Tamiya F350 Highlift

Hallo,

Na een tijd van afwezigheid heb ik me weer gestort op het modelbouwen. Ik heb altijd een echte bouwdoos willen hebben en heb besloten om een Highlift in elkaar te knutselen.
Later wil ik er graag een Crawler van maken door hem te 4-linken.
Maar eerst wat foto's

RIMG0006.jpg

RIMG0018.jpg

RIMG0023.jpg

zo de eerste stappen zijn gezet..

Hahaha :mrgreen: Zit ik me lekker klaar te zetten voor een uitgebreid bouwverslag, staat er na 3 foto's "Zo, de eerste stappen zijn gezet" :lol:

Maar goed. Goed begonnen is half gewonnen. Succes met de bouw! En laat je door mij niet op je kop zitten. Doe maar lekker op je gemak, dan zit het ook goed in elkaar, en kan je lekker lang genieten van 't bouwen :wink: En later ook van 't rijden.

"cool" nog een high lift.
kijk maar in mijn bouwverslag ik heb hem ook lekker onderhanden genomen:mrgreen:
doe je voordeel er mee.
enne,... succes er mee.
tamiya-f350-high-lift

gr Sander

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een berichtje vanaf mijn werk..

Tja ik moest en zou al iets van de bouw op het forum moeten zetten. Ook al waren het maar 3 foto's. De rest zal vanavond komen.
Heb gistere alles even in mijn handen genomen en bekeken, maar wat een hoop onderdelen. Krijg alleen de indruk dat er een heleboel reserve schroefje bij zitten.
Tevens heb ik bij aanschaf van de auto natuurlijk een lagersetje bij gekocht. Dat is volgens mij wel een pre.

Ik heb ook al een acount aan gemaakt bij Junfac. Wil binnenkort wat leuke dingen daar bestellen.

Tevens heb ik jullie advies/mening nodig over wat ik het beste kan gebruiken voor de besturing. Een 4 kanaals zender stick zender of een 3 kanaals stuurwielzender.
Want als ik wil schakelen moet ik een 2 servo kunnen aansturen. Hoe kan ik dat met een stuurwielzender doen? (kan toch alleen sturen en gasgeven?)

Gr. J.

Ben benieuwd.. mijn verslag is nu klaar, en heb de auto verkocht....
Mocht je het een en ander willen weten, je roept maar.....

Hey J.
ik heb zelf een stikzender.
en heb idd een schuif op het 3e kanaal zitten om te kunnen schakelen.
maar echt veel scakelen doe ik niet. meestal rij ik in de 2e versnelling.
maar voor meer snelheid de 3e.
maar dan moet hij zijn best doen om langzaam ergens overheen te komen en hoor de esc best hard piepen van de stroom die hij dan moet leveren.
ik rij nu met een 55t motor (brusht) en dat is snel zat (je moet best wel snel wandelen om hem dan bij te houden).
ik heb bij rc4wd deze esc besteld RC4WD - The Ultimate RC Products
deze geeft lekker veel power naar de servo toe.
enne een servo van +- 12 kilo trekkracht vind hij wel fijn hoor. ik heb de ACE ds1015 (lekker sterk en snel) gebruik geen servo saver want die springt meteen stuk;). ik heb ook banden bij rc4wd vandaan.
en velgen met bandlocks zijn ook erg handig als je band lijmt heb je kans dat deze door de kracht toch los komen.
gebruik ook allu of staalen wiel hub's die plastic hubjes draai je meteem stuk bij te veel kracht.
hier nog een linkje voor velgen. Axial Racing 1.9 8 hole Beadlocks, Black (2 each, comes with grey rings) #AX8087 - 1.9 Sized Wheels - Wheels - -Wheel Products - The Crawlers Store LLC

succes.

gr Sander.

Bedankt voor de informatie Sander en Emil. Zal ik zeker mijn voor deel mee doen. Heb vandaag hellaas weinig aan mijn auto kunnen werken. Was pas laat thuis van werk.
Ik heb al wel het een en ander bij elkaar gezocht wat electra betreft. Heb voornamelijk op de website van PK zitten kijken, maar zit nu te twijfelen om toch alles in het buitenland te bestellen.

Zal morgen een lijstje maken met wat ik graag wil hebben en hoop graag jullie mening te horen of het de juiste keus is.

maar eerst weer wat foto's ( niet veel :-P)

RIMG0027.jpg

De tandwielen voorzien van hun behuizing. Was trouwens nog wel even zoeken naar de schakel as.. Deze zat aan de doos vast geniet. Ik had het in een eerder verslag gelezen, maar ben er toch in getrapt.

RIMG0028.jpg

En de tandwielen bevestigd voor naar de assen. Even een bouwvraag. Vijlen jullie de kunstof aanhangsels weg of laten jullie die zitten? Heb soms nog kleine stukjes zitten waar het onderdeel vast heeft gezeten in het "onderdelen raam"

Groetjes Jair

Veel plezier met bouwen, zorg dat je er lekker bezig mee kan blijven, dan geniet je het langst!:cool:
Braampjes kan je toch zo met een scherp mesje wegsnijden!

ps.ik heb er ook 1, weliswaar helemaal uit elkaar voor de onderdelen:mrgreen:

Was trouwens nog wel even zoeken naar de schakel as.. Deze zat aan de doos vast geniet. Ik had het in een eerder verslag gelezen, maar ben er toch in getrapt.
ja dat was ik :mrgreen:.
heb 3 weken moeten wachten op een nieuwe.
wat je nu al wel kan doen is de schakelbak verhogen, voor meer bodum spelling.
want de body moet 1cm verhoogt worden, als je de zet van Junfac er onder zet. tenzij je met de 95mm banden gaat rijden (de standaard banden) ik zelf heb banden 106mm en die komt anders tegen de body aan tijdens het inveren.
in mijn verslag heb ik het uitgelegt hoe ik het gedaan heb.
het hoeft niet maar dan heb je minder bodum spelling.
ook een aanrader zijn de aandrijfassen van Junfac die kunnen verder in en uit schuifen, ook kunnen ze onder een grotere hoek draaien.
en die is nodig bij de 4link zet van Junfac.
de standaard aandrijf assen hielden de veerweg tegen omdat ze niet vergenoeg in konden schuifen.
ook de schakelservo heb ik achter de schakelbak geplaatst.
om dat de stuurservo tegen de schakelservo aan kwam.
ja je moet een beetje knutslen om hem tot een nog betere terein wagen te maken.
als je nog vragen hebt kom maar op, ik kan de auto binnen een uur uit en inelkaar zetten zonder tek. en schroefjes over te houden:mrgreen:.
ik heb ook bij rc4wd ook aandrijf assen voor de achterwielen gekocht.
nu kunnen de achter niet meer sturen en zitten kaars recht onder de auto. een linkje. RC4WD - The Ultimate RC Products
nou bouwze weer verder.
oh ja en de schakel bak moet nu al soepel lopen.
loop hij wel maar een beetje stroef.
doe er dan een ringetje van 0,2 mm tussen (zie foto)
dit was bij mij echt nodig.

gr Sander.
IMG_1851_resize.jpg

Laatst bewerkt:
Vanavond weer productief geweest met als gevolg deze plaatjes

RIMG0031.jpg

RIMG0032.jpg

RIMG0036.jpg

Ik denk dat ik later alle m3 boutjes ga vervangen door inbus varianten. Net zoals Emil.

Gr. Jair

Heb ook een PayPal account aan gemaakt en volgende week de volgende onderdelen bestellen.

Gmade G-Transition Shock Red 90mm (4) for 1/8 Crawler & Truck
4-Link suspension conversion Combo for F350 & Hilux
Hardened Universal Shaft for Tamiya F350 & Hilux

Laatst bewerkt:
hey J.
deze veren, Gmade G-Transition Shock Red 90mm (4) for 1/8 Crawler & Truck.
ze hebben een druk van 1,5 kilo op 30mm.
die gene die ik heb zijn voor 1,1 kilo op 30mm.
en dan heb ik ze nog niet eens strak staan.
de auto zakt nu ongeveer 5 tot 7 mm in als ik hem zacht neer zet.
de 1,5 kilo zal te strak zijn om hem in te laten veren.
ik zag ook dat (sold oud) zijn die 94mm 1,1 kilo.
even mailen en vragen waneer ze weer binnen komen.
andere op zoek naar andere veren.
gr Sander.

Ik was zo druk bezig met bouwen dat ik vergat om foto's te maken. Maar alles was goed gelukt. Heb de Diffs goed gevuld met vet, maar vond deze wel erg dunnetjes. Misschien is het voldoende maar kijk straks of er iets beter is.
Het monteren van de assen was goed te doen. Ik had alleen de achteras ondersteboven gemonteerd waardoor mijn achterwielen de andere kant op gingen dan mijn voorwielen. Maar dat was weer zo verholpen.
RIMG0046.jpg

Ook heb ik een beetje lopen zoeken naar de juiste bladveren om onder mijn auto te monteren. Eigelijk een beetje zinloos omdat ik toch snel een 4-link van Junfac er onder wil hebben. heb er nu 1 lange tussen zitten. Vanmiddag ga ik even kijken welke electronica ik het beste kan gebruiken.. Hoop op jullie info omdat ik geen idee heb van wat voor regelaar ik nodig zou moeten hebben.

Met vriendelijke groet,

Jair van Drunen

Mijn eerste ebay bestelling is gedaan.
RC4WD 1.9 Scale Rock-Crawler Tires "Rock Stompers"

ben benieuwd hoelang dat gaat duren..

Laatst bewerkt:
Hey Jair.
deze esc is voor een brusht motor RC4WD - The Ultimate RC Products .
een 55t motor is hier bij prima setup. een 45t motor zou ook nog kunnen.
maar dan gaat hij best snel in z'n 3e versnelling.
enne mooi bandjes heb je besteld. van rc4wd moet je het binnen 3 weken hebben. (dat is bij mij nog steeds zo gweest).

gr Sander.

Ben vandaag weer even bezig geweest. Dus weer wat foto's
Ik had ook meteen een vraag over het verhogen van de versnellingsbak. Maken deze assen dan niet een erg stijlen hoek ten opzichten van elkaar?
RIMG0044.jpg

RIMG0049.jpg

RIMG0050.jpg

RIMG0053.jpg

RIMG0054.jpg

Hey Jair,
ziet er alweer mooi uit precies volgens het boekje ;).
het verhogen vande bak stelt niet veel voor, de assen kunnen deze hoek wel aan.
alleen met de 4link word de hoek te groot.
dus dan heb je andere midden assen nodig.
ik zal vanvond wel even wat meer foto's maken van de verhoogte bak.

gr Sander.

ja ja,
ga je ook de body ook zo als hij op de doos staat maken??
dat zou dan een van de eerste standaart F350 zijn hier in nederland denk ik :cool:.
maare ziet er goed uit.
en nu idd wachten op de esc, of heb je de novak set besteld??
nou we zien elkaar vast wel eens op een wedstrijdje.
gr Sander.

Back