Tamiya M-03 Rally Mini

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Klamath, 12 mrt 2008.

  1. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    ik wou net zeggen ik ga er geen 40 euro ofsow voor neerleggen dan scheur ik lekker door op de 4 mini body's
     
  2. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    hallo,

    Is de rally m03 mini al klaar ?
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    nouja, klaar zal ie nooit zijn (zijn altijd wel dingen die ik er aan wil veranderen) maar hij rijdt wel gewoon :) (m'n vader heeft er ook lol aan :D )
     
  4. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    Okeej

    heb je ook filmpje :)
    Lijkt me wel leuk om te zien :)
     
  5. Ja, oké. Maar de body is nieuw en ongebruikt, en hij kost mij geen 40,- maar 30,-. En dat is nog niet zo gek veel, aangezien de winkelprijs. Maar het gaat helaas niet door, ik ben er nu al een ruime 3 tot 4 maanden (als het er al geen 5 zijn...) op aan het wachten. En ik ben niet de enige die op zijn bestelling van Takotuning aan het wachten is. Eigenlijk best jammer, de vorige body was mooi gelukt :'(.

    Groetjes,
    Roger
     
  6. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ok, ik heb dus bij pkracing een brushless setje gekocht. was eerst bedoelt voor m'n xxx-t mf2, maar die is daarmee toch iets te sloom, dus als ik een regelaar voor die 5.5T lrp heb, zet ik dat andere setje in m'n mini :)

    [​IMG]
    dit setje dus. Ik denk dat dat wel mooi zou moeten werken. (een 12T brushless is wel aan de snelle kant voor een M-03, maar niet way over the top denk ik )

    heeft iemand trouwens ooit een Golf 3 kap gezien voor dit chassis? (heb zelf een golf 3, dus leek me erg cool om daarvan dus een kap te hebben, gezien golfjes ook (bijna allemaal) voorwiel aandrijving hebben, past het dus ook wel goed.)
     
  7. integradical

    integradical Guest

    ja ik weet tot er de vr6 versie van bestaat
     
  8. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ok, heb dus maar besloten om m'n xxx-t niet rijklaar te hebben, en in plaats daarvan m'n mini wel!


    Heb inmiddels de motor al 1/3 slag gedraait, omdat de motor beschadigingen maakte op de accu zoals deze op deze foto nog zit. moet verder alleen nog even een mooie mannier vinden om die kabels weg te werken etc, en dan is ie voor het eerst maar weer klaar lijkt me. :)
    [​IMG]
    deze foto is nu direct na een testritje gemaakt, dus alles zit weer een beetje onder het zand



    Heb de kap ook een beetje 'gepimped' met die stickers. maar bij nader inzien weet ik niet cker of ik die stickers op de deuren wel laat zitten,.. vind ze toch vrij groot!
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    vind het wel ok zo eigenlijk. Golf3 kap zou inderdaad leuk zijn. Heb er ook zo ene (echt dan).
     
  10. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ok, heb gisteren nog gereden met deze auto (heb er een oud setje foam banden onder gezet (note: oud, niet versleten, het foam is iets harder geworden) ziet er erg gaaf uit zoals ie daarme de bocht om komt! :) ik moet nog eens kijken of ik een filmpje kan maken (geen idee of m'n camera dat wel kan!)

    maar dit brushless setje past erg mooi in deze auto, rijd fantastisch. ok, bij het optrekken moet je niet meteen plank gas geven, dan slippen de voorwielen, en de top had wat mij betreft ook wel iets hoger mogen zijn. hoewel, als ik op straat rij is het wel vrij stevig! ^.^

    de rijtijd is ook erg goed. Heb nog niet exact getest, maar volgens mij kom ik wel aan (ruim?) een half uur rijtijd met dit setje. dat is op een 3600MAh GM of Intelect accu. ben er echt zeer tevreden mee. :)
     
  11. Dat is inderdaad wel leuk, een brushless M03 is weer eens wat anders ;).
    Ik moet een nieuw chassis kopen, dan kunnen we weer. Oww ja, en een nieuw setje banden :hammer:. Maar die moet ik dan maar bij de lokale hobbyshop gaan kopen, i.p.v. bij Tako :(.

    Groetjes,
    Roger
     
  12. Een Golf body past alleen op het FF01, of het FF02 chassis :(. Jammer, ik zou zelf ook wel een Golfje erbij willen :D. Jammer dat ze geen Golf 2 GTI's maken voor 1:10 :cry:. En de Golf 1 body is een beetje errug zelfdzaam en prijzig...

    Groetjes,
    Roger
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel


    ben er (einderlijk) eens aan toe gekomen om een filmpje te maken. 't is mischien niet veel, maar ik denk dat het wel een beetje een idee geeft hoe deze rijdt :)

    Die alu skidplate die ik gemaakt heb heeft z'n geld ook ald dubbel en dwars opgebracht. deze zit namelijk al helemaal onder de krassen (sommige vrij diep) maar het chassis en de draagarmen zijn nog volledig krasvrij. :D

    hij's in ieder geval een stuk agressiever dan met de standaard motor (of die 23T Super Stock :) )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Leuk verslagje Tim:smile:

    Hij gaat best hard hoor, leuke snelheid voor mini.

    Greetz,
    Joram
     
  15. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ik vind wel dat de wielophaning voor een beetje veel speling heeft. kan iemand mij een site noemen waar je (goede) alu delen kunt bestellen voor dit chassis? (met name de draagarmen en fusees)
     
  16. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Dat heeft niet heel veel zin dat aluminium. Je houdt nog steeds speling omdat het grootste deel van de speling in het chassis zit en daar is niet heel veel aan te doen. Dan geef je veel geld uit, terwijl je weinig verbeterd aan je auto.

    Die Speling hoort nu 1 maal bij de M-03 gewoon mee leven :)
     
  17. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    chassis

    hoi allemaal
    lees ik het goed??
    speling in het chassis hoort,
    ik heb zelf diverse m 01/02/03/04 chassis en die voorzien van alu draagarmen en fusses merk gpm en heb geen speling meer,rijdt prima,
    en pasqual,als je speling in jouw chassis hebt,moet je je schroefjes in je chassis vastdraaien,je chassis hoort geen speling te hebben,
    en alu kan je vinden op ebay,
    mvg markioo
     
  18. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ja, ik bedoel het scharnier punt van de draagarm dat in het chassis zit. Die schroef daar kan je niet harder aandraaien dat heeft geen zin. Dus daar blijft speling zitten ook met aluminium draagarmen.

    Je haalt er misschien een heel klein beetje speling uit aan de hub zijde maar dat is naar mijn idee zonde van je 50+ euro. Zonder al dat alu rijd een M-chassis ook prima. Zeker als je alleen op de parkeerplaats rijdt heb je er niets aan.
     

Deel Deze Pagina