T-rex 500

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door rotorfreak, 2 jan 2008.

  1. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Bedankt Bartjuuuhhh. Dat van die 'losse' cel had ik geconcludeerd maar bedankt voor de waarschuwing!
    Ik neem aan dat Z900 het wel okay vindt dat ik z'n foto gebruik(zwijgen is toestemmen:yes:)
     
  2. nwolsink

    nwolsink Guest

    4S doe je de heli echt geen recht mee aan, hoezo doe je dat eigenlijk :confused:
    5S is echt het minimum en dan moet je al heel bedreven zijn met je pitch acties. Ga maar gewoon naar 6S dan vliegt ie iig goed, de standaard motor is prima !
     
  3. nwolsink

    nwolsink Guest

  4. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Ziet er erg goed uit! Mooi die T500 'wasp-uitvoering'! Heb je er al mee gevlogen? en?
    Veel plezier ermee!
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2008
  5. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Dat deed ik omdat ik al FP 4S EVO25 LiPo's "had liggen" ^^
    (proberen ff waard)

    Maar ondertussen dus op 6SA123's over, en dat gaat prima tot nu toe !

    @Helihabit, is prima (thanks).
     
  6. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    @Z900: Ondanks dat ik het je al per pb gevraagd heb is het voor anderen misschien ook wel handig.
    Zou jij zo ontzettend vriendelijk willen zijn om je A123 pack los te fotograferen? Dit omdat de samenstelling dan in elkaar geknutseld kan worden door een bedrijf die dit wel zou willen doen.
    Ik bedenk me net dat het wel lastig wordt omdat ik net een 6S Lipo pack binnen heb die natuurlijk gevlogen moet worden met een 12T of 13T en jij een 17T gebruikt. Of zou je hetzelfde T-wiel kunnen gebruiken als bij een 6S Lipo?

    Edit: @Z900:Ook langs deze weg mijn dank:thumbsup:
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2008
  7. DaMiGe

    DaMiGe

    Lid geworden:
    8 apr 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Reuver
    17T op 6S lipo lijkt me een beetje heel veel teveel rpm.

    13T op 6s is meer dan voldoende RPM voor alle stunts.
     
  8. nwolsink

    nwolsink Guest

    Jazeker, alleen niet zoveel als met de 600N ;)
     
  9. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Ja dat dacht ik ook, maar ik heb niet goed gekeken want Z900 had het over een 17T i.c.m. 4S! :oops:

    @nwolsink: Ben benieuwd of dat omgedraaid gaat worden. Succes!
     
  10. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    en dit is de mijne, ben er zeer tevreden mee,
    3x 9650
    ltg 6100T
    Ar7000
    FP 2500 6s1p
    zwart gele align blades 430MM

    torquetube in bestelling...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Vet ding! Op die eerste foto heb ik bij dat rood in het 'venster' een beetje de associatie met een (boos)oog v/e insekt:evilbat:
     
  12. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    goed zicht vind ik door die rode spot!
     
  13. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    ja inderdaad. Maar je hebt die spot zelf gespoten? Edit: Als ik de rode spot zie op de canopy die verkocht wordt weet ik het antwoord al ;-)
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2008
  14. wbplomp

    wbplomp

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    124
    Locatie:
    The Netherlands
    Ik vind ie rode spot juist niet zo mooi. Maar ik vraag me of of je het inderdaad beter ziet. Zou zomaar kunnen.
     
  15. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    ik vind t wel erg gaaf, en zo wordt ie verkocht, t zicht is echt goed, daarom zit ie er waarschijnlijk haha!
     
  16. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Even m.b.t. het bouwen v/d T500. Is een ballinktang nodig en/of handig? En hoe zijn die low cost exemplaren?
    Dezelfde vraag voor een ballink ruimer graag tips omtrent het te kopen model en winkel(in NL):worship:
    Om diverse kabels af te werken wil ik Braided sleeving gaan gebruiken. Ik zie alleen niet zitten om de stekker v/d servo te halen. Liever knip ik de kabel door en soldeer hem opnieuw. Of is er een maat die ik er omheen kan krijgen en die toch niet te slobberig zit? (2~6mm/3~8mm bij 4RC) Eventueel andere kleuren dan alleen zwart? Shops in NL? Ik houd me aanbevolen, zeker als zowel de tangen als de braided sleeving bij 1 shop, zoals 4rc, te koop zijn.
    Alvast bedankt.
     
  17. rotorfreak

    rotorfreak

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    23
    Locatie:
    In het midden van het land
    Hoi Helihabit,

    Ik zou zeker een ballinktang aanschaffen. Ik heb het in het begin ook zonder gedaan maar met zo'n tang kun je de ballink er veel makkelijker af krijgen zonder deze al te veel te beschadigen. Dan even over de braided sleeving, deze kun je wel over de stekkers krijgen ook al neem je de kleinste maat. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is het feit dat de uiteinden wel uitraffelen maar dat kun je wel wegknippen. Ik doe er altijd een stukje krimphuls over om dit probleem verder tegen te gaan. Verder wil nog wel even kwijt dat je bij 4rc goed terecht kunt om je spullen te halen, ik heb er goede ervaringen mee.

    Ik hoop dat je er iets mee kunt.

    Mvg Wilco
     
  18. nwolsink

    nwolsink Guest

    TIP !! Uiteinden vd braiding licht dichtschroeien voordat je het over de stekker schuift dan rafelt het niet meer :p
     
  19. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Bedankt voor de info en tips. De maat van de tang maakt dus niks uit?
     
  20. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Hij had het daarna toch wel degelijk over 6S met een 17T, maar dan met A123 cellen, die hebben een lagere spanning dan Lipocellen, dus blijkbaar werkt die combinatie toch goed :eek:
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2008

Deel Deze Pagina