Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
ik heb vandaag met een 11 turns motortje gereden.

de gemiddelde snelheid ligt tegen de 50 aan.
en de top was 64km/h

ik weet ook wel dat je op een circuit waar veel bochten zijn niet met zo'n motortje moet gaan rijden.

welke veren hebben jullie voor, en welke achter.

harde voor en zachtere achter of andersom? of is dit ook weer per rijder verschillend.

Hoe heb je die snelheden gemeten?

Vering is afhankelijk van vele factoren, is niet een standaard voor. Voor op de weg zijn de standaard prima lijkt me.

hoi,

met zo'n speedmeter van robbe.

ik heb de standaart veren.
blauwen veren.
en rode veren.

hoe zouden jullie dit doen,

ik heb nu rode voor en blauwe achter. maar als ik redelijk hard een bocht wil nemen dan komt het wiel wat aan de kant van de binnen bocht zit omhoog en daan spin ik.
dus ik zit nu te denken aan blauwen veren voor.

hoi,

met zo'n speedmeter van robbe.

ik heb de standaart veren.
blauwen veren.
en rode veren.

hoe zouden jullie dit doen,

ik heb nu rode voor en blauwe achter. maar als ik redelijk hard een bocht wil nemen dan komt het wiel wat aan de kant van de binnen bocht zit omhoog en daan spin ik.
dus ik zit nu te denken aan blauwen veren voor.

Niels,

Wanneer begin je nou eindelijk eens te begrijpen dat je alleen maar kan leren door dingen zelf te proberen?
Voor je iets doet vraag je meteen alles.

Probeer gewoon eens een keer wat meer dingen ipv direct weer aan iedereen raad te vragen. Daarbij is op google e.d. ook genoeg te vinden zoals zo vaak gezegd. Het word een keer tijd dat je begrijpt dat het ook anders kan. Want ik denk dat geen enkele modelbouwer zin heeft om elke dag 4 nieuwe (soms onzinnige) vragen van jou te beantwoorden.

Ik zeg dit niet om je te pesten of wat dan ook:
Maar houd die andere jongens hier op het forum gewoon te vriend door zelf dingen uit te vinden.

hoi,

ik heb nog 20 euro van een jongen tegoed.
hij gaat zich morgen een carbon chassis voor zijn tt-01 kopen. (bestellen)

hij zij tegen mij, als ik me wat bestelde betaalde hij 20 euro, als het meer word dan moet ikzelf bij leggen.

ik wil me dus iets gaan kopen voor mijn ta 05 maar weet nog niet wat.

ikzelf zat te denken aan.

-een goede motor
of
-hop ups, (weet allen niet wat verstandig is om mee te beginen
of
een goed iedee van jullie.

ps. hij betaald ook de verzendkosten. dus ik hoef niks te betallen, alleen als het meer dan 20 euro word.

hoi,

ik heb nog 20 euro van een jongen tegoed.
hij gaat zich morgen een carbon chassis voor zijn tt-01 kopen. (bestellen)

hij zij tegen mij, als ik me wat bestelde betaalde hij 20 euro, als het meer word dan moet ikzelf bij leggen.

ik wil me dus iets gaan kopen voor mijn ta 05 maar weet nog niet wat.

ikzelf zat te denken aan.

-een goede motor
of
-hop ups, (weet allen niet wat verstandig is om mee te beginen
of
een goed iedee van jullie.

ps. hij betaald ook de verzendkosten. dus ik hoef niks te betallen, alleen als het meer dan 20 euro word.

Ik denk dat je gewoon moet kopen wat je ZELF wilt... Hier vragen krijg je waarschijnlijk 300 meningen... heb je weinig aan.

Niet kopen motor koelers en ventilatoren

Wel kopen ( zinnige hopups ):

3racing_unijoint_M03.jpg

deze alleen van tamiya (46 mm)

TA0524BL_b.jpg

deze is van 3racing en erg goed

TA53919-2T.jpg

deze ook alleen van tamiya nemen

genoeg zo ?

De aluminium diffjoint zou ik zeker kopen want de standaard kunststof versie zal het niet zo lang vol houden.

Ook de universal shafts zijn een zeer handige hopup.

ik vraag me af waarom ik commetaar van firefly02 kreeg. als ik zoiets moet uitproberen. hoe wil ik dat in hemelsnaam doen. als ik iets bestaal waar achteraf blijkt dat ik ik niks aan heb.

maar die alluminum diffjoint. zijn die voor voor en achter hetzelfde?
en zelf zat ik nog te denken aan een stuurinrichting van alluminium? omdat ik merk en hoor dat op de standaart speling zit.

Niels

misschein een domme vraag,
maar ik wil me ook van die blauwe alluminium stuurstangen bestellen, maar ik kan deze nergens voor de ta-05 vinden.

nou zat ik te denken omdat deze verstelbaar zijn. zijn dit dan standaart dingen.

et zelfde veraal voor die dingen boven de draagarmen. waarmee je in en uitspoor regelt.

ik denk dat ik ook 2 settes universele shaft (ofzoiets bestel)

Mag ik je één goede raad geven, leer rijden met dat ding gedurende een half jaar zonder er één eurocent kosten aan te doen en dan weet je zelf wel wat je nodig hebt aan hop-ups en besteed dan nu de tijd die vrijkomt om je nederlands bij te studeren want als jouw manier van schrijven de manier van gramatica is die in de nederlandse scholen wordt onderwezen is dat een heel triestige bedoening.

MJ

hallo,

ik ben wel dyslecties,
en doe de havo.

weet niet wat jij voor een opleiding heb gedaan. maar naar mijn weten is dit toch vrij hoog.

ik weet ook wel dat ik door aandachtig te typen hier en daar wat spelfouten eruit kan halen.

Laatst bewerkt:
Mag ik je één goede raad geven, leer rijden met dat ding gedurende een half jaar zonder er één eurocent kosten aan te doen en dan weet je zelf wel wat je nodig hebt aan hop-ups en besteed dan nu de tijd die vrijkomt om je nederlands bij te studeren want als jouw manier van schrijven de manier van gramatica is die in de nederlandse scholen wordt onderwezen is dat een heel triestige bedoening.

MJ

Ben het volledig met EZ man eens...
En dan bedoel ik niet per direct je grammatica (zit zelf veel op msn) maar vooral dat je gewoon moet leren rijden met dat ding. Heb je dit al vaker geprobeerd duidelijk te maken...

maar die alluminum diffjoint. zijn die voor voor en achter hetzelfde?
en zelf zat ik nog te denken aan een stuurinrichting van alluminium? omdat ik merk en hoor dat op de standaart speling zit.

Niels

Diff zijn voor en achter het zelfde.
er bestaan ook nog een solid axl en eenvrijloop ( one way )
die kun je alleen aan de voorkant gebruiken.

speling is normaal, liever alles soepel laten lopen met een beetje speling,

beter geen alu turnbucles ( verstelbare stangen ) die gaan te snel stuk,
er zijn ook stalen versies met blauw alu er op.
of nog beter titaniun turnbucles

hoi,

vandaag onder het rijden remde de auto ineens kei hard. en daarna zat er geen webeging meer in.

ik dacht dus er is iets met de aandrijflijn. nee dus.

er is bij mijn motor een deel van de colletor eraf gerukt.
(en de pinnetjes die op de collector zitten zijn kapot)

Foto-Q6NPQUB3.jpg

nu wil ik me dus een nieuwe motor kopen/bestellen, waarmee ik ook wedstrijden kan gaan rijden, hierheb ik dus totaal geen verstand van daarom maar via deze weg,

welke motor zouden jullie mij aanraden. (liefst waar onderdelen van uitwisselbaar zijn)

Wij kunnen je daarin weinig aanraden.

Ga gewoon langs de club waar je wedstrijden wilt gaan rijden en vraag welke motor je nodig hebt om mee te kunnen doen. Tada je weet welke motor je moet kopen.

Vraag ook gelijk wat zij gebruiken voor ratio.

hoi,

wie kan mij de voordelen en de nadelen van brushless en borstel motoren vertellen.

ik ga binnenkort weer eens kijken bij de club dan zal ik rondvragen welke motor ze gebruiken.

maar ik hoef geen nieuwe regelaar, bij de club is een achteruit toegestaan.

Gebruik de zoekfunctie op brushless is in het auto gedeelte en je komt de voordelen tegen.

Tenzij ze bij de club brushless gaan rijden dan moet je wel een nieuwe regelaar.

Back