Zo, vandaag een heel pack leeggevlogen (met verwijderd kruislandingsgestel !), daarmee 10 minuten voorzichtig heen en weer gevlogen en ook weer met een datalogger metingen gedaan.
Het ziet er allemaal prima uit en op het gehoor blijft het toerental heel goed constant tot aan het einde van de vliegsessie en dat wordt bevestigd met de metingen. Alleen als ik een stoot max pitch up geef, dan zakt het wel een beetje in, maar zoals eerder vermeld gaat het dan om zeer grote stromen. Met de nieuwe grafieken toon ik aan dat dat nu komt door het inzakken van de accuspanning en dus dus ligt NIET aan de governor regeling (bij goede dure lipo's treedt dit probleem mischien minder op?).
In het volgende documentje staan de nieuwe grafieken.
http://airtoimedia.nl/web/upload/666yeti666/logo103Dmeting16092007.doc
Sinds kort heb ik de antenne anders gelegd en sindsdien heb ik regelmatig korte storingen op de nickservo en ook op het gaskanaal. Dat laatste uit zich in het feit dat de motor af en toe hapert maar soms ook een hele korte toename van het toerental. Voorheen nooit gehad en verder niets veranderd dus het kan niet anders zijn dan de ligging van de antennekabel.
Die ga ik dus weer zoals voorheen leggen.
Hieronder de oude en de nieuwe antenneligging onder elkaar :
Vandaag heb ik de "aluminium rotordiskbremse" besteld, het is toch wel handig als je de rotor kunt afremmen na het vliegen. En gelijk maar het aluminium heckrotorhuis besteld. Die is zo gemaakt dat je de riemspanning beter kunt controleren en afstellen doordat het huis open is gewerkt, dat leek me wel handig.
Een heckbuis verlengingsset + 550mm bladen had ik ook bijna meebesteld, maar toch besloten er even mee te wachten.
Hier nog de foto's waarin je de datalogger kunt zien die aan de pc hangt . De datalogger is mijn beste tool die ik ooit heb aangeschaft !!