Midwoud, ook indoor tapijt als ik het goed heb? Met een diff voor rijdt het een stuk makkelijker omdat de auto veel rustiger is. Dus ook al ben je met een one-way een paar tiende sneller, met een diff ben je veel constanter wat uiteindelijk veel belangrijker is. Een race gaat over 5 min. en niet om het snelste rondje. (Wat sommigen nog wel eens vergeten)
ja dat is precies wat ik bedoel. Het heeft voor mij dus geen nut ( nog) om een one way aan te schaffen. Ik ga dus toch maar voor de ball diff's. Dan kan ik iig constant mijn rondjes blijven rijden en op die manier punten scoren.
Ik had al begrepen dat je er geen zou kopen maar omdat de twee versies ter sprake kwamen vond ik het wel even belangrijk om te melden voor diegene die dit topic ook lezen en mischien wel interesse hebben .(mischien ook voor jou in de toekomst ,dan hoef je die vraag niet meer te stellen :wink: )
oke, toppie! zo had ik het niet begrepen. Is inderdaad wel slim dat je dit even vermeld heb Weet iemand overigens nog een bedrijfje dat goedkoop die ball diff's kan leveren?
nope klopt, maar ik kan misschien van mijn neef heeeel goed koop een TA04 over kopen, leuk voor in de winter .... en adresjes en weetjes zijn altijd handig :wink: Groet Robo
Als het goed is komen morgen mijn diff's binnen. Moet ik nog ergens op letten tijdens het bouwen? Of is het gewoon bouwen en in mijn auto proppen? Hoe zit het met afstellen? Ik las op de tamiya site, dat je wiel iets van 2 a 3 vrije slagen moest kunnen maken. Maar ik snap niet echt wat ze bedoelen daarmee :?
Je diffs niet te strak afstellen maar zo dat hij nog kan slippen. Dan een accu'tje rijden je diff steeds iets strakker zetten totdat hij goed staat. Het diff kan nu netjes inslijten/inlopen. Hoe strak hij moet staan is moeilijk te zeggen, het achterdiff zo los/strak dat hij net niet slipt bij het accelereren, het voordiff iets strakker dan achter. (Als je je achterdiff strakker zet krijg je minder stuur, zet je hem losser krijg je meer stuur)
thanks! ik ga van de week even proberen als ik er niet uit kom zal ik even iets achterlaten hier. En maakt diffentieel vet nog verschil? Neem aan van wel? Dikker vet is toch 'langzamer' ?
Verschil in viscositeit is met name belangrijk bij geardiffs, daar heb jij nu dus niet zoveel mee te maken. Gewoon het vet gebruiken dat Tamiya bij je diff levert, als het goed is zit dat erbij (en anders heb ik nog wel wat van dat spul :wink
Als het goed is wordt het er bij geleverd. Ben benieuwd. Ik zag trouwens op verschillende plaatjes op internet dat ze worden geleverd met glijlagers (die bronzen) of heb ik dat nu verkeerd gezien?
Lagers? Die heb ik er niet bij gezien, de aansluiting op je diffhuis is toch al gelagerd? Zal zo thuis eens kijken of er lagers bijzitten (heb een nogebouwd diff thuis liggen), maar ik kan me niet herinneren dat die erbij zaten. Waar heb je ze voor nodig dan?
ja dat snapte ik dus ook niet helemaal. ik zal even plaatje zoeken @ internet. Misschien is het wel heel iets anders, en ben ik weer lekker bezig met noobmodus Zie je die koperen dingen. Ik dacht dat dit glijlagers waren?
Dat zou wel geinig zijn, want die passen IN je cupjoints :wink: daar is niet zo gek veel te lageren natuurlijk...
vrij vaag dus weer. De foto komt van de Nederlandse tamiya site overigens, het is dus niet iets geks uit 1 of ander vreemd land :wink: . Nu maar afwachten wat het is.....