Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
:mrgreen:

Die body ziet er top uit.
10 turns is niet zo heel snel voor ta05, ik krijg er op een of andere manier niet alle power uit.

Afdraaien, kolen vervangen en timing juist zetten zou wel eens kunnen helpen.
Zulke motoren doen maar maximum 5 a 10 accu's met hun kooltjes voor ze aan prestatie verliezen (en soms nog sneller)

MJ

Kickje :) Ik heb reeds een ta-05ifs gekocht en heb hem gisteren in elkaar gezet.
Tjonge, wel een verschil zeg met een tt-01 ;)
7 uur over gedaan (de ball diffs waren het ergste vond ik).

Ik heb nu een relatief goedkope regelaar van modelcraft (was voor in een tt01 prima, maar nu merk ik wel goed dat de pwm frequentie niet al te hoog is, en rustig rijden of rustig accelereren vrij lastig gaat).

Nu is vandaag mijn Tamiya Super Stock RZ binnen gekomen. Leuk dingetje.
Heb heel even gereden, paar keer op en neer op het asfalt, motortje werd wat warm (niet heet ofzo).
Nu zit ik er aan te denken om hem iets zwaarder te gaan vertanden. (Nu standaard, 22/70).
Heeft iemand een richtlijn van wat handig is om te hebben qua tandwielen? (Bijvoorbeeld 20t t/m 30t pinions ofzo).

Ik heb nog swaybars liggen voor de ta05. voor achter en voor.wie ze wil mag ze hebben.
Wel zelf de verzendkosten betalen.

pb maar als je interesse hebt, want aangezien ik de ta05 allang niet meer heb kom ik niet zo vaak in dit topic.

mvgr Tim

edit: swaybars zijn voor stefan1

Laatst bewerkt:
Iemand een antwoord op mijn bovenstaande vraag?

Ik heb op internet gevonden dat tamiya 0.4 en 0.6 module tandwielen gebruikt. Weet iemand welke op de ta-05 standaard zit?
Want ik lees op internet 'they look nearly identical, those two might even fit when you mesh them by hand, but they will not like it if you put power on them'.

Kickje :) Ik heb reeds een ta-05ifs gekocht en heb hem gisteren in elkaar gezet.
Tjonge, wel een verschil zeg met een tt-01 ;)
7 uur over gedaan (de ball diffs waren het ergste vond ik).

Ik heb nu een relatief goedkope regelaar van modelcraft (was voor in een tt01 prima, maar nu merk ik wel goed dat de pwm frequentie niet al te hoog is, en rustig rijden of rustig accelereren vrij lastig gaat).

Nu is vandaag mijn Tamiya Super Stock RZ binnen gekomen. Leuk dingetje.
Heb heel even gereden, paar keer op en neer op het asfalt, motortje werd wat warm (niet heet ofzo).
Nu zit ik er aan te denken om hem iets zwaarder te gaan vertanden. (Nu standaard, 22/70).
Heeft iemand een richtlijn van wat handig is om te hebben qua tandwielen? (Bijvoorbeeld 20t t/m 30t pinions ofzo).

heb geen richtlijn, rij zelf met 22,23,24,25,26T Pinions incombie met 70T spur, geeft met de EZrun setje 60A /9T ,5000Mah 2S lipo , rijtijden van rond de 22 min , met een lauwe ESC/Motor en Lipo., en een redelijke top. :cool:

In de handleiding kan je terug vinden wat voor module spur het standaard is. Volgens die handleiding is het module 0.6.

Dat stukje wat je geeft dat ze op elkaar lijken maar toch net niet passen is het vergelijk met 0.6 module en 48dp of 0,4 module vergelijken met 64dp tandwielen. Module 0,4 vergelijken met 0,6 en je ziet duidelijk dat de tanden groter zijn van 0,6 en dus zoizo niet gaan passen.

Vertanden is gewoon kwestie van proberen. Je motor is niet zo warm dus je zou een iets groter pinion kunnen monteren. Dus probeer een iets grotere.

Bedankt voor de reacties. Ik heb de tandwielen 23 tot en met 26 besteld. Ben de komende week de hele week van huis dus kan in het weekend pas aan de slag.

Ik heb nu een vreemd "probleem" met mijn TA05, ik heb een Tamiya Aluminium Motor Mount, Alleen viel me het gister op de deze krom is :confused: Ik heb geen harde botsingen gehad :confused:

Iemand dit wel vaker gezien/gehoord?

Het gaat om deze motor mount:

53920.jpg

Laatst bewerkt:
Even een vraagje. Ik heb sindskort mijn ta05ifs.
Paar keer mee gereden op straat, maar wat me nu opvalt is dat het voor diff scheef zit.
Ik heb deze al meerdere keren los gehaald om te kijken of hij met die tandjes om de snaar te spannen wel goed zit (en niet scheef); maar deze zit goed.
Mijn diff schuurt nu namelijk langs het zwarte kapje wat eroverheen zit, en dus zit er heel licht wit schuursel op het zwarte kapje. Ik zal kijken of ik een foto kan maken.

Weet iemand toevallig andere oorzaken hiervan?

edit: foto's.

Zoals je ziet, zit het diff ook niet in het midden maar heel ver naar 1 kant.
Ik zal het diff er toch niet verkeerdom ingezet hebben?

Laatst bewerkt:
Ja, bussen waar de assen in zitten zijn aan 1 kant langer.
Ik dacht dat ik deze volgens de tekening goed had zitten maar dat kan ik idd nakijken.

Waar ik nu zelf ook aan dacht was dat ik misschien die rood gekleurde stukjes schuim die je in 2 delen moest knippen misschien verkeerd om heb zitten.
Want we praten echt maar over een stukje van 1, hooguit 2mm dat die pulley opgeschoven moet worden.

Kan vanavond pas testen, ben nu onderweg naar school.

Ik laat het nog weten.

Die bedoel ik niet die bussen. Die zitten denk ik wel goed anders past het volgens mij helemaal niet? Je kan het altijd controleren natuurlijk.

Die rode dingen zijn alleen maar om de aandrijfassen op de juiste plek te houden en er voor te zorgen dat ze er niet uit kunnen. Dat heeft verder geen invloed op de diff plaatsing.

Wat ik bedoel is de witte pulley waar de snaar op zit. Dus dat ding waar de diff kogels in gaan. Ik heb geen ervaring met de TA-05 maar in sommige modellen is de pulley aan 1 kant dieper als de andere kant bij Schumacher onder andere. Monteer je de pulley verkeerd om zit de pulley niet goed en daar lijkt dit wel op.

Sorry voor de late reactie. Ik heb even nagekeken wat je zei Pasqual.
Ik heb gedaan wat je zei maar het mocht niet baten.
De pulley zwenkt trouwens ook een beetje, ookal zitten de snaarspanners goed.

Ik kan wel rijden hoor; maar uiteindelijk ligt er toch weer heel licht wit schaafsel van de pulley op het afdek kapje. Ben meer bang voor schade op langere termijn.

Kijk effe goed naar je uhm tandjes van de snaarspanning die moeten zeg maar even gelijk lopen dus bv recht 3 tandjes de andere kant tegenovergestelde maar wel dat hij op dezelfde positie zit als je begrijpt wat ik bedoel, dat was bij mijn ongeveer het probleem.

Ja die heb ik al meerdere keren nagekeken, maar moet het probleem elders zoeken want die zitten toch echt goed. :-(

naja dat was bij mijn dus zeg maar dat ie bv rects 3 pinnetjes zat en dan de andere kant links 3 pinnetjes dan zit hij schuin..
Mischien zit er een steentje oid in dat gleufje waar je die spanners in doet.

tamiya ta 05

Hallo allemaal. Ik volg dit forum als TA05 rijder al een tijdje. Ben nu eindelijk ingelogd.
Lochii, is het niet zo dat je de pully 180'" moet draaien. Er zit verschil in lengte tussen rechts en links.

Back