tamiya df-03 topic

nog een tip voor minder speling .
plastik tasje verknippen op je ballink leggen en de plastik kop er op drukken.
je hebt plastik tassen van diverse dikte,s werkt prima.
groet wiebe.

Die Eagle tree laat me nog veel meer data zien, zo kan ik oa. verbruikte mili's zien, Watts, Laagste accu spanning en hoogste amperage..

Daarnaast kan ik nog meer zien wat ik allemaal niet gebruik.. heb ik de logger nog maar een weekje dus moet nog wat meer spelen met de mogelijkheden..

Toerental sensor heb ik er ook bij.. dus die moet nog maar eens in de auto! dan weet je ook echt je toerenverschil en zo..

Eagle%20tree%20logger.JPG

Even kijken of ik ook wat kan posten...

Hopelijk zit ik hier bij het Dark Impact topic !

Prima bak, maar wel wat 'probleempjes'.

Zo heb ik bij een jump al een universal gebroken, omdat de draagarmen (plastic) te veel flexen.
Maar ja, dat is misschien mijn fout.

Verder zijn de draagarm asjes wel erg lang, misschien afgestemd op bredere aluminium draagarmen die oorspronkelijk in de kit zouden komen, of is het oude voorraad opmaken ?
Slordig, maar je hebt er geen last van.

Verder worden de stuurblokken op de plaats gehouden door gewone schroeven i.p.v. de (voor plastic) gebruikelijke tapschroeven. Met als gevolg dat de onderste schroeven loslopen en eruit vallen.
Ik heb ze nooit meer kunnen vinden.

Het chassis is van versterkt plastic. Wel stijf, maar ook erg bros.
Bij het te strak aandraaien van een schroef is het chassis gaan scheuren.
Uiteindelijk is de hele voortrein eraf gescheurd.
Nee, Niet eens met springen...
Ik probeer een fototje mee te sturen.

Verder is het een fijne bak, en zeker het geld waard.

hoi bimbam
ik heb nog geen ervaring met losdraaiende normale schroeven .
maar ik weet wel dat je heel erg moet uitkijken ze niet te strak aan te draaien.
wel een tip is ze eerst een beetje in te vetten ze schroeven dan veel makkelijker in het plastic.
wel heb ik al een voordif besteld geheel staal voor achterin dit moest je lijmen met ca niet gedaan en nu werkt dat niet super meer .
maar met een voordif achterin is dat ook weer opgelost.
dit komt wel door mijn brushless aandrijving natuurlijk.
verder heb ik al wat upgrade,s er op zitten van 3racing voor de stuurinrichting ,zo heb je wat minder speling.
groeten wiebe.

Mijn Dark Impact is nu helemaal af en ik heb er al een aantal acculadingen opzitten. Tijd dus om een gewogen oordeel te vellen over het DF-03 chassis. Bedenk wel dat de door mij ondervonden voor- en nadelen gelden voor een recreatieve rijder (want dat ben ik.)

De voordelen:
-goede gewichtsverdeling met accu en motor zo laag mogelijk gemonteerd.
-value for money, voor ongeveer 160 euro heb je gewoon een mooie auto, met kogellagers, metalen motormount, oliedempers etc.
-goede allrounder, je kunt ermee door gras, zand, grind, maar met onroad banden eronder ook prima onroad rijden.

De nadelen:
-standaard geen slipper (erg gierig naar mijn mening.)
-accu en motor hebben relatief slechte koeling, al wordt dit waarschijnlijk pas een probleem bij sterke motoren en dikke accu's.
-weinig ruimte voor ontvanger en regelaar. Dit was bij mij overigens geen enorm probleem, doordat de Tamiya 302 regelaar zeer weinig ruimte inneemt. Bij een grotere regelaar moet de ontvanger waarschijnlijk verhuizen naar de kant van de servo.
-dogbones voor maken tikkende geluiden bij het sturen. Verder levert dat tot nu toe geen problemen op.

Conclusie: Het DF-03 chassis is een prima chassis voor iemand die voor recreatief gebruik een leuke off-road auto zoekt. Ook kun je met deze auto veel kanten op, van relatief grof terrein als zand en gras, tot glad asfalt aan toe. De mogelijkheden om de auto verder te verbeteren zijn er genoeg en de auto lijkt best tegen een stootje te kunnen.

Nu nog een paar pics van het eindresultaat:

De body is gespoten in Gunmetal Grey, dit vond ik mooier dan zwart, zoals bij de 'voorbeeld' auto.

di2oq2.jpg

di4zz6.jpg

di5ck3.jpg

Hallo,

Goede opties zijn de alu dempers en de slipper.
Verder zijn universal shafts een goede optie.

Heeft er iemand de Tamiya nummer voor bovenstaande onderdelen aub???

Thanks,
Gerrit

iemand de keen hawk al besteld met een bijgeleverde snelheidsregelaar of zit die dan alleen bij de DI bij conrad.............

daar kost ie nu 159,- en de keen hawk ook.

wil er ook een hebben maar als er enkel bij de DI een snelheidsregelaar zit neem ik die wel ,dat scheelt weer een regelaar...

marco

:D :D

Bij mij zat er een snelheidsregelaar bij (Tamiya TEU-302 BK, 17- turns motorlimiet) en ik heb mijn DI bij Conrad gekocht. Of ie ook bij de Keen Hawk zit weet ik niet, maar volgens mij verkopen ze geen Keen Hawk bij Conrad in Nederland.

Ik heb net een splinternieuwe Keenhawk gekocht via ebay, heb er maar 101 euro voor gegeven. :D :D

Helaas zit er geen ESC bij, dat staat ook duidelijk op de buitenkant van de Tamiya doos.

Ik heb vandaag 3 autos'verkocht en een nieuwe Tamiya Keen Hawk besteld via Ebay.

Het is de eerste versie geworden omdat deze fabrieksaf al gespoten en gestickerd is. (bespaar weer 2 busjes verf :wink: )

Ik heb al een goede 12 turns regelaar en ga nu maar eens kijken welke motor ik ga kiezen.
Ik heb ook nog een bijna nieuwe Tamiya ss TZ (23 turns) misschien dat ik deze eerst maar eens ga proberen!!

Ik heb een Tamiya XR311, Tamiya Twin Detonator en een Losi mini-T verkocht omdat ik toch een wat snellere en ook nieuwe auto wilde hebben.

Nu nog een dag of 5 wachten dan kunnen we gaan bouwen en dat is eigenlijk nog het leukste.

PS: de Losi mini-T was wel snel hoor, maar mij even te klein.

Heej,
Ik ga deze week ook een tamiya dark impact kopen! ik wou hem gaan kopen bij conrad omdat daar een regelaar bij zat (niet dat ik hem nodig heb, maar een extra is nooit vervelend!).
Nu zit ik even op de site van Pk te kijken en zie hem daar ook staat voor 159 Euro! En daar staat dan bij Inclusief motor en regelaar! vervolgens staat daar onderaan weer dat het volgende niet inbegrepen is : besturing, regelaar, accu, accu lader, verf!

Kan iemand mij helpen? want als er bij pk ook een regelaar bij zit koop ik hem daar wel (is 25 minuten rijden van mij vandaan en hoef ik dus ook geen verzk te betalen :D)

Het is inderdaad een verwarrend verhaal. Ik heb mijn DF03 bij Conrad besteld en daar zat ook geen regelaar bij (dat hoorde overigens wel). Toen heb ik de klantenservice gebeld waarna ik een TEU-302 kreeg(standaard hoort er een TEU-101 bij te zitten), niet dat ik hem nodig had maar toch :P

Wil je het zeker weten, dan moet je PK even bellen en volgens mij betaal je bij Conrad boven de 20 euro ook geen verzendkosten..

Back