Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
@ Q racing.

Mijn excuses, dat wist ik echt niet. Heb de auto blijkbaar niet goed gecontroleerd.
Ik heb ook tijdens de laatste rit niets gemerkt van een steekas die eruit zou gaan, maar misschien had ik een stuk minder stuur staan dan jou.
Wat bedoel je met de teflon vulbus ?

@ Q racing.

Mijn excuses, dat wist ik echt niet. Heb de auto blijkbaar niet goed gecontroleerd.
Ik heb ook tijdens de laatste rit niets gemerkt van een steekas die eruit zou gaan, maar misschien had ik een stuk minder stuur staan dan jou.

ik denk idd dat ik meer stuuruitslag heb...

Wat bedoel je met de teflon vulbus ?

aan de kant van het diff komt een teflon busje(in de diff cup)om de ruimte tussen de steekas en de bodem van de diff.cup uit te vullen, dit om de te veel vrije ruimte uit te vullen zodat er niet teveel speling is voor de steekas, zodat ie evt niet uit de
wielas kan bij insturen.:mrgreen:

btw: dit nu opgelost door 2 rubbere o-ringetjes 3mm er in te doen , en nu is de afstand perfect, ook met max. stuuruitslag, de steek-as zit nu voldoende diep in de wielas.

Laatst bewerkt:
Ik wou tog wat plaatjes van mijn TA 05 op het forum zetten, dus hierbij:

612398985_5_kZ6K.jpeg

Zo was het toen ik het kreeg:

612399384_5_CUUZ.jpeg

Zo na heel wat uurtjes werken:

612399184_5_UwbV.jpeg

Stomme vraag misschien, maar hoe weet je zo precies hoe leeg de lipo is ? Kun je dat zo precies aflezen van de spanning ? Of heb je gewoon weer opgeladen en gekeken wat er in ging ?

In 23min een set slicks op ? Da's wel een parkeerplaats met heeeeeeel veul grip.

Gewoon weer opladen en kijken hoeveel er ingaat denk ik ;)

Of een auto met teveel power op de wielen , als je maar genoeg wielspin hebt gaan ze vanzelf slijten...

Stomme vraag misschien, maar hoe weet je zo precies hoe leeg de lipo is ? Kun je dat zo precies aflezen van de spanning ? Of heb je gewoon weer opgeladen en gekeken wat er in ging ?

gewoon even kijken naar de geladen hoeveelheid Mah, en met de ultramat16 kan je dat oa.met de flaptop excact aflezen;)

In 23min een set slicks op ? Da's wel een parkeerplaats met heeeeeeel veul grip.

waren de oude standaard slicks en daar was al een 5-tal ladingen meegereden

Gewoon weer opladen en kijken hoeveel er ingaat denk ik ;)

Of een auto met teveel power op de wielen , als je maar genoeg wielspin hebt gaan ze vanzelf slijten...

in combie met gebruikte slicks ;):rolling:

volgend week eens kijken hoe de 312T3 het gaat doen :cool:

Laatst bewerkt:
Zoals ik dus in anders topic zei ik wil op een TA-05 chassis een HPI 200mm kap plaatsen kan dit of is dit geheel onmogelijk???

Laatst bewerkt:
is gewoon mogelijk. alleen steekt de kap dan buiten de wielen uit. en dat is weer op te lossen door er wielmeenemers met een paar MM ofsett te gebruiken

Ik heb sinds vorige week een hele goedkope ta05 kunnen overkopen hier op het forum.
Nu zet ik er een 10 turns van gm racing in, als ik hem in mijn hand houdt doet hij het gewoon goed, zodra hij in me auto zit en gas dan begint hij te roken..

Wat kan dat zijn ?

Te zwaar vertand, slecht collector van anker, borstels op?

Inderdaad leg er gewoon een goede 19t in. Dat kan ook aardig hard lopen zeker op 6 cellen. Kan je gelijk wat beter leren rijden met een iets rustigere motor.

Mja 10 turns had ik gekregen van iemand, gloedje nieuw.
Me pinion was aan de achterkant wat gesptript, nieuwe erop gedaan en loopt goed.

:mrgreen:

Die body ziet er top uit.
10 turns is niet zo heel snel voor ta05, ik krijg er op een of andere manier niet alle power uit.

Back