Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
De wielmeenemers zijn niet van Tamiya. eigenlijk weet ik niet van welke merk ze zijn. ik heb ze gekocht bij de lokale modelbouwboer.

Bij deze de foto's hoop dat ze een beetje duidelijk zijn.

Links de originele lager van de originele hub en rechts de lager van de 3 racing. ze verschillen zowel in de hoogte als in de breedte.

Foto-PGIUMHFX-D.jpg

Hier weer de zelfde foto maar dan in een andere hoek.

Foto-7VSDJREK-D.jpg

Ook hier weer links de originele hub links met de lagers en rechts de 3Racing.

Foto-6EILC4NR-D.jpg

Hier in een andere hoek weer.

Foto-LG8RLAD7-D.jpg

weer een andere hoek.

Foto-RJ7XCQOL-D.jpg

Hier zitten de lagers er in. duidelijk een andere formaat.
ze zitten er goed in. steken beide lagers niet uit de hub.

Foto-Q8K73CPE-D.jpg

hier weer in een andere hoek.

Foto-HK8KHOVN-D.jpg

zo hoop dat alles duidelijk te zien is!
snappen jullie het nog?

enigste wat ik er uit kan halen is dat ze het verkeerde onderdeel in het verkeerde zakje hebben gestopt.

anders weet ik het ook niet meer.
ow nog terugkoment op de wielmeenemers. deze zijn evenhoog en de pennetjes gaan er even diep in. dus daar wilgt het zeker niet aan.
ik heb namelijk de wielmeenemers geprobeerd er op te zetten op de originele hubs en daar heb ik geen last mee.

Zo als je zelf al kunt zien op de foto's is de originele hub dikker/hoger.
Dit verklaart ook meteen hoe het komt dat je as te lang is.
De hubs lijken op de hubs van een andere auto zo als Oscar al aangaf en niet die van de IFS.
Onderdeel nummer van de IFS(origineel) zijn ook anders als die van de gewone TA05.
Indien je toch met de alu rear hub wil rijden zal je dus moeten gaan kijken naar van waar deze vanaf komt.
Ik zie dat er ook geen links en rechts aanduiding op de achter hubs staan, wat de originele wel horen te hebben.
Ik weet niet of je de auto nieuw hebt gekocht of 2ehands?
Nieuw zou dit niet voor mogen komen.
Als hij 2e hands is wel.
Dit ivm dat de vorige eigenaar de auto anders heeft opgebouwd met een bepaalde reden.
De gewone TA05 heeft een andere boven bevestiging van de camberlink als de TA05IFS.
De IFS heeft wel weer de zelfde bevestiging als een TRF416.
De hubs zien er erg het zelfde uit als die van een TRF416 die ik zelf heb en dit verklaart ook meteen waarom je er geen links of rechts aanduiding op hebt staan.
Ga naar je LHS en kijk of ze het onderdeel 51333 hebben(neem de oude originele mee).
Als deze het zelfde zijn weet je ook meteen waarom je zoveel problemen hebt.

mvg Roy

Tamiya TA 05

Beste Tamiya TA 05 rijders. Wordt er niet meer met de TA 05 gereden????
Al maanden geen berichten meer op dit forum.:confused:

Kan iemand van jullie een foto maken van hoe jullie stuurarm en servosaver aan de servo zit?

Ik heb wat problemen met mijn stuurarm waardoor deze links een veel grotere uitslag heeft dan rechts.

Dan nog een andere vraag, hebben jullie de stuurarm en servosaver geupgrade? Zo ja welke soort hebben jullie?

Mijn auto rijd namelijk verder perfect, alleen stuurt deze rechts minder sterk dan naar links. Dit ligt overigens niet aan mijn Spektrum. Daar heb ik de servo uitslag naar rechts al op 125% zitten (80% links)

Dan is de lengte van je eerste turnbuckel (welke aan je stuurhevel zit) niet op de juiste maat! Met deze maat kun je (ook) de stuuruitslag aanpassen.

Groet Robert

goedenavond,

ik heb net een ta05 gekocht en wilde weten waar je het beste opties kunt vinden ik vind overal maar een aantal onderdelen en nooit alles. bijv alu c hubs en dan de rest van de voorwielophanging niet. ik heb wel integy website gevonden maar weet niet of dat betrouwbaar is met leveren.

verder lees ik nu dat je er niet mee buiten op asfalt kunt rijden en dat was nu net wat ik wel doe. heb ik een verkeerde keus gemaakt

ok maar ik ben niet lid van een club en rijdt eigenlijk alleen op parkeerplaatsen en dergelijke. Ga ik daar heel veel problemen mee ondervinden ? zoja zijn er manieren om de tandwielen te beschermen? aftermarket kapjes of iets dergelijks. verder dacht ik dat er zowieso meer onderdelen te krijgen waren maar ik kan lang niet alles vinden of heeft dit model onderdelen die je van een ander model kan gebruiken?

Grootste zorg is de steentjes weg houden bij je diff's en tandwielen ,buiten dat kan je gewoon op een parkeerplaats scheuren .....

Dus afplakken met folie aan de onderkant. Wat te doen dan met de bovenkant?

Laatst bewerkt door een moderator:
Tamiya TA 05

Onderkant NIET afplakken. Kunnen steentjes en vuil er niet uit. De steentjes komen meestal van boven in je TA 05 en niet door de gaten in de onderkant. Ik heb alleen over het hoofd tandwiel en motor tandwiel een kapje gemaakt om te voorkomen dat er van bovenaf steentjes tussen komen. Kapje is gemaakt van een rest stukje van een body en vastgezet met klittenband.
Rij al zeker 4 jaar met de TA 05 en heb er slechts 1 keer een steentje tussen gehad met schade aan de tandwiel pullys.

Back