower accu's zijn overigens flink in prijs gedaald in Nederland, tenminste wel bij <zie onderschrift>

    Cheers,

    Richard
     
  2. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Mooi man!
    Zal hem binnenkort wel life zien denk ik :)

    Eric
     
  3. wbplomp

    wbplomp

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    124
    Locatie:
    The Netherlands
    Ik heb mijn T-Rex 500 CF al in elkaar gezet, maar is nog niet af want ik heb nog niet alle elektronica.

    Ik ben ook bezig met een setup & review voor op onze website. Ik hoop het eerdaags af te hebben. Ik heb een soortgelijke configuratie als bovenstaande, maar dan met alle alu parts.

    Als je fan bent van een T-Rex 500 dan raad ik aan om de posts (ook op HeliFreak) te volgens over ESD. Die bevindingen zijn best interessant. G-Force komt eerdaags met een oplossing.

    Boudewijn
     
  4. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    hi richard,

    nice pics! zeker die laatste :)

    Hoe zijn die bladen? vliegen ze lekker?
     
  5. nwolsink

    nwolsink Guest

    Je hebt wel meteen de bladen vervangen voor de 430mm CF van Align
    Zijn die beter?
     
  6. edwinkoolen

    edwinkoolen

    Lid geworden:
    15 jul 2007
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Odense, Fyn, Denemarken
    even een vraagje. Heb mijn 500gf ook bij 4rc gekocht, fijn bouwen, maar met mijn servo bevestiging ben ik niet zo blij.
    Ik heb hs82mg op de swash. Als ik ze nu gemonteert heb lijkt het me een beetje onzekere montering, je kan ze niet echt goed vast schroeven. Heeft een van julie ervaring met deze montage, denk erover om ze wat vast lijmen met sekondelijm

    edwin
     
  7. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Servo's vastlijmen is geen optie vind ik...
    Er zit 1 groot gat aan iedere zijde zag ik op een fotootje, is dat het probleem?
     
  8. edwinkoolen

    edwinkoolen

    Lid geworden:
    15 jul 2007
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Odense, Fyn, Denemarken
    een probleem is het niet, ik vind alleen dat de bevestiging zwakjes is, alsof er snel speling in de bevestiging kan komen, daarom hoop ik wat te horen van iemand die ook deze servos gebruikt

    edwin
     
  9. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Hey!

    Ik had de kit zonder bladen, dus ik moest bladen kopen... deze waren beschikbaar, dus deze werden het. Verder vliegen ze prima, reageert zeer crispy en de heli heeft echt flink vermogen (meer dan de 600 in verhouding).

    Ik heb er afgelopen weekend weer mee gevlogen en ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt. Vliegt superstrak, eigenlijk vrijwel gelijk aan de 600, misschien een klein tikje windgevoeliger (mjah is ook kleiner/lichter dus = logisch).

    Met deze accu's kan ik voor zover ik het nu kan inschatten makkelijk 6 minuten vliegen, met de 600 haal ik net de 3,5 minuut.

    Ik vlieg hem nu alleen nog met de 6EX 2,4ghz omdat mijn TM-14 module er nog niet is voor de 14mz en dat is toch flink wennen... Daarom heb ik hem nog niet echt heel goed kunnen testen, maar hij houd zich wel goed met wat ik wel gedaan heb (flips, rolls, hard rondvliegen, funnels, achteruitvliegen, achteruit loopings, tic toc, zijdelinkse tic toc's, beetje gras maaien)


    De Spartan DS-760 doet het trouwens ook erg goed! Piroette rate is lekker constant, hij voelt fijn aan.. instellen was een makkie! Qua prestaties zit het zeker op het niveau van de Logictech LT-6100 en de GY611, dus dat is prima.

    Cheers,

    Richard
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  10. fonziebear

    fonziebear

    Lid geworden:
    26 mei 2006
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hoi,

    Ik heb de 500 ook gekocht en bouwen was idd een makkie..
    Alleen de bladas was niet helemaal goed gedraait dus die heb ik vervangen.. en de kap past voor geen meter :( hier heb ik een gleuf in moeten maken zodat hij niet tegen mijn maingear aankomt..
    ( zit een rare deuk in de kap wat andere kappen niet hebben )

    De maiden was een makkie.. heerlijk direct waanzinnig op pitch (mag ook wel met 17 graden :p ) dit moet ik nog verminderen..
    Alleen de staart moet ik nog afstellen, als ik vol pitch geef draait de staart weg..

    Mijn ervaring tot nu met mijn T-rex familie;

    De 450SE heerlijk speelgoed waar je lekker mee kan raggen
    De 500 waanzinnige response en heel leuke tussenmaat
    De 600e Helemaal TOP !!! heb er nu zelfs een 2e bij die ik helemaal custom ga aanpassen met alles wat er maar voor te koop is.

    Nu maar wachten op de 700e :cool:

    [​IMG]

    Mvg

    Bart
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  11. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    zeker een mooi formaat vind ik, en goede prestaties tot nu toe gezien, leuke foto bart! haha
     
  12. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
  13. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    WOW!!!!!!!!
     
  14. fonziebear

    fonziebear

    Lid geworden:
    26 mei 2006
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Apeldoorn

    Ja hé mooie foto, ;) nog bedankt ..

    Vandaag weer lekker weer dus .. VLIEGEN :cool:
     
  15. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Die van mij is ook klaar, gisteren de maiden gedaan op 4S met 17T en LGT6100 combo ;)

    Aardig mee te vliegen alleen de punch is behoorlijk belabberd ^^

    wat min puntjes tijdens bouwen:

    - Sommige inbusschroeven (zoals die v/d bottomplate) hebben een te lage kop...
    - Tailgrips waren met teveel locktite vastgezet hierdoor zat er wat locktite onder de inner
    bearingschaal. (stroef draaien)
    - Moeren van de maingrips passen niet in de gaten.........tssssss

    Verder prima kit (GF besteld en CF gekregen!).

    Zit nog te twijfelen andere motor zoeken (1900Kv Scorpion bv) en op 4S blijven,
    of toch naar 6S ?

    [​IMG]

    mvg, Z
     
  16. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Tailboom te lang/ Belt te kort ?

    Gisteren met 6S A123 gevlogen:
    Vliegtijd op de 500 is 5:30 min. (Thr. Crv: 97-86-97) 17T pinion-> 2400-2500rpm.
    (piekstroom 48A en normal flight 15-25A @ +/-11gr pitch)

    De snaar lijkt me iets te strak te staan, maar ik heb maar 1mm voorwaartse/achterwaartse speling in de boom zitten. Is dat bij meerdere gebruikers zo ?

    [​IMG]
     
  17. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Met de snaarvraag kan ik je helaas niet helpen. De mijne zit nog in de doos.
    Heb je die A123 accu's zelf gesoldeerd? Zo ja, met een 200+Watt bout?
    Ben benieuwd naar je bevindingen. Succes!
     
  18. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Zelf gesoldeerd idd, met een 80Watt Skandia bout met goede massieve punt.
    Gaat uitstekend.

    mvg, Z
     
  19. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    @Z900: Past de kap v/d 500 met de A123's zoals geplaatst op bovenstaande afbeelding?
    P.s: Mag ik je afbeelding even gebruiken om te plaatsen in topic: a123-cellen ? Ik wil namelijk vragen of ze, indien de kap past met de door jouw 'gebouwde' config., ze die accu's voor mij zo kunnen samenstellen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  20. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    ja vorige week donderdag hebben we gevlogen (met kap natuurlijk) met die opstelling van dat pack, let er dus wel ff op dat die onderste cel "los" moet blijven want die schuift over de tray heen... zie foto.

    CG leek aardig zo...
     

Deel Deze Pagina