T Rex 600 nitro Spezial Edition

image.jpg

En zo ziet dus een slang eruit na ongeveer 1 seizoen. Compleet gebroken, en voelt als kauwgom ipv siliconen. Gebruik 10 procent nitro en maak altijd de tank leeg na het vliegen. Deze net eruit gehaald na deze berichten, voor inspectie.
Zoals eerder vermeld gebeurde dit ook bij mijn vliegmaatje, maar dan in de lucht, waardoor een geslaagde autorotatie nodig was.
Doe er je voordeel mee.
Gr rinie
 
Is toch top Jeroen,
niks veranderen,

soms raar met dat spul,
ook elastiekjes gaan soms heel lang mee,
en de volgende keer zijn na 5 weken al kapot ..

hoe is het met verhuizen trouwens, ben je nog in NL ?

groetjes, Uwe
 
Hoi Rinie,

dat ziet na 'vernieuwen uit'
wat ik net geschreven heb, soms gaat het 'n tijdje mee, soms niet ???

groetjes, Uwe
 
Ik heb het 1 keer gehad.. De originele align tankset...
Ik had wat onverklaarbare belletjes in het filter. Maar het hele ding was nog maar een jaar oud, kunnen de slangen niet zijn, dacht ik.

Tot ik de slang in de tank er uit haalde. Zat Totaal geen stevigheid meer in, knakte continu dubbel, erg poreus

Sindsdien kijk ik het wel regelmatig na, en sindsdien is het ook nooit meer zo ernstig geweest..
Nu vlieg ik ondertussen op 5% ipv 15%, en ik gebruik andere slang in de tank..
Zal vast schelen
 
Ziet er erg kapot uit Rinie...maar nogmaals bij mij door regelmatige controle ziet en voelt alles er nog perfect uit.....gebruik 20%Nitro en goede kwaliteits silicone slang....
 
Ik gebruikte altijd Bleu-line slang en dat heeft mij nooit teleurgesteld. Ik weet niet of het nog bestaat maar ik raad het je aan.
De standaard slangetjes die al twijfelachtig aanvoelen vervang ik meteen.
Allign had eerst ook al boterzachte schroefjes en boutjes.
 
Ik gebruikte altijd Bleu-line slang en dat heeft mij nooit teleurgesteld. Ik weet niet of het nog bestaat maar ik raad het je aan.
De standaard slangetjes die al twijfelachtig aanvoelen vervang ik meteen.

Die gebruik is dus ook......No Problemo....weet idd ook niet ofdat deze nog te verkrijgen is...
 
Ik haal altijd de silicone slang bij hobby- in in waalwijk.
Heb geen idee van welke leverancier of kwaliteit dit is.
Zal het eens navragen bij Dennis.
 
iig moet de slang in de tank goed flexibel zijn,
vandaag naar wat tic-toc en loops ging de motor uit,
succes met de autorotation uit rond 10 meter, veilig geland:

de tank was nog rond 1/4 vol, maar in de slang zat wat lucht,
alles gecheckt, zou een zachtere slang in de tank plaatsen !

In totaal 60 minuten gevlogen,
nog steeds top voor zijn leeftijd de goede TRex 600.

... en als ik top zeg, zo is dat voor mij,
niet dat iemand dat weer verkeerd begrijpt en met de F1 vergelijkt !

Groet
Uwe
 
idd bleek, dat de brandstofslang in dat schuine gedeelde achter in de tank bleef hangen,
bij vliegen van een cirkel rechts om,
de ingang van de brandstofslang zit ook rechts,

even het slangetje 5 mm korter gemaakt, en alles gaat weer top,

groetjes,
Uwe
 
Back
Top