Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Maurits zei:
Merk je duidelijk het verschil als je je regelaar draden direct op je motor soldeert, ben namelijk van plan om dit te gaan doen :wink: ??

Groetjes Maurits

nee het verschil zie je niet 'duidelijk', je zal niet 10 kM harder gaan ofzo maar t scheelt toch wel een hoop in de weerstand in je draden als deze (naar je motor dan he) kort en gesoldeerd zijn ipv lang en met stekkertjes. komt uiteindelijk minder weerstand en dus meer energie van je accu > regelaar > motor.
ziet er ook nog ff mooier uit :wink:

Volgens mij is het beter te spoelen in een middel op basis van olie (petroleum) en niet op basis van een oplosmiddel (wasbenzine). Ikzelf gebruik zo'n trilbakje met petroleum, omdat dit op basis van olie is heeft het altijd een bepaalde vorm van smering. asbenzine of remmenreiniger verwijderd naast het vuil ook alle vorm van olie/vet.

Vandaar ook dat ik in mijn wasbenzine fles een 10de deel olie doe....

De snelle manier van remreiniger geef ik je helemaal gelijk. Maar dat is zo kort na elkaar dat ik er meteen weer olie in doe. Het is niet voor niets een "snellere" manier :mrgreen:

Groet Robert

VAAG!!!

ik rij met de V-MAXX 80 regelaar

maar met die corally 17 double motor stottert ie bij het optrekken :?

iemand idtje?

Kosak zei:
VAAG!!!

ik rij met de V-MAXX 80 regelaar

maar met die corally 17 double motor stottert ie bij het optrekken :?

iemand idtje?

Ligt waarschijnlijk niet aan de regelaar maar aan het motortje. Kunnen de koolborstels nog vrij bewegen en zijn ze nog van voldoende lengte? Is de comm mooi schoon?

Verder kan je als je toch twijfelt aan de regelaar hem even opnieuw instellen.

Kan ook een accuprobleem zijn. Als je iets oudere en minder sterke accu's hebt kan het zijn dat ze de stroom vraag niet aankunnen en dan krijg je dat gestotter.

of heb je ook van die achterlijke stekkers op je motor zitten ??? die ronde stekkers zijn nog niet zo heel erg maar die platte die je op je motor zet .... da`s echt drama !!!!

zoals ik al eerder verteld heb heb ik de kabels direct op de motor gesoldeerd ;)

verder is het toch een accu probleem ;)

als de accu net opgeladen is heb ik er geen last van

na een 2 minuten rijden begint het gezeik.

maar bedankt voor de reacties :D

Moet zeggen dat er nog al makkelijke geconlcudeerd word hier. Het kan best zijn dat zijn Comm helemaal op is waardoor er misschine 1 van de 3 segmenten niet juist meer werkt, dan krijg je ook stotterende optrek problemen...
Ik zou de motor zeker even na kijken. Of laten na kijken

Groet Robert

WTF... ik heb dat ding net sins vrijdag en heb er maar 2 accu's mee leeg gereden :?

Kosak, misschien kun je even je problemen specificeren zodat wij ook een iets beter gespecificeerd antwoord kunnen geven in plaats van het roepen van allerlei dingen.

Groet Robert

zoals ik al zei, als ik met een net opgelade accu rij is er niks aan de hand.
als ik ong. 2 minuten gereden heb en ik wil accelereren dan stotterd hij 1 of 2 keer. dat is in de hele lage toeren.

Klinkt als een dode accu.

Dat is ook hier besproken:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=34984
Lees daar even doorheen en kijk of de klachten overeen komen. Probeer ook zo als ik daar al aangaf eens je accu in de vriezer te leggen voor 1 nacht, dit verhelpt je problemen niet, en is enkel een oplap middel, maar daardoor zou je wel je accu kunnen aanwijzen als probleem veroorzaker.

Groet Robert

wat voor baan wat voor motor en wat voor banden \?? wat voor temperatuur ??? is allemaal erg belangrijk !! in iedergeval is voor iets harde als achter wel goed .....

Back