T rex 600esp naar UH 1 Huey .

Vandaag hebben we de rivetten in kleur gebracht en daarmee is dat ook gedaan , verder nog wat scale accessoires besteld die nog moeten gespoten worden en geplaatst worden ; kabelsnijders - antennes - deurklinken . Voorlopig gaan er geen scharnieren in de deuren en blijft alles toe , ook de zijdeuren . Misschien op later tijdstip ? Verlichting wordt ook nog in vraag gesteld , ofwel dummy lights ofwel led verlichting ? De schijn die je op de romp ziet is van de plastic die eronder ligt , t zijn geen vlekken van verf LOL .
PB210016-001.JPG

dank je, Bert !
maar mijn Bell is gebouwt met misschien minder schaal details,
maar om mee te vliegen !! serieus,
en ik ben blij nu, dat ze vliegt !!
Groet, Uwe

Ondertussen heeft het landingsgestel een kleurtje gekregen en de onderdelen om navigatielichten te maken zijn ook binnen . We kunnen weer verder :p
PC040003-001.JPG

PC040004-001.JPG

Bij mij ook maar ik zou toch eerst nog wat proefvluchten met de pod and boom willen maar het weer en de tijd werken voorlopig tegen . Niettemin target is tegen heli days Enghien 2016 klaar te zijn . Ondertussen zijn ook de navigatielichten geplaatst Het begint er op te lijken . :cool:
PC080002.JPG

PC120005.JPG

PC120004.JPG

PC120008.JPG

Ziet er knap uit Guyken en het gaat precies goed vooruit ook.
Vlieg die pod&boom maar goed in zodat je deze niet crasht.
Dat gaat zeker goed komen als het weer wil meewerken.

Dus voorlopig even stil in dit draadje tot de heli deftig ingevlogen is en dan gaan we weer verder ( in 2016 ) :beer:

Back in town , na nieuwjaar nog wat vluchtjes kunnen maken en alles ok . Dus de heli maar gestript om in de romp eens te passen .
P1080001.JPG

Ja hoor , wordt vervolgd . Ondertussen al eens de mechaniek in de romp geplaatst . De flex drive zal nog wat werk met zich meebrengen denk ik .

Vandaag is de koperen buis voor de flex drive geplaatst maarre niet zonder slag of stoot en met hulp van ( Heli ) Tempel . Probleem was dat de spanten waardoor de buis loopt al op voorhand gelijmd waren , zie eerste foto's . Nu heb ik de romp zo gekocht ook . Vraag is als ze bij Century dan toch de voorbereiding gedaan hebben van de spanten te lijmen waarom dan niet gelijk de koperen buis ook erin ??? Dit had 2 uur wriemelen , plooien nog eens wriemelen en weer plooien kunnen voorkomen . Gelukkig hulp gekregen , denk niet dat ik dit alleen tot een goed einde ging gebracht hebben . Voorlopig geen foto's , de heli staat nog bij Tempel voor verdere aanpassingen .
Wordt wederom vervolgd .... :yes:

Back