Volgens mij gaan hier enkele “regelgeving profeten” voorbij aan het feit dat de TamiyaCup een hoog “fun-competitie gehalte” nastreeft, en dat deze (van oudsher) met die intentie zo is opgezet, dit even mbt… “de geest” van de regelgeving…!!!
De regels zijn over het algemeen prima, ben je van plan om het EK of de BN finale te rijden, dan zijn de richtlijnen op sommige zaken iets strenger, het is dan misschien verstandig om je auto alvast zo te prepareren, dat deze hier aan voldoet!!! Heb je geen EK aspiraties…dan zijn er veel meer mogelijkheden wbt de regels, omdat deze dan iets vrijer zijn!!!
De dempers waren overigens nog “niet vrij” bij het 2013 “Nederland boekje”, (heb ik zojuist even gecheckt), de veren mochten toen al van een ander merk wezen, anno 2014 zijn “kennelijk” ook de dempers vrij gegeven, “zo te lezen”!!!
Overigens mankeert er niets aan de plastic dempers, ik gebruik ze al jaren met volle tevredenheid op allerlei modellen, en in verschillende lengten! Het enige zwakke zijn soms de pistons die er bij zitten, erg dun (daardoor flexibel) en hebben veel speling op de pistonstang, ook zijn deze niet allemaal met dezelfde diameter gaatjes uitgerust, sommige zijn 1,5mm andere 1,1mm (gelijk aan de trf-pistons)! De trf pistons kunnen (voor zover bij mij bekend) er zo in, en deze zouden een verbetering moeten laten zien, overigens is zo’n pistonsetje niet echt goedkoop, maar misschien wel het overwegen waard!!