Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Joris zei:
Voor moet altijd harder zijn dan achter.. Je hebt nu rood voor en blauw achter. En dat terwijl blauw sterker is: je kan beter wit voor zetten. ( is nog sterker)Wie of wat is autosam??

Dit is een Ofna CD-3 set..Hierbij is blauw 17lbs per inch en rood 19.5 lbs per inch. En een te harde veer is zeker niet zo goed, hierdoor krijg je veels te weinig rol en krijg je onderstuur :wink:

1, precies wat maurits zegt ;)

2, die carbon stickers kun je ook gewoon bij de scooterzaak kopen

3, ze zijn aan de buitekant geplakt

4, die andere steckers enzo komen ook nog en ik ga ze denk k toch direct op de motor solderen

5, bedankt voor de reacties :D

6, tsjah, weet ik veel :lol:

Even een vraagje over de kogellagers, ik wil deze namelijk goed schoon maken en weer extra, of iig weer lekker soepel laten lopen. Waar kan ik deze dan het beste mee schoon maken :?:

Zelf heb ik daar 2 manieren voor. 1 snelle manier en 1 langzame manier:

Neem een bus wasbenzine en giet daar 25% uit over in iets anders.
Doe er 10% olie bij. (naaimachine olie. lager olie iets dergelijks).
Dan haal je van al je lagers je schildjes af (daar het mogelijk is). Al je lagers gooi je in de bus met remreiniger. Nu goed schudden zeker 5 minuten lang. Laat het vuil een nacht bezinken en giet dan het geheel over in een andere bus. De lagers en het vuil blijft over. De Lagers vis je er uit, het vuil wat bezonken in op de bodem kun je even met water er uit spoelen.

Maar het kan ook sneller: Bus remreiniger, goed dicht op je lagers houden een rond spuiten, laten drogen drupje olie er in. Dit kost wel veel remreiniger en is niet zo nauwkeurig als de hierboven beschreven manier.

Groet Robert

je hebt ook van die speciale trilbankjes. die trillen het vuil uit je lagers. Dit schijnt ook erg goed te werken. Alleen de prijs is er ook naar, geloof iets van €29,-

@ robert: nadeel van wat jij zegt: Je lagers inclusief de prut blijven achter in het bakje... Dat betekent dus dat je lagers weer in die zooi liggen, je kan dan beter zorgen voor een soort rekje waar je je lagers op kan leggen. Dan ligt het vuil lager dan je lagers. Het allermooiste zou dan zijn als je dat rekje omhoog kan halen. Soort frituurpaneffect. Dan heb je helemaal geen last meer van je troep die uit je lagers komt.

@ maurits: Te hard is niet goed wat betreft je veren, maar te zacht is helemaal niets. Je kan beter iets overstuur hebben dan een auto die als een jellypudiing rijdt ;)

Joris zei:
je hebt ook van die speciale trilbankjes. die trillen het vuil uit je lagers. Dit schijnt ook erg goed te werken. Alleen de prijs is er ook naar, geloof iets van €29,-

Plakbandje, doosje van foto rolletje, klein electro motortje met een snelbinderjte en een moertje aan het asje

en..........

je hebt een trilbakje!

oke, thanks :) Maar hoe moet ik dit precies voor me zien??
motortje met moertje lukt nog, maar dan ben ik t een beetje kwijt :P.

@cooper: Mijn zus wilde m niet afgeven, echt l*llig toch? :roll: :wink:

trilpotje.jpg

!

Joris zei:
@cooper: Mijn zus wilde m niet afgeven, echt l*llig toch? :roll: :wink:

heeft ze er maar 1 ? :lol:

ik spoel me lagers in wasbenzine, of thinner, in een klein glazenpotje, keer of 3.
24 uur laten uitdampen, en dan smeren met teflon-olie voor fietskettingen van de praxis, niet duur, en goed.
sommigen zweren bij WD40, maar dat lijkt mij meer iets voor buiten, of skater-olie, das ook goed spul.

Merk je duidelijk het verschil als je je regelaar draden direct op je motor soldeert, ben namelijk van plan om dit te gaan doen :wink: ??

Groetjes Maurits

Joris, Het vuil blijft kleven aan de bodem, de lager niet,
Tevens zakt de lager eerder dan het vuil zwaartekracht/dichtheid) vandaar dat de lager niet op het vuil komt te liggen. Het vuil dat op de lager zelf neerdaalt wordt er direct afgespoeld als je de fles beweegt. (ervaring leert).

Leuk gedaan oscar!! missschien ook maar eens fabriceren

Het voordeel van solderen is niet alleen dat de busje niet af kunnen breken. Ook is de draden "zooi" in je auto veel netter (en sja draadweerstand, maar dat zal nihil zijn!)

Groet Robert

Robert K zei:
(en sja draadweerstand, maar dat zal nihil zijn!)

Groet Robert

bwaaah zou ik toch mee oppassen hoor.
kijk maar even naar de wet van Ohm, als de stroom heel hoog (bij optrekken) zal de draadweerstand toch niet meer zo verwaarloosbaar zijn.
Al hou ik de mijne graag kort voor gewicht en netheid. 1cm kabel = x-aantal dure alu of titanium schroeven!

Cooper, ik wl draadweerstand zeker niet weg moffelen, het is belangrijk daar heb je een punt.
Maar het geen wat ik probeerde te zeggen, is dat weinig van ons het verschill in draadweerstand ten opzichte van een lange draad hier zullen merken. Vandaar ook dat het een minder belangijk punt om te noemen is. Daar het nog wel belangrijk blijft!

Groet Robert

Back