tamiya df-03 topic

Leuk dat je begint.

Ik neem aan dat je hem voor 115 op ebay besteld?

200 euro is erg krap, maar met 230 is het net te doen!

Regelaar: Nosram Hawk Reverse... Goede regelaar en een goede prijs! http://www.conrad.nl/goto/?product=231226

Zenderset: Acoms V technisport ...prima om mee te beginnen!http://www.conrad.nl/goto/?product=228298

Accu: 3000Mah Nimh...niet geweldig, maar je moet wat
http://www.conrad.nl/goto/?product=227928

Lader: Prima dinghttp://www.conrad.nl/goto/?product=223598

Spuitbusje: 7.50

Totaal prijs...

115+35+45+20+12+7.50=230

Je kan beter een ruimer budget opstellen, dan kan je in een keer ook een goede accu/lader kopen!

Bedankt voor je snelle antwoord !

Ik ben nu bezig om een dark impact te kopen via ebay. Deze is compleet met een M Troniks Viper RV MAX No LIMIT regelaar. Verder heeft deze nieuwe aluminium dempers, "full ball bearings??", slipper clutch en een "heat sink bar set". Weet iemand wat dit inhoud?

Er zit een servo in maar hierover weet ik niks. Zou er dan nog een zenderset bij moeten hebben en een snellader.

De accu's zijn een 1400 Mah en een 3000 Mah, geen idee welk merk.

Nu staat er hier op het forum een zenderset Futuba Megatech 2 pl te koop, is deze beter dan de eerder genoemde zender ?

Ik zou dan nog ongeveer 20 a 30 euro over hebben voor een snellader. Misschien een betere kopen dan de eerder genoemde ?

Alvast bedankt

Vertrouw ebay niet!
Ik heb mijn TA-04S er gekocht, en de Spur gear, nog 2 tandwielen en de 2 riemen waren er niet bij!
En ja, die gast HAD een feedback van 99,9% !
Ik heb hem gemailt, maar ik heb ze nog altijd niet allemaal!
alleen de riempjes.

Als je krijgt wat je op noemt maak je een super deal!

Regelaar is top!

De dempers zijn gewoon verbeterde versies van de standard.

Full ball bearings zit bij elke Dark Impact dat zijn kogelagers (daardoor glijdt alles veel beter).

Een slipper clutch is erg handig als je sprongen maakt, want als je in de lucht vol gas gaat en opeens land, dan gaat je hele vertanding naar de *klote*.

Een heat sink bar, dat coolt je motor, verder niet echt extra toegevoegde waarde, wel een beetje bling!

Een lader voor 20-30 euro die goed is...Dat bestaat niet!

Geef in een keer een beetje geld uit en koop een Graupner Ultramat 14 (70 euro) Lader is heel belangrijk!

Joris R. zei:
Vertrouw ebay niet!
Ik heb mijn TA-04S er gekocht, en de Spur gear, nog 2 tandwielen en de 2 riemen waren er niet bij!
En ja, die gast HAD een feedback van 99,9% !
Ik heb hem gemailt, maar ik heb ze nog altijd niet allemaal!
alleen de riempjes.

Ebay is een verzamelplaats van duizenden winkels :wink:
Als jij met een bepaalde winkel problemen hebt geld dat niet voor alle anderen ook :roll:
Als je via paypal betaald kan je altijd je geld terug krijgen :wink:

Dan kan ik inderdaad beter een goede lader kopen. Zal eens rondkijken voor de Ultramat 14!

Heb regelmatig items via ebay besteld en heb er nog nooit problemen mee gehad, daar ga ik nu ook niet van uit.

Trouwens het bedrag van 115 euro was voor een bouwpakket, het bovengenoemde item kost me inclusief verzenden 150 euro.

Als laatste is die zender ( Futuba Megatech 2 pl) een stuk beter dan de Acoms V technisport?

Hallo,

Gister heb ik een paar nadelen aan de lader ondekt,Als je op 220 laadt komt er ook spanning op de 12 volt uitgang te staan.Daardoor brandt je zekering door.Maar die zekering zit niet in een zekering houder maar vast gesoldeerd.Dus je moet een zekering kopen met ijzerdraadjes er aan,die zijn weer lastig te krijgen (bij mij in de buurt) een zekerinhouder er in doen past niet omdat:als je allebijde zekering houdertjes vast maakt past de zekering zelf er weer niet in omdat ze te ver uit elkaar staan.Het enige is dus steeds zekering er uit solderen en weer een nieuwe er in solderen.Maar je garantie is denk ik dan wel naar de maan.....

Ik hoop dat het een beetje te vatten was.... :idea:

Justus

justusdw zei:
Hallo,

Gister heb ik een paar nadelen aan de lader ondekt,Als je op 220 laadt komt er ook spanning op de 12 volt uitgang te staan.Daardoor brandt je zekering door.Maar die zekering zit niet in een zekering houder maar vast gesoldeerd.Dus je moet een zekering kopen met ijzerdraadjes er aan,die zijn weer lastig te krijgen (bij mij in de buurt) een zekerinhouder er in doen past niet omdat:als je allebijde zekering houdertjes vast maakt past de zekering zelf er weer niet in omdat ze te ver uit elkaar staan.Het enige is dus steeds zekering er uit solderen en weer een nieuwe er in solderen.Maar je garantie is denk ik dan wel naar de maan.....

Ik hoop dat het een beetje te vatten was.... :idea:

Justus

8O :?: :?: Ik snap je niet helemaal denk ik.
De ultramat 14 kan aangesloten worden op de 12 volt, of op 230 volt netstroom.
Als je de lader op de 230 volt aansluit komt er GEEN 12 volt op de accu klemmen!!

Als dat wel zo is, dan is je lader defect.

Hallo,

Er komt geen 12 volt op de klemmen maar 1.23 en dat is genoeg om je zekering door te laten branden.Mijn lader doet het nu weer prima.

Justus

hallo,

Liggen de klemmen ook tegen elkaar gewoon als er op de 220 ingang stroom staat?

justus

Imprezapino, ik heb ergens gezien dat je een Super Stock TZ Motor in je keen hawk hebt?
Klopt dat?

Joris R. zei:
Imprezapino, ik heb ergens gezien dat je een Super Stock TZ Motor in je keen hawk hebt?
Klopt dat?

Ja dat klopt, maar er zit nu een 16 turns Corally motor in.
Hij gaat als de brandweer!!!

De TZ van Tamiya zit weer in mijn TA-05..

imprezapino zei:
Joris R. zei:
Klopt dat?

Ja dat klopt, maar er zit nu een 16 turns Corally motor in.
Hij gaat als de brandweer!!!

De TZ van Tamiya zit weer in mijn TA-05..
Rijdt ie lekker met een TZ (Keen hawk)?
Ik heb een RS 540 Sport Tuned, maar op gras vind ik hem nog iets te lam.(=traag)

imprezapino zei:
Met de TZ ramde hij ook al heel erg lekker door het gras hoor!!!

Deze motor is zeker een hele goede vervanger van de orginele.

Bedankt! ik heb een RZ gekocht die is nog ietsje sneller :p
Mijn sport tuned ga ik in mijn TA-04 steken.

Ik heb vandaag de Motor ontvangen, erin gestoken, en man wat een verschil! rijdt echt snel door het gras en is echt goed.
E:Sorry voor dubbelpost!

Mijn Dark Impact hier ook maar eens showen :D

http://i179.photobucket.com/albums/w313/RicSupra/RC/DF03/DSC00712.jpg

http://i179.photobucket.com/albums/w313/RicSupra/RC/DF03/DSC00714.jpg
Was te lui om de originele banden te lijmen daarom de banden van mijn RS4MT erop gezet :D
Als het goed is krijg ik deze week een MambaMax 5700 voor erin 8) en dan gaan de aluminium draagarmen er ook weer af (gekregen van een vriend die ook een DF03 met mambamax rijd)

Te lui om de foto's te verkleinen dus heb ff links ervan gemaakt

Ziet er vet uit met die dikke banden erop!
Ik ben ook benieuwd naar je mambamax 5700, misschien dat je een filmpje kunt maken wanneer je het erin hebt zitten.
Ben benieuwd hoe dat rijd.

Ik wilde een slipper clutch gaan bestellen, maar omdat ik me pas heb aangemeld bij paypal, moest ik wachten tot het geld was overgeschreven van mijn rek. naar de paypal rek.
Toen het geld uiteindelijk op mijn paypal rek. gestort was, wilde ik de slipper clutch meteen gaan bestellen, maar helaas ik kan er geen meer vinden op ebay.

Waar kan ik nog meer kijken voor een slipper clutch ?

mvgr tim

Back