T-rex Kopen

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
Uuhm.. deze ontvanger heb ik: http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=40_80&products_id=1860

Er waren geen andere mensen aanwezig en ik heb op dit veldje nog nooit iemand zien vliegen..

Kan het mischien zijn dat mn gyro losgekomen is ofzo en dat daarom de staart ging draaien..?:P want het gebeurde op verre afstand (waar bereikverlies makkelijker voorkomt)
Mischien koop ik toch wel een PCM (of andere goede ontvanger)

Mischien waren het wel 2 kleutertjes met een speelgoedzendertje op 35 Mhz die mischien t zelfde kanaal heeft als mij ...?:P

Haha, 2 kleine kleutertjes.... Gelukkig zijn de meeste spele dingetjes op een andere band dan de 35.
En als de gyro los komt dan kun je inderdaad problemen verwachten. Was die los na de crash dan?

Ja.. maar was niet geraakt door de rotorbladen.. mischien kan het zijn dat ie er afgetrokken is door de kracht van de boomstrike ofzo.. maar mischien is hij wel losgekomen...

Gelukkig zijn de meeste spele dingetjes op een andere band dan de 35

Dat blijkt dus niet altijd het geval:

Bij quartel wordt een klein speelgoed auto'tje gekocht (6,95) dat ding is serieus 35MHZ. Nu zal het zendvermogen dermate laag zijn dat het niet van invloed is op het profi spul maar toch.....

Iemand misschien die het verhaal van het ontstoren van de staart kan verhelderen? Ik ben daar wel benieuwd naar.

@nick:
Kan ik voor 80 euro meer een nieuwe t-rex kopen!

Ben je nu serieus van plan om een nieuwe Trex te gaan kopen? 8O

heb je wel weer een nieuwe t-rex om op te bouwen :lol:

je had je gyro toch wel onder de staart he nick?? als je hem boven had mag je blij zijn dat hij het nog doet 8O

Raptor Rulezzz zei:
Iemand misschien die het verhaal van het ontstoren van de staart kan verhelderen? Ik ben daar wel benieuwd naar

Ontstoren van de staart is onzin en compleet niet nuttig. Dat is mijn versie, de kortste versie.

Cheers,

Richard

Ok, die is duidelijk :wink:

Ik heb er eens iemand mee gezien die daar iets voor deed. Maarja, het kan ook onzin zijn bij hem :lol:

De staart bouwt wel statische electriciteit op die je zou kunnen aarden op het motor huis. Ik denk dat er inderdaad wel mensen zijn die dat doen. Of het werkelijk nodig is weet ik niet.

De staart bouwt wel statische electriciteit op die je zou kunnen aarden op het motor huis. Ik denk dat er inderdaad wel mensen zijn die dat doen. Of het werkelijk nodig is weet ik niet.

Jah die mensen ken ik ook. Een draad tussen een geanodiseerd ringetje doen (dat geleid niet!) en dan aan de motor schroeven met een zwart geverft schroefje... overigens heeft de motor helemaal geen aarde, die word op 3 fasen aangestuurd. Kortom ONZIN, niet nuttig en compleet overbodig.

Als je "denkt" problemen te hebben met statische electriciteit kun je beter een Carbon staartbuisje monteren, dit is sowieso beter omdat deze NOOIT krom kan worden en veel sterker is! (Bij de T-rex 450!)

Cheers,

Richard

Dat de motor geen aarde heeft is niet erg, je hebt gewoon een beetje massa nodig.
Maar zoals ik al zei, ik heb persoonlijk geen idee of dit daadwerkelijk wat uithaald.

Carbon staart op de 450 is ook mooier vind ik, misschien moet ik dat ook maar eens doen. Even wachten totdat ik de huidige in puin heb. Hopelijk duurt dat nog lang.

Ron

niels steigenga zei:
Ben je nu serieus van plan om een nieuwe Trex te gaan kopen? 8O

Neej hoor :lol:

En mn gyro hangt NIET! onder de staartboom.. ik krijg hem daar niet onder.. dus ik dacht.. nouja.. lekker boeie :oops:

daar heb je een speciaal plankje van plastic voor nodig...
monteer heb anders op de ontvanger of ergens anders in eht frame, NOOIT op de staartboom.
140+gy401 is wel erg duur 8O

aviador zei:
monteer heb anders op de ontvanger of ergens anders in eht frame, NOOIT op de staartboom.

Gyro op de ontvanger? iets zegt me dat dat ook niet helemaal jofel is...

Boeit het trouwens als de gyro op z'n kop zit?

speciaal plankje van plastic? nou, zo speciaal ook weer niet... beetje vijlen en schuren en je hebt het zo gemaakt :D

sietse zei:
aviador zei:

speciaal plankje van plastic? nou, zo speciaal ook weer niet... beetje vijlen en schuren en je hebt het zo gemaakt :D
Als het over de xl gaat, dan kun je in het binnenste gat onder de staart gewoon zo'n plakkertje doen die erbij zit, en dan een plakkertje die iets groter is op de buitenste rand en op de andere plakker. Dit zit bij mij perfect. Dan nog misschien een klittebandje om de gyro en staart. Het boeit niets als de gyro op de kop zit, maar wel waarschijnlijk even reversen :lol:

Het blijkt nu ook dat 1 van mijn servos gestript is...

(aileron servo)

Gelukkig heb ik reserve :D

sietse zei:
aviador zei:

gyro op de ontvanger... beide lage spanningen dus veel storing zou ik niet verwachten....

gyro op zijn kop boeit niks, bijna iedereen heeft het.

bij de S en SE en SA versies t-rexxen past hij niet zomaar onder de staartboom, er worden daarvoor plexiglas plaatjes voor gemaakt maar met een beetje geknutsel moet er ook wel zelf wat te maken zijn.

bij de S en SE en SA versies t-rexxen past hij niet zomaar onder de staartboom, er worden daarvoor plexiglas plaatjes voor gemaakt maar met een beetje geknutsel moet er ook wel zelf wat te maken zijn.

Idd, ik heb een klein plastic plaatje met dubbelzijdig tape onder de tailboom van mijn SE geplakt en daarop met de daarvoor bestemde dubbelzijdige plakfoam de 401 geplakt. Works for me!!

Back