T-rex Kopen

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
staat al op maximaal maar hij draait niet snel.. ik moest toch ook die servo verplaatsen..? dan heb ik aan de ene kant toch minder rudder input..?

Deze ken ik al..
Maar mn pitch slider kam ven de ene kant helemaal naar de andere kant dat ie m net niet aanraakt..
Maar als ik mn servo iets moet verplaatsen dan staat mn pitch slider een klein beetje naar links.. dan kan ik aan die kant toch net iets minder bewegen..?

Vortex zei:
GY401 ;) dan kan je dat schakelaartje ook op DS zetten zodat je digi servo sneller werkt als t goed is

Door het schakelaartje op DS te zetten werkt je servo niet sneller. Je hoeft alleen dit schakelaartje op DS te zetten als je echt een digitale servo op de staart hebt. Als je schakelaar op DS staat en je hebt een digi-servo dan verloopt de communicatie tussen gyro en servo gewoon vlugger en accurater !

Als je je pirouetten vlugger wil hebben, dan moet je enkel je de endpoints van je rudderkanaal verhogen. Als ze nu op 100/100 staan verzet ze eens naar 120/120 je zal onmiddellijk het verschil merken !

Grtz,
Dirk

AAAHW! stomme fout gemaakt!! ik had de endpoints van de servo op iets van 30% staan! dus steeds als ik rudder input geeft.. dan merkt mn gyro dat en dan stuurt ie zeker tegen!

Nu ff op 100% zetten :)

Ben geen beginner..

Als je "geen beginner" was dan wist je dat de piroette rate NIKS te maken heeft met de snelheid/kracht van de servo die de staart aanstuurt. Dit heeft enkel te maken met de endpoints in je zender, en de juiste afstelling van de gyro/servo combo als geheel... verder niks.

Ik snap overigens niet waarom je een supersnelle pirorate wil hebben, niks fijns aan.

En als je je schakelaartje op digitale servo zet met een normale servo... dan komt er binnen de kortste keren een mooi pluimpje rook uit :wink:

Cheers,

Richard

Ik ben niet helemaal een beginner ;)
Ik kan namelijk al vliegen :P
Het is het gebrek aan ervaring :P
Maar ik wil niet supersnel draaien.. maar mijn t-rex draaide in 5 seconden 1 rondje ofzo... niet echt handig als je een stallturn wilt maken.. :P

Nog een vraagje: Wat moet ongeveer de maximale hoek zijn van de paddles..?

Hallo,

Met die staartservo en digitale mode moet je opletten. Ik heb op mijn trex Se ook een digitale servo zitten maar de mijne mag NIET in digitale mode staan.
Sommige servo's kunnen die mode niet aan. Mijn servo (hds 877) verliest zijn servo torque als hij in digitale mode staat. Dus ook al heb je een digitale servo toch blijven uitkijken. Met de 9650 zou het wel geen probleem mogen geven, ik heb zelf ook een 9650 bestelt voor op mijn trex bij ercmarket.com
Have fun!
Gr,
Fréderic

kraaijer zei:
De meeste mensen gaan niet verder dan 6 graden. Maar meer is ook leuk :-)

Pas op als je de paddles meer dan 6 graden instelt met een combinatie van een hoge pitch. Als je dan back elevator geeft en full pitch, vergroot je de kans op een boomstrike. Bij een dergelijke stick-imput moet je de aantallen graden van de paddles (collective) en de bladen (pitch) bij elkaar optellen.
Dus hou de collective op max 6 graden.

JEZUS! ik ben gecrashed! "(

3 dagen geleden had ik rangetest gedaan en dat was goed.. zelf moet ik toegeven dat mn antenne draad niet helemaal toppie was..
De dag daarna lekker bochtjes vliegen.. ging goed.. zet ik m in stuntmode en ga weer verder bochtjes draaien.. maar zodra ik aardig ver ga (niet verder dan met de rangetest) begint mn staart rond te draaien.. ik doe een beetje gas terug.. maar opeens schiet mn heli naar beneden!

Alles wat aan de tail boom zit is kapot.. het landingsgestel ook en mn bladhouders.
De flybar cage en de seesaw is gescheurd en mijn bottom plate van mn frame is ook kapot..
Uitgerekend heb ik nu 120 euro schade!
Kan iemand mij mischien uitleggen hoe dit komt..? Ik vind dit echt heel rot.. omdat ik nog maar 4 vluchtjes heb gemaakt!

Groeten, Nick :(:(

Kl*te Nick!!!

Super zonde van je Trex. 120 euro scha op een 140 euro heli is veel! :wink: Ik ken iemand die bij zijn heli's een goede ontvanger gebruikt en er dan een beetje alu folie uit de keuken omheen wikkelt! Sommeige mensen op het forum zeiden ergens in een topic dat dit best eens een goed effect kan hebben op je storing die er misschien optreed door de rotorkop of staartriem! Mijn Trex doet ook wel eens vaag door de staart. Ik heb er een beetje weinig vertrouwen in daardoor. Volgens mij stond er ergens op Trextuning iemand die een condesatortje op zijn staart had gemaakt, hoe precies moet je me niet vragen maar zoek daar eens! Misschien weet iemand hier van hoe en wat! Succes met de opbouw en houd hem daarna heel! :P

gr,

niels

140 euro heli..?

Op eheli kost de t-rex 450S 199 euro zonder motor en regelaar..

Kan ik voor 80 euro meer een nieuwe t-rex kopen!

Nick,

Ik vermoed dat je geen PCM ontvanger in je heli hebt, dat zou iets zijn om dergelijke storingen te voorkomen. Ook met PCM ben je niet storings vrij, maar toch beter dan gewoon FM.

En hoe heb je de range test uitgevoerd?
Kan het zijn dat er iemand in de buurt was met iets wat op dezelfde frequentie aan het zenden was als jezelf?

Dat is balen zeg! :? Welke ontvanger gebruik je? Waarom ging je er eigenlijk me vliegen als je zelf al zei dat je antennedraad niet helemaal goed is?Zeker weten geen duim storing? Als je een nieuwe ontvanger nodig bent dan zou ik eens kijken naar een MZK Sexta. Gebruik hem zelf ook en nog nooit last van storing en Glitches gehad en een stuk goedkoper als een PCM ontvanger. Succes met het opnieuw opbouwen :wink:

neiuwe ontvanger, hij heeft dat ding pas een paar dagen :?
PCM is beter inderdaad, maar lang niet noodzakelijk. ik vlieg al een jaar met alleen ppm.

had het al op msn gezegt, echt super zonde van die crash. echt pech hebben.

Back