Jaja... af en toe doe ik nog wel iets anders dan aan deze computer zitten...Bart...kom d'r eens in.

Dat is goed nieuws.... MAAR hoe zit het met de servo's? Die mogen oorgaans niet meer dan 6 volt hebben. Moet ik nog even uitzoeken van deze specifieke servo's.Een gewone losse UBEC lijkt mij ook het handigst. Als je met een 2s lipo wilt werken is rond de 1700 mAh voldoende. Bij NiMh iets van 2000mAh.
Maar om je echte vraag te beantwoorden; HoTT ontvangers kunnen rechtstreeks op 1 of 2 cellen lipo. Ze werken volgens Graupner gegarandeerd van 2,5V tot 8,4V. Dus wat je ook neemt, je ontvanger blijft wel werkenOok als je een 4,8V NiMh accu gebruikt die wat inkakt onder belasting. Al zal dat wel meevallen.
Klopt. Ik heb beide accu's gewogen en als ik me nu goed herinner scheelde het een 200 gram.ah zo. Ik ga er van uit dat hij wat lichter zal worden (lipo's ipv NiXX voor aandrijving en ontvanger)
Niet alleen als weetje... van alle variabelen is de prop niet alleen het goedkoopste maar ook het makkelijkst te verwisselen, en het verbaast me tot dusver dat er nu maar 11x10 op zit.De vraag in post #32 had ik gelezen als een propadvies, waarbij het stukje over de motor achtergrondinformatie was. Gewoon als weetje![]()
Overigens, hoewel de papierwinkel (en de website) duidelijk stellen dat er maximaal 12" op kan, heb ik er net een paar klapprops naast gehouden die ik toevallig heb liggen en er blijkt wel een 14" te passen zonder dat-ie de vleugelroot raakt.
Maar goed, als ik ervan uit ga dat er waarschijnlijk een 40A ESC in zit zal dat wel veel te veel worden.