Enfin, we zijn een maand verder en het "dutch3d jaar" is mooi afgesloten. Ook de laatste wedstrijd ging aardig alhoewel ik de figuren niet mooi vloog. Tja, het kan altijd beter, trainen, trainen, trainen is de enige manier om verder te komen.
Wel lijkt het wederom of dat figuren met een hogere k-factor toch sneller meer punten opleveren, ondanks niet 100% perfect gevlogen. Dat merkte ik bij de overige deelnemers tijdens de vorige wedstrijd ook al.
Dus ja, dan moet ik volgend jaar toch maar eens wat moeilijkere figuren gaan proberen om hoger te eindigen. Overall toch 4de geworden, nog voor steven, maar dat kan wel kloppen hij heeft 2 van de 4 wedstrijden gewoon gemist, terwijl ik er maar 1 had gemist, die in belgie.
Desondanks was het erg leuk om mee te doen en erg leerzaam ook. De sfeer is erg relaxed en ook de betere piloten hebben tijd en aandacht als je ergens mee zit, dus dat is ook erg leuk.
Ik kijk dus al uit naar de wedstrijden van volgend jaar !
De laatste weken toch nog een aantal keren kunnen vliegen, tegen mijn verwachting in eigenlijk, maar we hebben een aantal erg mooie weekenden gehad.
De logo is nog steeds heel, na de laatste crash na de zomervakantie. Desondanks heb ik wel gemerkt dat het hoofdtandwiel door nog onverklaarbare reden, aan de onderkant schuin afslijt. Dat is vreemd want de pinion staat netjes evenwijdig aan het hoofdtandwiel.
Nu zit ik aan iets anders te denken, want ik heb op de heli namelijk 550mm bladen zitten ipv de standaard 500mm. Hierdoor zullen de krachten die op de heli werken groter zijn. wellicht kan hierdoor de hoofd-as tijdens een looping of een korte bocht, aan de bovenkant naar achteren buigen , waardoor het hoofdtandwiel ook schuin tegen de pinion aan buigt en daardoor aan de onderkant afslijt.
Kan het zijn dat tijdens de bovenste hoofd-as houder verschuift door de grote krachten ? De laatste tijd stuur ik wel wat feller. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Wat ik bedoel is getekend in onderstaande schetsen :
Bas