Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat het toepassen van beide tegelijkertijd volkomen nutteloos is.
De een of de ander toepassen is enkele pagina's terug al uitgelegd.

Groet Robert

Ik ben persoonlijk voor een front one way. Ik heb zelf een center one way, omdat ik deze voor weinig bij de auto kon kopen. Heb hiervoor met mijn ta04 met een front one way gereden. Dit loopt echt veel soepeler. Bij een front one way draaien alleen je outerdrives, universals en wielen. Bij een center one way draait ook je snaar en je pully. Vooral je pully geeft aardig wat weerstand ondanks dat deze gelagerd is ;)

Je wielen draaien dus minder makkelijk door, zoals bij een front one way. Wat rijden betreft merkte ik ook vrij weinig van de center one way, hij rolt minder dus je blijft bijna net zo lang op het gas als bij een vaste diff.. Dit zijn mijn ondervindingen, het kan best zijn, dat anderen er anders over denken :)

Robert K zei:
Ik denk dat het toepassen van beide tegelijkertijd volkomen nutteloos is.
De een of de ander toepassen is enkele pagina's terug al uitgelegd.

Groet Robert

Dat is vast waarom Marc Reinhard er altijd op tapijt mee rijdt.....

Het geeft een fractie meer stuur dan alleen een one way diff

Hallo,
ik ben redelijk nieuw hier en wil graag elektro onroad gaan rijden. Ik twijfel nog tussen een 2dehands HPI Pro 4 en de TA05. Dus had ik enkele vragen hierover:
1) Wat is de motorlimiet van de tandwielen vd TA05? Kunnen die basis een 12T aan?
2) Ik heb al een Tamiya DF-02. Ga ik al meteen een betere motor moeten steken in de TA05 om echt een verschil in snelheid te merken?

Bedankt.

Er kan het zelfde is als in je TRF415 alleen is het even opletten met de diff's en deze eventueel aanpassen. Maar moet je dit topic maar even doorlezen komt ergens terug.

Potloodslijper de ta05 is niet echt een straat wagen in mijn ogen maar meer voor op het circuit. De spur van de ta05 ligt redelijk bloot en een steentje zit er zo tussen. Volgens mij zijn er zat mensen die hier al ervaring mee hebben gehad op straat met de ta05. Dus ik weet niet waar jij de ta05 voor wilt gebruiken?

Ik wil hem eveneens gebruiken voor op het circuit. Ik wil gewoon weten of die basistandwielen elke motor aankunnen of ik bij een motor sneller dan 12T andere tandwielen moet steken (en wat dat kost).

De tandwielen kunnen het best aan. Maar voor ieder circuit heb je weer andere vertanding nodig. Ik geloof dat tandwieltjes een euro of 8 kosten.

De spurgear zelf zal het probleem niet wezen. Maar wat wel gebeurt is dat je diff's, snaren en aandrijfassen veel harder slijten.
Ik rij nu met een 19T coraly handgewikkelde Torque motor, en mijn snaren beginnen al te slijten. Hetzelfde geld voor mijn diff's, moet ik ook na iedere dag rijden opnieuw in elkaar zetten en opnieuw invetten.

Nu is het wel zo dat ik binne rij. Met een vertanding van 30/100 rij.

Mzzl,

Jaap J. zei:
sjorsi zei:
Hetzelfde geld voor mijn diff's, moet ik ook na iedere dag rijden opnieuw in elkaar zetten en opnieuw invetten.

Sja, het blijft een Tamiya he :mrgreen:

je ken ook zegge dat de tamiya rijders meer uit hun chassis halen...:D en dus meer slijtage hebben.. :D

maar ik denk ook dat die diff's niet zo sterk zijn, als je er een 12T in gooit slijt alles zo hard dat het niet meer leuk is...

sjorsi zei:
je ken ook zegge dat de tamiya rijders meer uit hun chassis halen...:D en dus meer slijtage hebben.. :D

Dat had ik ook kunnen zeggen ja. Maar dat heb ik niet gedaan :mrgreen:

De Tamiya-diffs (in ieder geval die van de 415) staat erom bekend dat veel mensen die veel opnieuw moeten bouwen, meer dan bij andere merken. Nu zal er vast een gesponsorde rijder zijn die dat niet herkent en dat breed gaat verkondigen, maar dat is wel wat ik een boel mensen heb horen zeggen. Sommigen deden ook wat langer met een diff, maar die hadden dan dikwijls onderdelen ervan vervangen.

FF vraagie over wat anders:
welke banden zijn het beste om op me mach mee te rijden? Als het mooi weer is.

Take-off 32?
Sorex 28R tot 32R?
RP 30?

Back