Tamiya Leopard A4 1/16 - 25 jaar oud!

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door DirkJan, 10 mrt 2012.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik weet neit of de diameter overeen komt, maar de HPI Savage heeft slipperclutch pads welke opgeplakt zitten. als die qua diameter hetzelfde zijn, heb je misschien iets minder raakvlak, maar denk dat die meer grip zullen hebben als ingevet kurk. :) Ik kan het wel eens nakijken voor je. maar dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
     
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    de slipper clutch van een savage is veel te groot.

    ik krijg er zo snel geen los maar de diameter is ongeveer 28 mm
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dan zou ik nog niet zeggen dat die veel te groot is. zal net een paar streep aan mankeren. :)
     
  4. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    tis inderdaad niet veel.
    alleen zal een slipperpad van een savage niet echt goed centreren maar als je de rand heel netjes zou kunnen afknippen zou het kunnen werken
     
  5. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    zou iemand de maten van de return roller tot de hull even kunnen opmeten ?
    ik kom voor de lange op 30 mm en voor de korte op 28 maar dat komt dus niet uit met de rups band.


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Tinus-online

    Tinus-online

    Lid geworden:
    28 feb 2009
    Berichten:
    338
    Locatie:
    Goudswaard
    ik heb dit model wel liggen hier, in onderdelen weliswaar maar dat maakt niet uit.
    Kan je iets nauwkeuriger aangeven vanaf welke punten ik moet meten want het is me nu niet helemaal duidelijk. :)
     
  7. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    in onderdelen wordt wat lastiger omdat je 2 verschillende return rollers hebt en ik weet niet zeker welk type waar moet zitten

    maar het gaat om de afstand tussen de buitenste rand van de return roller en de romp.

    eigenlijk je schuifmaat tegen de rand van de return roller aan en dan naar de romp.
     
  8. Tinus-online

    Tinus-online

    Lid geworden:
    28 feb 2009
    Berichten:
    338
    Locatie:
    Goudswaard
    de korte roller zit bij mij ca. 8mm vanaf de romp, en de lange roller ca 22mm
    Kan het niet heel nauwkeurig opmeten vanwege de losse onderdelen.

    in de handleiding staan deze dingen overigens omschreven als "idler wheel spindle"
    Deel H18, de roller met de meeste offset komt op de korte steuntjes, en deel H14, de roller met de minste offset komt op de lange steuntjes. Beide type rollers worden vastgezet met deel B4, een soort klembusje oid.
     
  9. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    daar kan ik wat mee.

    bedankt.

    de pinnen die je trouwens bedoelt heb ik vervangen door afv delen en daarom zal het waarschijnlijk iets aangepast moeten worden
     
  10. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    deze zet ik ook even omhoog want ik denk dat er weer een project aan komt
     
  11. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    ik heb er binnen kort ook een en zag al een aantal hadige tips.

    kwa kopeling zou je meschien een stuk printplat kunnen gebruiken en op de schijven schuurpapier plakken geen id of het werk dus testen.
     
  12. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik wil evt wel de gepard bovenkant van je overnemen
     
  13. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    die wilde ik juist hebben kan je heel mooi laten werken alle bewegende delen.
    ik moet het spul nog binnen krijgen dus dan bekijk ik wel wat ik er mee ga doen eerst eens flink schoonmaken en na lopen.
    andere regelaar er in vond net een maar ben er nog niet uit of ik die kan gebruiken de clark tk22.
     
  14. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    kan ik je eigenlijk geen ongelijk in geven.
    ik ben nog op zoek naar een redelijke gepard hull voor een bruggelegger maar de geppie die ik pas gekocht heb is eigenlijk te netjes voor dit project.

    en inderdaad een geppie is leuk om te bouwen maar er gaat wel veel tijd in zitten. er zijn heel veel optie delen voor te krijgen maar die zijn best aan prijs en de verzendkosten van die firma zijn ook niet mis.

    het trs van de leo 2 past met wat aanpassingen best netjes in de geppie romp maar ik zou er wel een andere moter op zetten. de toren van een leo 2 draait een stuk langzamer dan die van een geppie.

    en er is ook een geluidsmodule speciaal voor de geppie. maar helaas zit daar ook een stevig prijskaartje aan
     

Deel Deze Pagina