Mijn Dark Impact is nu helemaal af en ik heb er al een aantal acculadingen opzitten. Tijd dus om een gewogen oordeel te vellen over het DF-03 chassis. Bedenk wel dat de door mij ondervonden voor- en nadelen gelden voor een recreatieve rijder (want dat ben ik.)
De voordelen:
-goede gewichtsverdeling met accu en motor zo laag mogelijk gemonteerd.
-
value for money, voor ongeveer 160 euro heb je gewoon een mooie auto, met kogellagers, metalen motormount, oliedempers etc.
-goede allrounder, je kunt ermee door gras, zand, grind, maar met onroad banden eronder ook prima onroad rijden.
De nadelen:
-standaard geen slipper (erg gierig naar mijn mening.)
-accu en motor hebben relatief slechte koeling, al wordt dit waarschijnlijk pas een probleem bij sterke motoren en dikke accu's.
-weinig ruimte voor ontvanger en regelaar. Dit was bij mij overigens geen enorm probleem, doordat de Tamiya 302 regelaar zeer weinig ruimte inneemt. Bij een grotere regelaar moet de ontvanger waarschijnlijk verhuizen naar de kant van de servo.
-dogbones voor maken tikkende geluiden bij het sturen. Verder levert dat tot nu toe geen problemen op.
Conclusie: Het DF-03 chassis is een prima chassis voor iemand die voor recreatief gebruik een leuke off-road auto zoekt. Ook kun je met deze auto veel kanten op, van relatief grof terrein als zand en gras, tot glad asfalt aan toe. De mogelijkheden om de auto verder te verbeteren zijn er genoeg en de auto lijkt best tegen een stootje te kunnen.
Nu nog een paar pics van het eindresultaat:
De body is gespoten in Gunmetal Grey, dit vond ik mooier dan zwart, zoals bij de 'voorbeeld' auto.