Tamiya M-03 Rally Mini

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Klamath, 12 mrt 2008.

  1. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    mini

    sorry geen fotoos,
    was hpi of carson,weet het merk niet meer,
    was lexan,
    op mp die die twingo heeft staan die heeft er eentje geloof ik over genomen,vraag hem om een foto
    mvg markioo
     
  2. Vin

    Vin

    Lid geworden:
    22 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Zeist

    Het onderdeel dat jij bedoelt is volgens mij gewoon van Tamiya, onderdeel nummer 53243 en bestaat inderdaad uit twee delen:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    bodie

    voila mini freak de oplossing,
    bedankt vin,
    mvg markioo
     
  4. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    dat zou idd ook goede oplossing zijn maja die maken ze helaas niet vor de m03 ( toch ) ?
     
  5. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    mini

    niet dat ik weet,
    maar voor mn twingo project heb ik toch ook graag een interieurtje erin en een vuilafdichting,
    heb al iets geprobeerd te maken van een bakje van de chinees,maar enkel wat erin zat was naar mn smaak,het bakje niet,na zoveel knip/meet werk,
    nog iemand trouwens een renault twingo m01 02 03 04 schaal???????????
    zie mp tamiya twingo,ik bied nu 12 euries,hoop dat het lukt,15 euries is het wel waard max,hij heeft er meerdere,leuk een twingo cup,
    mvg markioo
     
  6. Vin

    Vin

    Lid geworden:
    22 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Zeist

    Die kappies heeft die vast gekocht op intermodellbau in Dortmund, en waren één euro per stuk, dan weet je een beetje wat je moet bieden.

    De wielbasis is hetzelfde en hoewel de m03 een compleet ander chassis is zal het met wat werk goed passen, helaas zijn deze setjes moeilijk te krijgen en als je er één vindt vrij duur.
     
  7. Mark DRC2

    Mark DRC2

    Lid geworden:
    6 jul 2006
    Berichten:
    112
    Locatie:
    Heerlen
    Nog iemand een twingokapje kopen dan? Heb er twee liggen hiero, eentje hou ik zelf, de andere mag eventueel de deur uit ;-)
     
  8. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    licht eraan hoeveel je ervoor wilt hebben...
     
  9. Een Twingo body is wel cool.....
     
  10. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    bodie

    tja naast de mini,fiat 500,mitsubishi pajero pinin,bmw,mercedes,kever is dit wel iets aparts,nog nergens te koop gezien deze bodie,
    heb hem dus ook gekocht op marktplaats onder tamiya twingo,hij heeft er nog 2 dus als je hem wilt moet je snel zijn,
    voor 12 euries zonder verz kosten,kan ik weer eventjes voort,was wel aan een andere bodie toe,
    mvg markioo
     
  11. royboy1985

    royboy1985

    Lid geworden:
    21 okt 2007
    Berichten:
    12
    heb eventuweel nog een binnenbak liggen voor de m01 m02 voor de lief hebbers mvg roy
     
  12. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    een beetje off topic is niet erg, maar om er een twingo sale thread van te maken lijkt me toch niet helemaal de bedoeling ;)
     
  13. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    bodie

    hallo m chassis fans!!!
    ik werd dus NIET bedoeld met de verkoop van de twingo bodies,
    is me net uit gelegd,dus mijn reactie was ten onrechte,
    okee,dan is het goed,
    markioo
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2008
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    nou nou, hier is iemand snel op de tenen getrapt...
    wie zegt dat ik jou ermee bedoelde? moet je de topic bekijken, de laatse posts hebben er niet veel mee te maken. Ik ben wel blij met die link naar die lexaan underbody.

    en voor het thema pizzadoos bodem als spatborden,.. dat zijn de mallen voor het uitknippen van alluminiumplaten. (zoals gezegd was ;) )

    MvG Tim
     
  15. Hallo,

    Ik heb ook het blauwe chassis voor de M03 op marktplaats gevonden. Dan heb je helemaal een speciale. Ik ben er zelf ook naar op zoek, ik ga van mijn Mini een showmodel maken.

    Ik heb mijn Orion Revolution Endbell kapot gereden. Bij de lokale rc-baan heb ik een muurtje meegenomen en toen is me de voorfusee tegen de enbell aangekomen en is er een stuk uitgeslagen. De baas van de baan had nog 2 Revolution Endbellen en ''hoezen'' liggen. Die heb ik voor 20,- gekocht en die waren bijna ongebruikt. Ik heb nu een 8X1 Revo (Orion Element hoes en endbell met GM Pro Series Modified Anker) 9X1 Revo (Atsushi Hara hoes en endbell met Revolution Modified anker). De 8X1 heeft onoemmelijk veel koppel door de nieuwe veren en borstels en de 9X1 heeft ook weer nieuwe koolborstels en veren en die komt weer in de Mini. Jammer dat de ESC een
    8+ T limiet heeft. Ander gaat de 8T er toch in. Hij zit nu in mijn Ultima, maar de Shotkey (??) Diode is zo warm geworden dat hij het plastic heeft laten smelten.....

    Groetjes,
    Roger Schouteten

    PS: Ik hoop niet dat dit ERG Off-Topic is..... ;).
     
  16. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht


    ja je gaat erg off tropic vindt ik, maar goed het blauw chassis is ook op rcmart te koop voor 20 dollar. en roger zaterdag prima ik bel morgen effe
     
  17. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ok, Ik ben er nu einderlijk achter waarom de voorwielen zo 'fladderen' het lijkt er op dat de draagarmen te ver naar beneden staan, zodat de overbrenging (van de cup aan het differentieel, naar de dogbone kant van de universals) niet helemaal gelijkmatig is. (of in ieder geval, onregelmatiger dan normaal.)
    nu moet ik dus eerst maar eens kijken hoe ik de draagarmen iets minder uitgeveerd kan vast zetten..
     
  18. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    dit had je je van tevoren kunnen bedenken, ik zou cvd's kopen dan heb je dit niet meer.
     
  19. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    die cvd's hebben ook een dogbone aan 1 kant net zoals de universals die ik nu heb (zij origineel Tamiya hop ups, net zoals de schokbrekers ;) )
    dus dat zou me niet echt helpen. Ik denk dat ik maar eens aan het dremelen moet gaan aan de cups die in het chassis/differentieel zitten.
     
  20. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    dat kan maar ik zou toch gewoon de auto iets lager zetten, anders ga je ook problemen krijgen met struren (ik heb spectrum 9.5 kg erin ) dus dan wilt hij gewoon doortrekken en dna gaat de ophanigng aan een kant omhoog
     

Deel Deze Pagina