Tamiya Arocs

Ja klopt, dacht ook dat ik dunne laagjes had gespoten. Heb de druipers al weg kunnen schuren en weer een dun laagje grondverf gespoten. Als het van de week knap weer is hoop ik de echte lak aan te kunnen brengen

Nog nooit zoveel aandacht besteed aan het schuren, spuiten, schuren, spuiten etc. Maar het resultaat mag er zijn.
Aan de rechterkant zijn de restanten van de druiper nog een heel klein beetje zichtbaar, net als de twee gaatjes van het kantelmechanisme.

Misschien even kijken of ik daar iets van een sticker/ logo over heen ga plakken of dat ik het zo ga laten.

IMG-20220828-111641.jpg

• Like
Reactions: ozy
Heb je dan in minder dan 24u een cabine in grondlaag + laklaag kunnen zetten, meerdere dunne laagjes, en drogen tussen de lagen door?

Ziet er op de foto wel mooi egaal uit, daar kun je niets van zeggen.

Gisteren twee laagjes grondverf en vanmorgen de laklaag.

Eerst drie dunne laagjes lak vlak achter elkaar, tien geschuurd en weer twee dunne laagjes. Droogt als een gek met dit weer.

Ideale spuittemperatuur is tussen 15 en 20 graden. Dat is veel lager als wat de meeste denken. Hoogzomer is eigenlijk helemaal niet zo gunstig. Wil je mat spuiten, mag het helemaal niet snel drogen.

Als het in jou geval niet mooi glimt hebben de de lagen niet mooi gevloeid wat @trialrolf ook al aan geeft.

Het is mij niet helemaal duidelijk of je ook een blanke glanslaag heb gespoten. De kleurlagen uit een spuitbus hebben eigenlijk nooit een echte hoogglans, bij kleurlak heb je dan de vloeing van een 2K lak nodig, bij metallic verf moet je altijd een blanke glanslaag opzetten. Metallic glimt nooit van zichzelf.

Basis voor de trailer is ook binnen

IMG-20220831-141552.jpg

Later maar eens kijken wat ik daar precies mee ga doen.
In elk geval moet hij langer worden. verder ander banden en ik vind e afstand tussen trailer en de cabine te groot.
Eerst de Arcos meer afbouwen

Er is heel wat materiaal te vinden over de aanpassing van een Bruder dieplader.

Mijn ervaring is dat het handigste is er 2 te kopen. Kosten € 20,00 nieuw.

Ik besteld mij stickers voor me modelbouw via een kennis die heb als hobby onder andere stickers maken/ plotten.

Zoek op Facebook eens naar Martijn Harbers. Die doet dat ook. Adverteert ook op Marktplaats

Back