Brandstof heb ik geregeld, wordt binnenkort geleverd.
Toen ik gisteren in de kringloopwinkel rondliep voor een elektromotor voor in de boot die ik aan het bouwen ben viel mijn oog op een paar doosjes en wat boekjes. Die heb ik mee naar huis genomen en daar heb ik een paar foto's van gemaakt:
Wat is het allemaal?
-Gebruikte Taifun Tornado Mk II (nr. 23822) met wieltjes van het vliegtuigje waar de motor waarschijnlijk op heeft gezeten. De handleiding is helaas niet helemaal compleet. Motortje zit vast.
-Nieuwe Taifun Tornado Mk II (nr. 23923) met schoon inloopplankje en complete handleiding waarop staat dat hij op 13 januari 1958 verkocht is. De brandstofslang zit nog in zijn verpakking en de bevestiging voor een tankje zit er ook bij. Ik heb nog niet uit kunnen vogelen waar dat stangetje voor is, wel past hij precies in het gleufje van de inloopplank. Ook deze zit vast, waarschijnlijk omdat de motor ook een aantal minuten heeft gelopen voordat hij de winkel inging. Ik kan nog niet zo goed vinden hoe ik de spinner en de meenemer eraf zou moeten halen. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze eraf kan halen?
-8x6 3 blads propellor van onbekend merk. Er staan wel wat vage tekentjes op de bladen in de vorm van een ruit. Ik denk dat de propellor door iemand beschildert is. Verder staat er nog op GESCH. , 20(onbekend teken)15 en nog een drie letterig woord of afkorting eindigend op ES.
-Taifun Start-ABC boekje/handleiding. Hier staan wat basics in over de motoren.
-Maandblad Zwerftochten door MODELVLIEGTUIGLAND. Op pagina 6 staat geschreven: 'Wat dit boekje alleen wil zijn is: Een kleine bescheiden gids door een stuk van hobbyland, provincie modelvliegtuigbouw'. Ik ben van plan dit boekje te gaan lezen, maar ik denk niet dat het van praktijk gaat komen.
-Graupner STANDARD-Fernsteuerungen folder waarin enkele producten aangeprijst worden.
De nieuwe mag nieuw blijven, maar de gebruikte zou ik graag draaiend zien. Daarna mogen ze net als de watergekoelde de deur uit voor een nieuw project omdat ik er geen modellen of geld voor heb. Alvast bedankt voor het lezen.
Jasper